18 Reacties

één jaar geleden

Ik heb ook erg last gehad van mn bekkenbodem in mn zwangerschap en heb toen behandelingen gehad bij een chiropractor. Dat was geweldig en had ineens helemaal geen last meer. Toevallig ben ik vorige week weer geweest en bleek ik lichte bekkenbodemontsteking te hebben. Dit ga ik weer behandelen. Ik raad je dus uit eigen ervaring een chiropractor aan. Mocht je uit Amsterdam of omgeving komen, dan kan ik je de gegevens van de chiropractor geven. Veel beterschap!

één jaar geleden

Reactie op Sabmab

Ik heb ook erg last gehad van mn bekkenbodem in mn zwangerschap en heb toen ...
Oh dank voor je advies. Daar heb ik nog niet over nagedacht. Nee, ik woon in regio Den Haag. Ik ga morgen eens uitzoeken. Beterschap! Hopelijk kom je er snel vanaf. Heb nog nooit gehoord van een bekkenbodem ontsteking 😬

één jaar geleden

Ik heb er een revalidatie traject voor gevolgd, ik kon amper wat. Nu steeds meer, maar heb ook nog n lange weg te gaan. Ik heb geen ervaring met een chiropractor. Wel met een osteopaat, dat heeft me ook geholpen. Als ik uit t traject een ding moest kiezen om je aan te bevelen zou dat cesar therapie zijn. Heb "actieve ontspanningsoefeningen" geleerd en over houding tijdens zitten, staan en lopen, wat ook veel effect heeft op de klachten.

één jaar geleden

Heel herkenbaar , heb ik zelf ook heel veel last van !! Dokter heeft gezegd dat het vaak ook niet meer beter word , 😢 sterkte

één jaar geleden

Wat voelen jullie dan nog steeds? Ik heb vooral moeite bij het rechtstaan als ik zit bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Reactie op cavalli

Wat voelen jullie dan nog steeds? Ik heb vooral moeite bij het rechtstaan a ...
Pijn in m'n onderbuik alsof ik heeeeel lang m'n plas heb ingehouden. En alsof ik nog steeds moet plassen. Beetje zoals een blaasontsteking. Overmoeide bekkenbodem is het meer.

één jaar geleden

Reactie op Tanole

Ik heb er een revalidatie traject voor gevolgd, ik kon amper wat. Nu steeds ...
Het gaat goed als ik de hele dag actieve ontspannings oefeningen doe. En daarna ben ik het zo zat dat ik ermee stop en daarna begint het weer.

één jaar geleden

Mamalotje heeft op Instagram het traject gedeeld om hier van te herstellen. Ze heeft zelfs drie keer een week intern gezeten. Als je terug zoekt op haar account dan vind je vast informatie, je kunt haar eventueel een berichtje sturen!

één jaar geleden

Reactie op Bloemtuin

Het gaat goed als ik de hele dag actieve ontspannings oefeningen doe. En da ...
Ik heb eerst ook andere oefeningen gedaan die mij niet hielpen.

één jaar geleden

Hier hielp de osteopaat al na 1 bezoek. Uiteindelijk 3 keer geweest terwijl 10 keer bekkenbodemfysio niks hielp. Blijkbaar lagen mijn organen niet op de juiste positie waardoor ik ook niet kon ontspannen. Er zit een goede (Daan) in Landsmeer.

één jaar geleden

Reactie op Randompie

Hier hielp de osteopaat al na 1 bezoek. Uiteindelijk 3 keer geweest terwijl ...
Kan een osteopaat dat zien dan? Wat doet of deed zo'n iemand dan die 3 sessies?

