30 Reacties

2 jaar geleden

Nee je overdrijft totaal niet. Mijn inziens had je partner echt wel de moeite mogen (moeten!) Nemen om jou als kersverse mama in het zonnetje te zetten. Namens jullie kleine. Al is het maar een kaartje met lieve woorden, iets had echt gemoeten. Geef het bij je partner aan dat je immens teleurgesteld bent. Dit moment komt nooit meer terug 😥 Sterkte!

2 jaar geleden

Hee meis, ik snap je gevoel heeel goed hier ook een teleurgestelde mama. Ons meisje is ook 3 maanden oud en ik baalde ook wel een beetje snap je gevoel tis gewoon niet leuk

2 jaar geleden

Dit is mijn derde moederdag en ik heb ook nog nooit iets van m'n partner gekregen. Zelf koop ik gebak en zorg ik voor eten waar ik zin in heb. Ik ben er ook wel verdrietig over geweest, maar ben nuchter genoeg om te weten dat het gewoon een commerciële dag is, zoals Valentijnsdag.

2 jaar geleden

Ook hier een grote teleurstelling.. Ik had nog gehint afgelopen week over waar de verf staat. Hoefde ook absoluut geen gekochte kadootjes, en andere jaren hoeft het niet. Maar juist deze eerste. Dus ik heb vanmiddag de verf gepakt en heb mijn eigen moederdag kado gemaakt met handjes en voetjes 😅 (Wat een gedoe is dat trouwens om dat fatsoenlijk te krijgen!!)

2 jaar geleden

Mijn man heeft niks geregeld, maar ik til er niet zo zwaar aan.. kijk er meer naar uit als m'n zoon iets ouder is en zelf van alles gaat regelen voor moederdag. Ik vind het al leuk om moeder te zijn tijdens moederdag ipv in een ivf traject te zitten waardoor het een beladen dag is.. Partner voelt zich overigens wel enorm schuldig 🤣, dat vind ik dan wel weer lief. Maargoed ik snap dat dit voor iedereen anders is hoor. Maak het vooral bespreekbaar als je ermee zit denk ik dan..

2 jaar geleden

Ik snap je helemaal hoor hier hetzelfde. Mijn vriend ging ook even een bak koffie drinken bij zijn maat waardoor ik ook nog de hele ochtend alleen zat. Werd er ook verdrietig van en dat zag hij toen hij thuis kwam. Dus heeft hij toen alsnog een canvas met foto van de kleine besteld. Maar jammer dat dat dan niet uit zichzelf komt. En pas als hij ziet dat ik er mee zit. Gelukkig wel met mijn ouders gaan uit eten voor moederdag dat dan weer wel.

2 jaar geleden

Hier mijn man niet eens gezien vandaag, hij had nachtdienst dus sliep vanmorgen en toen ik wegging werd hij wakker en toen ik thuis kwam was hij naar de Kuip en eenmaal thuis kon hij weer door naar zijn werk. Ik had me dit ook anders voorgesteld maar helaas.. heb wel een kaartje gekregen maar dat was meer omdat ik van de week zei je heb toch wel iets leuks georganiseerd en hij zich schuldig voelde dat hij 1 niks voor me had en 2 er ook helemaal niet was vandaag 😅 (dit sprak hij namelijk ook uit) Ik ben vanmiddag te stad in gegaan en heb zelf maar een moederdag cadeau gekocht 🤣

2 jaar geleden

Het is toch iedere dag moederdag, ik heb nog nooit wat van mijn man gekregen hoeft ook totaal niet. Ik heb van mijn 2 oudste knutselwerk van school gekregen verder niks. Geen ontbijt geen extra kadotje. Ik (persoonlijk) vind het een over de boeg getrokken commerciële, geld klopperij. Zelfde als valentijnsdag. Ik vind iedere dag moeder/vader/kinderdag.

2 jaar geleden

Hier idem dito. Niets gehad. Geen moeite gedaan. Heb het hem wel laten weten. Hij is ook de hele dag werken maar dat ben ik gewend dus is niet zo erg maar had iig wat moeite gedaan om er een speciale dag van te maken met een kaartje ofzo. Het is toch mijn eerste moederdag.

2 jaar geleden

Ook hier geen kleinigheidje of waardering gekregen. Hij had er niet aangedacht en hem ook terug gegeven dat ik hiervan baalde. Hopelijk in het vervolg toch anders

2 jaar geleden

Ik heb een zoontje van net 2 en een kleine van 4 maanden. En nog nooit wat voor Moederdag gehad. De 1 e keer had mijn eigen moeder nog een berichtje gestuurd met vergeet je vrouw niet met Moederdag🤣 heeft niet geholpen .. baalde er enorm van. Nu zit ons oudste zoontje op de peuterspeelzaal sinds kort en kwam hij thuis met een suuuper leuke zelf gemaakt schilderij kreeg er gewoon de kriebels van🥺❤️. Dus als je man het niet regelt regelt de kleine het zometeen zelf wel als hij op school zit 🤭. Je moet alleen nog even geduld hebben en idd maar denken het is een commerciële dag who cares 🤷🏽‍♀️. Je bent vast een super mama die alles voor haar kleintje doet en daar mag je super trots op zijn! Jou kadotjes en waarderingen van de kleine komen zometeen vanzelf wel des te leuker komt het dan aan 🙏🏽 mannen zijn gewoon simpel en beseffen niet hoe zwaar het is om moeder te zijn en hoe fijn een kleine waardering dan is! Het is vast niet bewust!

