10 Reacties

één jaar geleden

Oh, en hij gaat twee dagen naar de crèche. Dinsdag en donderdag. Op de andere dagen is hij thuis met een van ons of met mijn ouders.

één jaar geleden

Hier ook een jongen die amper slaapt op de opvang. Meestal 20/30 minuten per keer. Vind het gewoon allemaal te gezellig en wilt echt NIET slapen op de opvang ook al proberen ze het wel. Andere dagen slaapt hij eigenlijk over het algemeen wel prima thuis dus laat ik het voor die ene dag wel gaan. Savonds helemaal kapot en slaapt die vaak een nacht door haha 🤣 hij is wel altijd vrolijk erna en niet persee chargerjjnig of wat dan ook.

één jaar geleden

Ja, ik probeer me er ook niet te druk om te maken, maar ik denk toch ook vaak: ‘hij is twaalf maanden, dit is toch niet oké?’ Hij is meestal ook vrolijk als hij thuiskomt, maar binnen een kwartier stort hij in en is het huilen tot hij de fles krijgt in z’n slaapkamer. Daarna idd doorslapen van 6.15-6.15, dus dat is lekker. Ik vind het toch moeilijk om los te laten, zeker als hij (zoals gisteren) om vijf uur al wakker is en daarna dus ook de hele dag niet slaapt.

één jaar geleden

Reactie op Estherlaura

Ja, ik probeer me er ook niet te druk om te maken, maar ik denk toch ook va ...
Ja ik snap het heel goed hoor. Mijn kleine sliep al slecht op de opvang vanaf dat hij een maand of 6 was. Maar wat kan je er aan doen? Heb zoveel dingen geprobeerd om het beter te laten lukken daar maar je hebt er zelf zo weinig invloed op. En ik denk elke week nog van hij is 12 maanden hij moet toch gewoon slapen maar hij heeft er blijkbaar gewoon echt geen zin in 😂

één jaar geleden

Herkenbaar, mijn gaat ook 2 dagen naar de opvang en slaapt ook nauwelijks. Toevallig van de week gevraagd of ik even met zijn mentor mocht bellen hierover. We hebben toen fijn gesproken. Ik heb vooral héél veel vragen gesteld. Hoe gaat het naar bed gaan? Met hoeveel kindjes ligt hij op de kamer? Slaapt hij elke keer in het zelfde bedje of juist op een andere plek? Wat heeft hij aan? Hebben ze een ritueel oid? Wanneer wordt hij wakker? Wat doen ze als hij wakker wordt? Etc etc Ik kwam er toen bijv achter dat ze hem altijd in een ander bedje leggen omdat ze dachten dat dat voor hem niet uitmaakt. Dus ze gaan nu wat andere dingen proberen. Kijken of dat helpt. Voelde fijn om er in ieder geval even over gesproken te hebben. Ik weet niet of het alles oplost maar dan heb ik iig alles geprobeerd

één jaar geleden

Reactie op JustElles

Herkenbaar, mijn gaat ook 2 dagen naar de opvang en slaapt ook nauwelijks. ...
Goed idee, misschien scheelt het wel als ze hem steeds in hetzelfde bedje leggen. Ik dacht er ook nog aan om doekjes/knuffeltjes van thuis mee te geven, die ruiken naar zijn bedje. Alleen zo bang dat we ze dan weer vergeten mee te nemen… Maar iig een fijn idee om er alles aan gedaan te hebben!

één jaar geleden

Reactie op Estherlaura

Goed idee, misschien scheelt het wel als ze hem steeds in hetzelfde bedje l ...
Van zijn knuffel heb ik er 3. 1 voor thuis 1 voor de opvang/oppas, zit ook gewoon standaard in zn opvangtas 1 reserve Succes!

één jaar geleden

Yep, hier hetzelfde! Heb hier toch ook eens een gesprek over gehad, omdat Ik het gevoel had dat ze haar gewoon niet op tijd probeerde weg te leggen en ze daarom te overprikkeld raakte en niet meer makkelijk in slaap kwam. Dus echt op tijd naar bed, ook al is ze vrolijk en lijkt ze heel wakker. Daarnaast helpt het ook om haar eigen slaapzak mee te geven. Daarnaast slaapt ze nu vaak alleen op de kamer, maar dat is per opvang verschillend of dat mogelijk is. Ik vond/vind het mega vervelend als ze zo slecht slaapt daar. Vooral omdat ze thuis dan dood op is en ongezellig, maar ook omdat ik niet herken van thuis. Maar ja je kan het niet beïnvloeden helaas 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Kristianne vdb

Yep, hier hetzelfde! Heb hier toch ook eens een gesprek over gehad, omdat I ...
Klinkt goed! Heeft het bij jou geholpen? Ik vind het inderdaad ook ongezellig als hij zo moe thuis komt en al om zes uur naar bed moet. En ook naar om te zien hoe moe hij dan is.

één jaar geleden

Reactie op Estherlaura

Klinkt goed! Heeft het bij jou geholpen? Ik vind het inderdaad ook ongezell ...
Het gaat nog steeds erg wisselend, de ene keer goed de andere keer slaapt ze nauwelijks. Maar nu ze 1 is, kan ik me er iets beter bij neerleggen. De opvang zei tegen mij : wij willen natuurlijk ook het liefst dat de kindjes zoveel mogelijk slapen. Lekker rustig juist. En toen dacht ik ja das waar ook.. waarom zouden ze niet hun best doen om ze te laten slapen? Is voor hun ook alleen maar beter. Het eerste dutje gaat nou bijna altijd wel goed. 2e dutje soms niet of maar 20 min, maar dat komt ook omdat ze zelf steeds minder makkelijk slaapt in de middag.