6 Reacties
één jaar geleden
De kamer is donker, geluid loos en hebben airco. Knuffels etc mee van thuis en zijn moonie. Doen exact het zelfde slaapritueel.
één jaar geleden
Belangrijkste is denk ik om nu te voorkomen dat ie oververmoeid raakt doordat ie ff zn ritme niet helemaal heeft.
Het is een andere omgeving en dat pikken kindjes op. Het bedje ligt toch net anders dan thuis (tenzij je zn eigen bedje mee hebt😉) en het weer is er ook heel anders.
Ze doen veel nieuwe indrukken op. Dat kan zorgen voor juist meer slapen maar ook voor minder.
Ik zou kijken of je hem tussendoor nog op een andere manier kunt laten slapen of in ieder geval uitrusten. Lekker wandelen in de wagen, ritje met de auto, even lekker bij je zitten met een boekje of iets dergelijks.
Verder vooral niet teveel anders gaan doen, denk ik. Na een paar dagen zal ie vast meer gewend zijn. Hopelijk slaapt ie dan ook beter 😊
één jaar geleden
Wij hebben hetzelfde met onze dochter. We zitten in Griekenland. Ze eerste dagen sliep ze kort, s nachts opeens huilend wakker en s ochtends al om 4:45 wakker… we hebben haar zelfs voor het eerst tussen ons in gelegd, s ochtends vroeg, omdat we bang waren dat ze heel het hotel wakker huilde …
Zal denk de warmte, wennen en vermoeidheid zijn.
We merken wel dat het na een week echt beter gaat. Vanmiddag 2,5 uur geslapen en vannacht van 19:30 tot 5:45. Ze is ook wat vrolijker. Hopelijk heeft het bij jullie ook gwn tijd nodig. Super goed dat je zoveel mee hebt van thuis en het zelfde ritueel hebt. Meer dan dat kan je denk ik niet doen. Gaat goedkomen!
één jaar geleden
Hij heeft geen honger toch? Onze dochter eet hier heel slecht dus we geven haar een banaan en yoghurt voor de gaat slapen
één jaar geleden
Hij heeft geen honger toch? Onze dochter eet hier heel slecht dus we geven haar een banaan en yoghurt voor de gaat slapen
één jaar geleden
Zo was bij ons de start van de vakantie ook. Hadden daarnaast last van een jetleg (vakantie naar West Amerika). Er is zoveel anders voor die kleintjes: ander bed, andere kamer, ineens met zn allen op 1 kamer (bij ons dan), andere geluiden, andere temperatuur enz. Bij ons trok het na een paar nachtjes bij. We hadden ook geen bepaald ritme meer. Vanwege onze rondreis konden we de slaapjes ook niet heel goed plannen.
Bij thuiskomst weer hetzelfde liedje, weer wennen en last van de jetlag. Nu na een week thuis zijn gaat ze weer enigszins goed slapen. Hier hebben we wel flink in moeten investeren. Veel geborgenheid geven, veel aandacht aan het slaapritueel.
Hoop dat het bij jullie ook beter wordt…