5 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Happylife
Welk merk fles heb je gebruikt? Toen ik nog borstvoeding gaf gebruikte ik d ...
Ik heb die van avent inderdaad ook (naast nog velen anderen haha)
één jaar geleden
Hey Daphne, spannend hè, alleen al het idee van een nachtje weg. Ik deel graag mijn ervaring met je, ook al is de situatie niet precies hetzelfde. Mijn zoon van 14 maanden drinkt gelukkig wel melk/water uit een fles.
Ik ben vorige maand met een vriendin een weekendje weggeweest. Dit stond ruim van tevoren gepland dus hier konden we naartoe werken (ook mentaal voor mij, haha). Mijn zoon drinkt zichzelf ook in slaap bij mij, en in de nacht werd hij ook vaak wakker. We hebben voordien geoefend, dus als hij in de nacht wakker werd, ging mijn vriend naar onze zoon toe met een fles water (bewust niet zelf gedaan want dan zou het helemaal drama zijn). Dit werd hem eerst niet in dank afgenomen, maar na 2 dagen heeft hij het geaccepteerd, en vrij snel daarna is hij ook de nachten gaan doorslapen!!🥳
Het heeft mij geholpen om in gedachten te houden dat ze de nachtvoedingen niet persé meer nodig hebben op deze leeftijd, maar dat het vooral een moment van geborgenheid is.
Drinkt je zoon wel uit een tuimel- of munchbeker? Misschien kan je dat ook proberen voor de avonden/nachten?
één jaar geleden
Oh ik snap je heel goed! Hier hetzelfde verhaal, en ik ga toch echt een weekend weg in juni. Mijn dochtertje drinkt wel afgekolfde melk uit de fles dus het zal voornamelijk om het wakker worden snachts gaan.
Ik denk dat als ze weten dat mama er niet is, ze dat snachts beter zullen accepteren.
Drinkt je zoontje overdag water oid uit een flesje ? Misschien kan hij daar z’n avond melk in krijgen. Dan kunnen papa en bij alvast gaan oefenen voor je weg gaat.
één jaar geleden
Ik ga donderdag voor het eerst een nachtje weg met mijn vriend en zie er ook een beetje tegenop.
Mij stelt het gerust dat onze dochter op maandagavond, als ik moet werken, uiteindelijk na een aantal uur toch ook bij mijn vriend in slaap valt (meestal door buiten te wandelen). Soms wordt ze 's nachts wakker en leg ik haar alsnog aan maar ze slaapt ook regelmatig gewoon door dus ik denk inderdaad ook dat ze op deze leeftijd best zonder kunnen, alleen is het een stukje gewenning/geborgenheid.
Wat ik hier ook vaker lees in de reacties heb ik zelf geen ervaring mee maar wel van vriendinnen gehoord, is dat de nachtvoedingen meer een gewoonte zijn en door 's nachts water aan te bieden ipv de borst (door de partner) begreep ik van hun dat de kids binnen enkele nachten doorsliepen.