één jaar geleden

Ik heb al 2 jaar last van mijn rug en echt letterlijk alles geprobeerd, 2 verschillende bekkenfysiotherapeuten, oefentherapeut, osteopaat, manueel therapeut, kinesioloog, ortho manueel therapeut. Sommige hielpen een beetje of voor eventjes. Toen ik in maart/april weer het gevoel bij af had was mijn laatste hoop een chiropractor, ik kon geen andere therapeut meer verzinnen. Zij zag gelijk dat ik weer scheef stond en gaf aan dat je dit constant bij moet houden en dat ze het dus ook niet gek vond. Ik had immers vaak maar enkele behandelingen gehad en daarna was het klaar. Ik begon intensief bij haar, 2 keer in een week en heel langzaam afbouwen. Ik zit nu op 1x in de 3 weken. En echt, het was mijn laatste hoop maar ik kan nu eindelijk zeggen dat het de laatste 3 maanden goed gaat! Ik kan weer sporten, ik kan mijn dochter langer optillen, ik heb geen last meer einde van de dag, ik kan in principe zo goed als alles weer doen. En ik geloof erin dat dit komt omdat ik het dus bij houd, en niet na 3x een andere therapeut (met uitzondering van bekkenfysio) klaar bent. Maargoed, dit is mijn verhaal en waarschijnlijk voor iedereen weer anders. Maar een chiropractor kan jou ook helpen om je lichaam weer te herstellen, ook bij bekkenklachten. 😘

één jaar geleden

Heel herkenbaar , ik heb er nog steeds last van , over 4 maanden word onze kleine man alweer 2 jaar !! De huisarts heeft ook gezegd dat het nooit meer 100% beter word !!

één jaar geleden

Hier ook erg herkenbaar. Mijn dochter is alweer ruim 1,5 jaar en ook helaas nog steeds bekkenklachten. Van alles geprobeerd. Wat mij het allerbeste helpt is Indiba therapie in Leeuwarden. (Kan ook in Dordrecht of Enkhuizen). Nu nog onder behandeling, maar erg blij met de resultaten! Het is voor mij enkele reis 2 uur rijden per keer,maar het is het mij zeker waard! Omdat ik al van alles gwprobeerd heb en weinig helpt en ik er al zo lang mee zit.

één jaar geleden

Reactie op Mama-ukkie

Hier ook erg herkenbaar. Mijn dochter is alweer ruim 1,5 jaar en ook helaas ...
Wat is anders dan de andere behandelplannen?

één jaar geleden

Reactie op Bloemtuin

Wat is anders dan de andere behandelplannen?
Dit is speciaal apparatuur. Zorgt oa voor pijn vermindering, verbetering cellen, versnelling van herstel proces etc. Ik heb er echt al veel baat bij! De behandeling loopt nog, dus hoop er nog verder mee te komen. Helaas maar op 3 plekken in Nederland waar het ingezet kan worden. Ik ben er gelukkig via via bij terecht gekomen. Had er achteraf graag veel eerder mee gestart. Zie info bijv profundum site of typ het in via Google en je vindt ook veel informatie erover. Mogelijk is het ook wat voor jou.

één jaar geleden

Reactie op Bloemtuin

Kan een osteopaat dat zien dan? Wat doet of deed zo'n iemand dan die 3 sess ...
Ja je kunt er hier meer over lezen, voor mij was het gelijk heel herkenbaar: https://www.osteopathielandsmeer.nl/bekkenklachten-en-bekkeninstabiliteit/?gclid=CjwKCAjwp8OpBhAFEiwAG7NaEnwv8MAkX3HR87kYAVq1D_xQMEDeYqhNvUBHic-2NomXyphZ0FON3RoCqsgQAvD_BwE

één jaar geleden

Reactie op Mama-ukkie

Dit is speciaal apparatuur. Zorgt oa voor pijn vermindering, verbetering ce ...
https://bekkenbodemzorgcentrum.nl/zorgcentrum/de-bekkenfysiotherapeutische-behandeling/ Dit is info van het bekken en bekkenbodem centrum in Leeuwarden. Hier staat het ook duidelijk uitgelegd. Ik heb zelf even zitten twijfelen omdat enkele reis 2uur is. Ik kan zeker niet zover rijden, dus moet iemand mee en opvang kinderen, de tijd die je kwijt bent etc. Maar uiteindelijk gelukkig wel gedaan en dit heeft me verder geholpen dan al die behandelingen vd gewone bekkenfysio, chiropractor etc. Ook goed om te weten, meestal zijn er maar ongeveer 5 behandelingen nodig.