21 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gevijld, ik knip de nageltjes altijd vanaf dat ze 4 weken zijn..
4 jaar geleden
Als ze lekker diep slapen, de armpjes zijn dan slap en je kan makkelijk vijlen. Althans, bij die van ons dan 🤪
4 jaar geleden
Deze is het
Bekijk Allsa Baby Nagelvijl - Elektrische Nagelvijl - Ook Voor Volwassenen - LED Licht op: https://www.bol.com/nl/p/allsa-baby-nagelvijl-elektrische-nagelvijl-ook-voor-volwassenen-led-licht/9300000096960175?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 jaar geleden
Knippen met een baby schaartje na het badderen of als ze week zijn door het sabbelen. Dan zijn ze niet zo hard. Ik knip ze terwijl m'n kleine tegen m'n knieen aan zit en naar mij kijkt. Ik knip der nagels dan vanaf de binnenkant van haar handpalm als je snapt wat ik bedoel😅 dus niet met de buitenkant van haar hand naar mij toe gericht. Teentjes knip ik zover dat kan maar groeien inderdaad wat gek dus laat ik gewoon verder nog even.
4 jaar geleden
Ik heb deze set:
https://www.etos.nl/producten/etos-baby-manicure-set-3-delig-120359616.html?&src=baby&gclid=CjwKCAjw9-KTBhBcEiwAr19ig1ejfJesmATtW4acDHh3yE99Ud7UbFoqXjOn7JBPNT4XsnVlwyYFfBoCykIQAvD_BwE
Ik gebruik dansen knipper. Niet het schaartje. Vind hem best fijn.
Mijn dochter zit dan met haar rug tegen mijn buik en dan ‘strek’ ik de vinger waar ik de nagel van wil knippen.
Eerst vijlde ik alle nagels met de bijgeleverde vijl. (Die ook wel fijn is.) maar dit duurde zolang en echt meewerken doet ze ook niet🙈
4 jaar geleden
Ik doe het ondertussen met een knippertje en in t begin heb ik ze gewoon zo gelaten. Ze scheurden vanzelf af en die grote teennagel die eerst omhoog groeide is ook vanzelf goed gekomen. Heb ik niks aan gedaan. Bij t consultatiebureau deden ze een beetje zo van, nou, als dat maar goed komt. Dus ik was toen wat in paniek met t vijltje aan de slag gegaan. Maar niks aan doen en t kwam gewoon goed 😊
4 jaar geleden
Ik doe het als ze in de box onder de muziekmobiel ligt. Heeft ze afleiding en vindt ze het een stuk minder erg.
4 jaar geleden
Mijn mannetje vind het heel interessant als ik z’n nageltjes vijl..? 😂
Probleem is alleen dat ik altijd wel scherpere nageltjes over lijk te houden dan vóór het vijlen.. 🤔😑
4 jaar geleden
Ik gebruik een glasvijl.
Daarmee beschadig je de huid niet, doet het geen pijn en kun je al de nageltjes mooi vijlen.
En veel met de handjes en voetjes, vingers en tenen spelen, maak er een liedje van zodat ze aan de aanraking gewend raakt.
Werkt tenminste voor mijn dochter 😃