10 Reacties

één jaar geleden

Hoe heb je hem voorbereid op de nieuwe kamer? Merk hier dat uitleggen en voorbereiden op wat komen gaat een groot verschil maakt in hoe t opgepakt wordt.

één jaar geleden

Ja zeker, hij heeft meegeholpen en is ook erg betrokken geweest.

één jaar geleden

Reactie op Lis03

Ja zeker, hij heeft meegeholpen en is ook erg betrokken geweest.
En met naar bed gaan? ‘S middags gaat het wel goed. Is er dan meer rust? Is hij dan vermoeider? Of juist wakkerder dat ie het beter kan hebben? Hij huilt dan 10 minuten aan een stuk?

één jaar geleden

Reactie op Heusi

En met naar bed gaan? ‘S middags gaat het wel goed. Is er dan meer rust? Is ...
Nee maakt niet veel verschil, hij huilt 10 min aan 1 stuk en dan is het klaar en gaat hij liggen. Misschien idd wel wat vermoeider

één jaar geleden

Reactie op Lis03

Nee maakt niet veel verschil, hij huilt 10 min aan 1 stuk en dan is het kla ...
Laat je hem dan 10 min alleen huilen? Of help je hem als ware wel door troosten en geruststellen? Kan me ook voorstellen dat als ie smiddags zo lang (alleen) heeft liggen huilen, dat ie ‘s avonds bij voorbaat al de hakken int zand doet? Wat gebeurt er ‘s avonds? Maw wat is de drama?

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Laat je hem dan 10 min alleen huilen? Of help je hem als ware wel door troo ...
10 min huilen is niet heel lang vind ik😅. Er gebeurt savonds niks anders dan op zijn eigen kamer. Vast ritueel. Vanmiddag was het huilen al wat korter. Denk gewoon geduld hebben. En zo nodig troosten en gerust stellen

één jaar geleden

Reactie op Lis03

10 min huilen is niet heel lang vind ik😅. Er gebeurt savonds niks anders ...
Ow, als ie hier echt 10 minuten aan een zou huilen was ik al wel een keer terug gegaan om gerust te stellen/troosten.

één jaar geleden

Hier ook een nieuwe kamer; en tegelijk denk ik dat ze minder lang moet slapen in de middag. Onze nieuwe regel; niet langer dan 1,5u slapen in de middag. Dan is haar slaapdruk in de avond wat groter. Wat hier ook helpt is om overdag te spelen in haar nieuwe kamer, om zo te wennen.

één jaar geleden

Misschien kun je er een matras neerleggen en een paar keer bij hem slapen? Geen ervaring met verhuizen mee, maar zo hebben wij het gedaan toen onze meid van onze kamer naar haar eigen kamer ging.

één jaar geleden

Ik had laatst het ledikantje verplaatst in de slaapkamer van onze dochter. Daar was ze het ook niet mee eens. Bij het huilen ben ik elke 3 tot 5 minuten gewacht en dan naar haar toe gegaan. Even troosten, niet uit bed gehaald. En dan weer weg. Verder heb ik achter haar deur gezeten en elke minuut iets gezegd als, mama is vlakbij, mama houd heel veel van jou, alles is goed lief meisje, etc… Het was 2 x lastig en toen was het oke. Ook kan je nog veel spelen in de nieuwe kamer en in het bedje even spelen. Veel succes!