2 jaar geleden

Het is nu mijn 3e Moederdag en ook ik heb nog nooit wat gehad. En ja ik begrijp je. Ook ik ben weer teleurgesteld en een soort van verdrietig. Elk jaar geef ik aan dat ik het jammer vind maar dat lijkt niet te helpen. Ik hoef geen cadeau maar wat lijkt het me leuk als ik een zelfgesmeerde boterham (met hulp van papa natuurlijk) van mijn 2 jarige dochter krijg. Zij maakt nu wel wat bij de opvang en dat vind ik geweldig alleen laat mijn man haar dat meteen donderdagavond geven als ze thuis komt. Hoezo bewaart hij dat niet tot zondagochtend? Het is toch ook leuk voor mijn dochter van 2 om dit allemaal voor mama te doen? Zelf doe ik wel aan Vaderdag. Dat doe ik voor hem maar al helemaal voor mijn dochter van 2 omdat ze zo trots is als ze iets mag geven. Nou volgend jaar weer een nieuwe kans al denk ik niet dat ik dan wel iets krijg.

2 jaar geleden

Ik vroeg avond van te voren of hij bepaalde olanenn had. Mijn man had niks geregeld zei hij. Want wist niet wat hij qua kadotje moest geven. (Hier ook eerste moederdag). Ik gaf aan dat ik een ontbijtje op bed voldoende vond. En dit heeft hij ook geregeld. Miss proberen waard voor volgend jaar? Gewoon avond van te voren al polsen. Haha en dan gewoon zeggen "ik hoef alleen maar een ontbijtje op bed"

2 jaar geleden

Ik snap je wel. Ondanks dat het een commerciële dag is, is het echt wel leuk om even wat extra waardering te krijgen als moeder. Ik vind ook niet dat moeders dat elke dag krijgen. Het gaat dan ook niet om een duur cadeautje of iets, maar meer dat er aan je gedacht is en er even wordt stilgestaan bij hoe goed je het doet als moeder van je kleintje. Dus ik snap de teleurstelling en vind ook zeker dat je er verdrietig over mag zijn. Zou het ook bespreken met je partner. Dat heeft bij mij echt geholpen en daardoor ben ik deze moederdag echt blij met wat ik heb gekregen.

2 jaar geleden

Ik snap ook heel goed dat je teleurgesteld was! Voor de een is het mischien niet belangrijk, maar voor jou wel (mij ook hoor, geen cadeau, maar wel even de aandacht). En daar gaat het om. Leg het uit aan je partner! Praat erover en wordt niet van binnen chagrijnig terwijl hij misschien geen idee heeft wat er is en dat je hiervan baalt. Mannen zitten nou eenmaal anders in elkaar :)

2 jaar geleden

Ik heb ook niets gekregen en had eigenlijk wel iets kleins verwacht voor mijn eerste Moederdag 😢

2 jaar geleden

Ik voel me nu een beetje een zeur... Mijn man heeft heel lief wentelteefjes gemaakt en een boekje gekocht over spelletjes die je met je baby kan doen. Ik zat gisteren te mopperen dat we bij mijn schoonouders langs gingen en niemand leek te beseffen dat het ook mijn eerste moederdag was. 🙈 ik mag niet klagen dus... Maar mijn man is ook niet zo handig met dit soort dingen. Heb m ook gezegd dat wij moeder en vaderdag moeten regelen tot mijn meisje dat zelf kan. Vind het ook een soort waardering naar elkaar als ouders.

2 jaar geleden

Ik heb uiteindelijk gelukkig wel een cadeau gekregen (niet helemaal gerelateerd aan het moeder zijn maar goed haha). Maar heb daarvoor ook verschillende keren moeten "hinten" hoor! Heb vorige week verschillende keren gezegd "oh ben wel benieuwd wat ik krijg voor moederdag". Want ik weet dat hij normaal ook niet van dat commerciële gedoe is, wij doen ook nooit aan Valentijnsdag. Heb dus verder ook geen kaartje of ontbijt op bed gehad maar heb me er maar een beetje bij neergelegd, ik weet gewoon dat mijn man niet zo is. Zoals hier al gezegd wordt, zou het wel bespreken met je man! En als je volgend jaar echt graag wat wil dan proberen te hinten in de week ervoor? Heeft bij mij in ieder geval geholpen dus haha

2 jaar geleden

Reactie op plotsklaps

Ook hier een grote teleurstelling.. Ik had nog gehint afgelopen week over w ...
Haha heb ik dus ook gedaan! Maar allren de voetjes! Ook voor dr oma's. Wat een gedoe... en dan hielp mijn man nog mee ook....

2 jaar geleden

Voelt wel herkenbaar. Ik merk dat ik graag wat waardering had willen krijgen in de vorm van een kaartje of iets.. maar ik besef ook dat ik niet mag verwachten dat mijn vriend hetzelfde is als ik. Toen onze zoon geboren was heb ik hem een kaart gegeven met een lieve tekst (al zeg ik het zelf 🤣) en een vader-zoon armband, omdat ik het leuk vond dat hij een aandenken zou hebben aan de geboorte. Ik kreeg niks. Nu ook niets. Geen kaartje, geen ontbijtje. Ik mocht er om 6 uur uit om de fles klaar te maken. Hij sliep uit. Nu heeft hij een hele mooie en dure ring uitgezocht, omdat ik echt heel verdrietig was dat hij zo onattent is. Echt super lief hoor, maar het gaat me er niet om dat het duur is. Waardering is genoeg en dat zit m voor mij niet in materiaal