13 Reacties

één jaar geleden

Hier werkt het om hem overal stelselmatig in de kinderstoel te zetten met eten. Dus thuis, opvang, opa en oma, etc. Het geeft ons zoontje meer duidelijkheid, maar ik weet niet of dit bij jullie overal haalbaar is

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Hier werkt het om hem overal stelselmatig in de kinderstoel te zetten met e ...
Het gekke is dat hij bij opa en oma gewoon netjes in de triptrap gaat zitten zonder gedoe

één jaar geleden

Wij hebben een klein tafeltje en stoeltje voor hem waar hij zelf lekker eet. Hij loopt af en toe een rondje tijdens het eten, maar eet wel lekker zijn bordje leeg. Ik denk soms dat ze te lang vast zitten gewoon nog niet goed trekken.

één jaar geleden

Hoi, herkenbaar hoor! Hij heeft al tijden zijn eigen stoel en dit ging altijd goed. Maar sinds een enkele weken is dit veranderd. Eerst weigerde hij op den duur elke keer, nu wisselt het steeds per moment. Ik probeer het nog steeds elke keer (vaker gaat hij wel weer zitten in zijn eigen stoel) en als hij duidelijk is dat hij niet wilt komt hij op schoot. Ik heb besloten er geen strijd van te maken. Net als met eten zelf, hij kan duidelijk aangeven of hij ergens wel of geen trek in heeft en wanneer hij genoeg gehad heeft. Dus ja niet een tip, maar blijf het aanbieden. Succes!

één jaar geleden

Zelfde hier. Daarom mag ze bij ontbijt, lunch en pap aan de grote mensen tafel. Tijdens avondeten in kinderstoel. Dat vindt ze een goed deal. Choose your fights...

één jaar geleden

Hier ook! We hebben een kleine tafel en stoel, dat is helemaal leuk maar nu we een leertoren hebben (gemaakt) is dat natuurlijk de bom en staat hij aan tafel te tekenen en te eten. Aan de reacties te zien zal het wel een fase zijn. Ik hoop t wel want echt alles zit onder de plakhandjes.

één jaar geleden

Ja, herkenning! Wat fijn om te lezen. Hij heeft sinds kort z’n eigen tafeltje en stoeltje waar ook z’n boekjes en z’n puzzeltje liggen en sinds een paar weken is het vaak echt drama omdat hij per se daar z’n boterham wil eten. Keihard huilen en ‘die die’ roepen terwijl hij naar z’n tafeltje wijst. Vervolgens blijft hij natuurlijk niet zitten en gaat hij rondlopen met z’n eten of gewoon spelen. Warm eten wil hij wel aan tafel in z’n kinderstoel, ik denk omdat hij dat lekkerder vindt. Op de opvang doet hij alles wel keurig.

één jaar geleden

Fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die hetzelfde doen. Hopelijk is het dan toch een fase. Alleen duurt deze fase mij nèt wat te lang 🙈

één jaar geleden

Mijn zoon van 1.5 zet het ook opeens elke keer op een krijsen en wil buiten in de tuin, of op de bank eten. Met fruit mag hij nog wel eens aan de kleine tafel zitten op een stoeltje, maar met avond eten wil ik dat hij gewoon op z'n tripp trap stoel zit. Hij heeft een lange adem, maar ik ook. Ik ben echt streng dan, als hij niet gaat zitten krijgt hij ook geen eten. Nou, dan kiest hij toch wel eieren voor zijn geld. 😅 (Ik zet dit zo in omdat ik voel dat het grenzen zoeken is, als hij echt niet zo eten zou ik een andere aanpak kiezen.)

één jaar geleden

Hier dus ook.. de ene keer lukt het wel om hem met wat afleiding in z’n trip trap stoel te zetten, maar soms eet hij dan maar op schoot. Vind het moeilijk want ik wil dat hij leert dat hij niet altijd zijn ‘zin’ krijgt, maar ik wil wel dat hij gewoon eet. Anders blijft hij huilen en eet hij niets ziet

één jaar geleden

Onze dochter zit nu zonder tafeltje of “rekje” (hoe noem je dat zitje?) op de triptrap. Misschien wil je zoontje dat ook? Maar ook gewoon een fase lijkt me. Onze dochter wil soms ook o op schoot tijdens het eten. Onze zoon van 3,5 wilde dat rond 20 maanden ook en die fase is ook voorbij gegaan. Soms alleen als hij heel moe is gebeurt het nog. Dan is t blijkbaar even nodig

één jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Onze dochter zit nu zonder tafeltje of “rekje” (hoe noem je dat zitje?) op ...
Hier precies hetzelfde, zitje eraf gehaald en ze kan er nu zelf opklimmen waardoor het weer interessant is geworden.

één jaar geleden

Wij hebben inmiddels de “babyset” er ook af gehaald. Het ging even een tijdje goed, nu wil hij weer op de normale stoel met zitverhoger. Af en toe nog op schoot maar er zit vooruitgang in denken we dan maar