15 Reacties

5 maanden geleden

Herkenbaar. Hier gaat dat al bijna een jaar zo. Hij wil het niet eens proeven en alles is “niet lekker”. Er zijn 2 gerechten die hij altijd op eet, dus dat eten we dan ook vaak 🥲. Onze zoon heeft echt een bizar sterk karakter en we hebben al van alles geprobeerd, maar niets werkt. Hij eet gelukkig wel zijn ontbijt en lunch, maar losse groenten en fruit weigert hij. Dus maken we vaak smoothies die hij wel opdrinkt.

5 maanden geleden

Ja hier ook. Als ik mijn nicht mag geloven kan dat nog jaren duren. Wereldgerechten gaan hier er vaak nog wel in. Zelfs zijn lievelingskostje, boerenkool, laat hij nu vaak staan.

5 maanden geleden

Mijn kleine at sinds 7 maanden echt super goed tot een jaar of 2. Nadat ze 2 werd merkte ik op dat ze niet meer zo goed at als voorheen. Gelukkig nog niet slecht, maar wel aanzienlijk minder. Ik blijf aanbieden en geef vooral de ruimte aan haar zelf om te bepalen of ze wil eten. Vooral geen druk. Ik merk dat dat wel ervoor zorgt dat ze een pasr extra happen neemt. Als je gaat pushen gaat het mis en dan wordt het een discussie en dan eet ze niets.

5 maanden geleden

Zonder pushen eet meneer ook niets als meneer besluit dat het "vies" is. 🙈 Soms scheelt het om van ons bord aan te bieden. Is precies hetzelfde, maar soms eet hij daar weer wel van. Geduld. Heel veel geduld. Maar soms superfrustrerend als er bijv met ergens lunchen de bestelde tosti niet wordt opgegeten. Fruit wordt altijd gegeten. Geen toetje maar wel fruit hier dus, bij niet willen avondeten.

5 maanden geleden

Pfff zo herkenbaar. Soms maak ik speciaal voor haar pasta met rode saus (vond ze altijd het lekkerst) en dan is het nee bah. Maar goed ik denk dat het vanzelf beter gaat, gewoon blijven aanbieden en zelf laten zien dat je het eet/lekker vind.

5 maanden geleden

Reactie op zoveelliefde

Herkenbaar. Hier gaat dat al bijna een jaar zo. Hij wil het niet eens proev ...
Heel herkenbaar. Hier ook al vanaf vorige zomer.. alleen hamburger, appelmoes en komkommer... ik blijf wel altijd alles aanbieden, iederr avond weer, leuk bordje etc.. misschien letten we er wel teveel op, ik weet dat dat niet helpt, maar het is gewoon zo frustrerend al zo lang..

5 maanden geleden

Jup, heel herkenbaar. Geeft veel frustratie omdat hij bij slecht eten vaak ook slecht slaapt, en daar hebben we dan eigenlijk ook geen zin in 😅🫣. Wij doen soms wel onderhandelen. Bijv nog 2 happen en dan krijg je een stukje worst (dat wil ie altijd graag). Hij weet ondertussen ook wel dat hij dan worstjes kan “verdienen”

5 maanden geleden

Reactie op zoveelliefde

Ik ben blij dat het niet alleen bij ons is 😪 hier spaghetti en kroketjes met nuggets.. dat lukt perfect, maar al de rest? Neen. Dus veel boterhammen met choco (iets anders eet hij ook niet) en af en toe dezelfde dingen maken. Als ik andere dingen voor zijn neus zet wilt hij niet.. en hij is zo koppig. 🤦🏼‍♀️

5 maanden geleden

Heel herkenbaar, sinds haar 2e verjaardag eet ze steeds slechter tot helemaal geen avondeten meer helaas

5 maanden geleden

Hier ook al ruim een jaar zeer moeilijk. Gister en vandaag geen avondeten gegeten, geweigerd. Hij krijgt hier geen alternatieve maaltijd; hij zit ook ruim in de curven, dus ik hoef me niet zo snel zorgen te maken, behalve dat het enorm frustrerend is!!

4 maanden geleden

Hier gaat eten meestal ook niet vanzelf. Ik probeer tijdens het eten wel altijd te stimuleren. Door bijvoorbeeld uit mijn bord mee te eten. Heb hem ook wel eens mij laten voeren en dan om de beurt een hap nemen. Het is vaak weer zoeken naar wat wel werkt. Hij krijgt hier altijd een toetje, vaak optimel yoghurt of kwark, maakt niet uit hoeveel hij heeft gegeten, zodat hij wel wat op heeft ‘s avonds. Bij ons is het wel vanaf het begin al een moeilijke eter alleen brood gaat er goed in. Met fruit laat ik nu eigenlijk een hele dag een bakje staan waar wat in zit zodat hij de hele dag door wat kan pakken.

4 maanden geleden

Onze dochter heeft sinds haar 1e verjaardag amper van de warme maaltijd gegeten. Pasta o.i.d wil ze soms nog wel. We hebben echt van alles geprobeerd. Maar nu hebben we het losgelaten hopelijk eet ze later weer met de pot mee.

4 maanden geleden

Zo herkenbaar.. ons zoontje eet ook niks meer van wat hij altijd lekker vond en eet erg weinig groente. Fruit ook heel selectief maar gelukkig wel iets. Boterhammen gaan er wel in met pindakaas of chocolade pasta alleen heeft hij nu ook peuter diarree en mag dat eigenlijk van de diëtiste ook niet meer maar dan eet hij dus niks 😓

4 maanden geleden

Reactie op zoveelliefde

Zelfde hier en ik vind het ZO frustrerend. Eigenlijk eet ze gewoon elke avond kale pasta met een hamburger en komkommer of fruit. Wij eten gewoon ons eigen eten, maar ze wil niks proeven, niks varieren, geen saus over de pasta, NIKS. We bieden het wel altijd aan, kleine stukjes op haar bord erbij maar dat wordt resoluut weggeveegd. Ben zelf echt een foodie en zo bang dat dit zo blijft, dat je dan zo'n achtjarige hebt die alleen pasta en vlees eet :(

4 maanden geleden

Ja.. loslaten 🤷🏼‍♀️