5 Reacties

4 jaar geleden

Ik denk daar niet zo zeer over na. Onze dochter heet Aimée. Wij spreken het uit als Ejmee. Een Fransman zal ijmee zeggen. Een Engelsman zegt dan weer ejmie. Ook de betekenis vind ikzelf niet zo belangrijk

4 jaar geleden

We hebben er wel naar gekeken dat de naam zowel in het Nederlands als Engels goed wordt uitgesproken. Mijn man en ik hebben beide een naam die van oorsprong Engels is en de mijne wordt daarom altijd verkeerd uitgesproken. Dit vind ik eigenlijk best irritant zelf en dus hebben we een naam uitgekozen die wel goed wordt uitgesproken. Daarnaast vind ik het ook handig als de naam in het buitenland ook uitgesproken kan worden. Dus ja, wel naar gekeken.

4 jaar geleden

Hier ook een "zeldzame" naam, heeft wel een betekenis maar is precies meer overgenomen van bijna dezelfde naam 😄 ik hou er toch wel rekening mee met de betekenis alsook dat ze er geen spotnamen mee kunnen maken🙂

4 jaar geleden

Gekozen op klank, maar zeker gekeken naar de betekenis. Wil niets theïstisch.

4 jaar geleden

Zeker naar gekeken!! Mijn man heeft een Franse naam en dat is voor veel Nederlanders en Engelssprekenden héél erg ingewikkeld. Voor beide kindjes hebben we een naam die in die drie talen en ook in andere talen meteen goed uitgesproken wordt. Geen discussie over spelling of uitspraak voor hen hoop ik!