46 Reacties
4 jaar geleden
Hou op schei uit.... ik moet over 2 weken alweer en zie er zo ontzettend tegenop!!!! 😭
4 jaar geleden
Verschrikkelijk😭 kleine meid is 6 weken. Ik heb nog 6 weken😭 maar zo geen zin ben opzoek naar andere baan wil de zorg uit. Liefst ga ik niet meer werken maar dar kan niet😭
4 jaar geleden
Onze dochter is vandaag 6 weken en ik ben sinds donderdag weer rustig aan begonnen met werken. Nu ben ik zzp'er dus dat maakt het misschien ook anders, maar eerlijk... ik vond het heerlijk om ook even weer met "gewone" dingen bezig te zijn. Nu is mijn voordeel dat ik dat gewoon thuis kan dus ik hoef nog niet bij haar weg. Anders had ik het ook wel lastiger gevonden denk ik.
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Kan wel bijna over mijn nek gaan van het idee dat ik over 5 weken weer moet werken. Ga wel minder werken, en in principe maar 2 dagen naar kantoor maar ik zie er zo tegenop. Gaan jullie ook gebruik maken van de nieuwe regeling die 2 augustus in gaat? (9 weken 70% betaal verlof). Ik wel! Vanaf augustus ga ik 2 dagen per week opnemen, dus dan ben ik wel weer echt veel met de kleine
Maar het liefst ga ik niet meer werken 😭
4 jaar geleden
Reactie op Adriane
Heel herkenbaar! Kan wel bijna over mijn nek gaan van het idee dat ik over ...
Als ik nog in de zorg zit neem ik na me zomer vakantie de 9 weken op. Gaan ze niet leuk vinden maar alles wat ik niet hoef te werken zeg ik top
4 jaar geleden
Oh ik ben blij als ik weer kan beginnen! Nog 1,5 week thuis. De muren komen op me af… Het scheelt denk ik wel dat de kleine mee gaat naar het werk. Ik werk op een kdv op de babygroep. Hij gaat naar de andere groep. Als ik de gang op loop en door het raam kijk dan kan ik hem zien. Ook zal hij mij heel vaak zien met buitenspelen of in de slaapkamer. Als ik hem ergens anders zou moeten brengen zou ik eerlijk gezegd ook echt niet willen werken 🙈
4 jaar geleden
Reactie op NiiColee
Wat is dat dan precies? Die nieuwe regeling?
4 jaar geleden
Zowel voor jou als voor de partner zijn er per augustus 2022 9 weken extra betaald verlof tegen 70% van het dagloon. Zit wel een limiet op het dagloon. Voorwaarde is daarnaast dat je deze 9 weken opneemt voor de eerste verjaardag van je kind.
Hier ga ik dus gebruik van maken door vanaf augustus elke dag 2 weken op te nemen, dan kan werk ik tot ongeveer half januari maar 3 dagen per week 🙌🏻
4 jaar geleden
Ik heb de hele tijd als een berg opgezien tegen weer aan het werk gaan. Over anderhalve week mag ik weer... maar moet wel zeggen dat nu inmiddels de berg ietsje minder hoog is en ik ergens ook wel weer uitkijk naar soms even met andere dingen bezig zijn dan de zorg voor de kleine. Weer even een andere rol hebben zegmaar.
Dubbel gevoel dus.., 😅
4 jaar geleden
Reactie op Nicky1411
Verschrikkelijk he.. hoeveel uur ga jij werken?
Ja.. 22 uur dus 3 dagen. En jij?
4 jaar geleden
Als zelfstandige moest ik 9 weken na de bevalling weer aan het werk. Veel te snel voor mijn gevoel. De laatste 2 weken van mijn verlof zijn hierdoor aardig verpest. Ik vond het een vreselijk idee, werkte krampachtig aan ritmes en heb er wat traantjes om gelaten. Ik ben nu een week aan het werk en het is heel dubbel. Ik ben super moe en heb aardig wat ballen om in de lucht te houden. Maar ik merk dat het goed gaat met mijn zoontje en ik vind het fijn om ook weer wat meer onder de mensen te zijn en als professional te functioneren. Tijdens het werk maakte ik al heel snel de omschakeling naar mijn 'oude ik'. Het voelt ook weleens fijn om uit die baby bubbel te stappen.
Maar als je het mij vraagt, zou ik net zo lief nog maanden thuis tutteren met de baby.
4 jaar geleden
Afgelopen vrijdag was ik bij een etentje met collega's. Het was gezellig, dus ik heb zin om over 6 weken weer aan het werk te gaan.
De eerste week werk ik 12 uur, daarna twee weken 16 uur en dan ga ik naar mijn standaard 28u voor een maandje, tot ik wegens functieverandering naar 32 uur ga.
4 jaar geleden
Door omstandigheden heb ik tijdens mijn verlof al weer wat dagen gewerkt. Het is dubbel, aan de ene kant is het geknuffel met de baby heerlijk en mis ik hem en mijn dochter vreselijk als ik weg ben, aan de andere kant is het ook goed om aan de bak te gaan en soms even wat afstand te hebben en onder de mensen te zijn, mij doet dat ook wel goed en ik vind mijn werk erg leuk, dat scheelt. Ik werk na mijn verlof 32 uur, maar neem nog vakantie dagen op, zodat ik maar 3 dagen hoef te werken. Na 1 maand verander ik van baan en dan neem ik ouderschapsverlof op voor de eerste 3 maanden in ieder geval, zodat ik ook maar 24 uur draai. Als mijn dochter in september naar school gaat wordt dat 32 uur. Al is het met die nieuwe regeling verleidelijk om langer ouderschapsverlof te nemen. Als je 70% doorbetaald krijgt bedoel ik.
4 jaar geleden
Ik ga het net fijn vinden denk ik om terug een andere rol in te vullen. Dus niet alleen de mama en huishoud rol meer te hebben 😄
4 jaar geleden
Reactie op Nicky1411
32 uur dus 4 dagen..🥺
Ah.. ja dat is nog best pittig maar komt vast goed! Denk dat als we eenmaal weer aan het werk zijn dat het wel meevalt, maar gewoon het idee alleen al..
4 jaar geleden
Nou heel herkenbaar! Ik moet over 2,5 week weer beginnen en maar 18 uur hoor, maar zie er enorm tegen op. Het werken zelf niet, maar om de kleine meid weg te brengen en dat ik er niet ben en ik ken haar het beste. Loslaten vind ik enorm lastig en merk dat ik daar nu al mega tegen op zie 😔