15 Reacties
één jaar geleden
Ik herken dit wel in combinatie met verschillende fases of ziek zijn. Ze heb wel eens 2 weken geen vast voedsel gegeten (wel nog flesvoeding). Advies van huisarts was dat drinken het aller belangrijkste is en elk kleine beetje voedsel helpt. Kon dat best een aantal weken aankijken. Uiteindelijk ging het dus ook vanzelf weer over en haalde ze het in door ineens flink te eten 😅. Ik zou me gewoon focussen op de dingen die er wel in gaan en dat wat vaker aan te bieden.
één jaar geleden
Hee! Heel herkenbaar. Die van ons eet heel goed brood en fruit ook nog goed. Maar avondeten weigert ze. Eerst at ze best veel daarna steeds minder en nu neemt ze meestal maar 1 hap en dan zegt ze bah en ne ne ne.
Frustrerend voor ons omdat we willen dat de groente eet. Maar we maken er geen strijd van en geven haar elke avond kwark. Ik hoop dat het een fase is. Maar dat zal denk ik wel. Al is het bij ons nu al wel een maand
één jaar geleden
Reactie op Manon19966
Hee! Heel herkenbaar. Die van ons eet heel goed brood en fruit ook nog goed ...
Oh dit klinkt als ons eigen verhaal. Brood en fruit gaat er heel goed jn, maar avondeten bijna niks. De yoghurt als toetje dan wel weer gretig. Het is echt frustrerend omdat ik me in allerlei bochten wring om iets lekkers voor de kleine te maken waarvan ik hoop dat hij het deze keer (wel) eet.
één jaar geleden
Heel herkenbaar! Eigenlijk gaat alles moeilijk, terwijl ze eerder alles at. Nu is ze heel kieskeurig.Fruit wil ze ineens niet meer. Avondeten gaat nog het best. Brood en yoghurt soms niet, soms juist wel. Ze snoept ook niks en geeft niks om zoetigheid oid. Ze krijgt nog wel twee flessen melk.
één jaar geleden
Heel herkenbaar, zoontje van 3-2-2022 eet van de 1 op andere dag zeer moeizaam aardappelen en groente
Pasta en rijst gaat gelukkig wel, al mocht ik vandaag absoluut niet helpen en moest het zelf (helaas lukt t met bestek nog niet dus overal pasta en spinazie)
Ik eet nu iets meer pasta of rijst en iets minder vaak aardappel, maar blijf het zeker wel aanbieden
Soms gaat het met appelmoes er nog wel in
één jaar geleden
Bij ons heeft het bijna 2 maanden geduurd, maar nu eet hij al zijn avond eten weer op.. het is een fase.. 😅 een hele pittige vond ik wel haha
één jaar geleden
Onze dochter eet s ochtends 2 boterhammen en tussen de middag ook 2. Is dat niet teveel? Dat ze daardoor s avonds geen trek heeft?
Al at ze eerst wel en gaat spinazie er wel goed in, als enige haha
één jaar geleden
Tandjes? Dat kauwen pijnlijk is? Pureren of even 6 maanden potjes?
Knijpzakjes yoghurt, knijpzakjes fruit
één jaar geleden
Herkenbaar! Onze dochter at altijd super goed en nu ineens alleen pasta of aardappeltjes eten. Geen groente :(
Ik heb het boek Op! van Jet van Nieuwkerk aangeschaft en alles gemaakt dat er in staat. Werkt super!! Broccoli-avocado saus (gepureerd) en volkeren pasta, evt nog falafel balletjes en hup maagje is gevuld
één jaar geleden
Die van ons at gisteravond opeens rode kool en vanavond weer spaghetti dus miss was het een fase haha