41 Reacties
één jaar geleden
Helaas. Hier ook zo 1. Gister ging hij na heeeeel veel gedoe en tranen om 19:30 pas slapen. Dan denk je, het zal meevallen. Maar nee, om 5:45 was het weer feest. Hij heeft hier wel eens doorgeslapen maar dat is zo zelden, daar heb je weinig aan. Ik vind vaak juist de dagen erna nog zwaarder omdat je dan moe wordt van het vele slapen en ik zelf dan instort. Volgens mij zitten we nu in een heeeeele heftige sprong 8 en is er weer van alles gaande bij hem, huilt / krijst veel, jankt eigenlijk gewoon de hele dag, maar heeft wel heldere momentjes waarin hij ineens echt alles lijkt te begrijpen. Maar slapen, tja. Doordat ik 2 oudere kindjes heb weet ik wel dat uiteindelijk alles goed komt. Maar hoe pittig deze fase is en hoe enorm je op je tandvlees kan lopen, was ook ik als ‘ ervaren ‘ mama weer vergeten … 😵💫 sterkte !!! PS. Heeft je kindje het warm genoeg in bed ?
één jaar geleden
Hee, hier ook bijna 13 maanden en slaapt zo sporadisch is door.. wilt vaak nog wat drinken snachts en dat is inmiddels zo verdunt dat het eigenlijk gewoon water is.. Ik heb ook geen idee wat ik moet doen om haar ook is eindelijk door te laten slapen.. zou wel is lekker zijn haha. Het gekke is ook toen ze 3 maanden was heeft ze echt een maand lang doorgeslapen en toen kwam de 4 maanden slaapregressie en sinds dien is het over..
Ach ik probeer maar geen verwachtingen te hebben, elk kindje is anders.. het zal wel weer goed komen.. maar wat meer slaap zou onderhand wel is lekker zijn😅
één jaar geleden
Helaas hier hetzelfde. Ook in de nacht wel 1 keer wakker en elke keer om 5:00 klaar wakker.. ik mag niet zeuren met 1x per nacht dat weet ik. Ik wist ook eigenlijk nooit dat het ging met sprongen, dan slaapregressie dan tanden dan dit dan dat en dan heb je 2 goeie nachten.
één jaar geleden
Je bent niet alleen! 😀 Ik ken bijna geen baby's die doorslapen. Sommige kindjes slapen wel een tijdje door, maar alle kindjes uit m'n omgeving zijn nu 1 a 1,5 en slapen nog niet structureel door. Ik ga gewoon lekker in de flow van ons kindje mee en luister absoluut niet naar slaapcoaches enzo. Gewoon met alle liefde voor m'n kindje zorgen. Er komt vast wel een tijd dat ze wel doorslaapt. Dus als je nog eens wakker bent 's nachts: je bent niet alleen!
één jaar geleden
Mijn dochter die slaapt al vanaf 6/7 in haar eigen kamertje en vanaf dat moment heb ik haar aangeleerd om alleen te slapen en door te slapen, ik heb haar een bedtijd aangeleerd en vanaf dat moment nooit verandert. Ze gaat slapen tussen 18:00/19:00 tot de volgende dag 8:00/9:00 ze is nu bijna 14 maanden en still going strong.. elke kind is anders, maar het heeft meer met structuur te maken en heel heel heel veel geduld! 🙈
één jaar geleden
Slaapt hier ook niet door, ben wel gepromoveerd naar blijven liggen en wachten tot hij z'n speentje heeft gevonden. Maargoed wakker word ik er wel van hehehe
één jaar geleden
Reactie op Mama Najat
Mijn dochter die slaapt al vanaf 6/7 in haar eigen kamertje en vanaf dat mo ...
Ben ik niet helemaal met je eens. Wij hebben een vrij strak ritme, maar onze zoon slaapt ook tot half 6 6u... soms om 5u kletsen en daarna met wat geluk nog een beetje slapen....
één jaar geleden
Reactie op T0303
Ik hoor hier mega lekkere verhalen, mijn kind slaapt van 19u tot 22u en daa ...
Oei..
één jaar geleden
Reactie op Mama Najat
Denk dat deze mama meer op zoek was naar verhalen van kindjes die nog niet doorsliepen en herkenning, dan maakt dit het eigenlijk niet echt beter?! Denk dat het verschilt per kind en dat het ook met temperament te maken heeft. Elk kind is anders wat je zelf ook zegt. Maar er zijn heel veel moeders die ook juist structuur aanbrengen maar niet elk kindje heeft daar boodschap aan.
@TS, mijn zoon slaapt ook niet elke nacht door hoor. De ene keer is hij verkouden, dan weer z’n speen kwijt, dan wil die gewoon even een aai over z’n bol, whatever. Geef hem gewoon wat hij nodig is en soms is het gewoon pittig! Heb je wel ook de temperatuur gechecked? Wij deden een keer onze zoon een veel warmere slaapzak aan en toen sliep hij opeens veel beter? Just a thought hoor.
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Hier slaapt ze wisselend door. Nu bijv net een weekje wel. En het probleem ...
Hahaha helemaal off topic maar ik herken de nachten dat ik zelf wakker lig, terwijl die kleine slaapt, ook!
Ik probeer al te mediteren maar ik val ik niet in slaap hoor. #teamplafonddienst
één jaar geleden
Hoop, heel veel hoop houden, het wordt echt beter! Mijn zoontje is net 1 en heeft afgelopen 2 weken 6 nachten doorgeslapen, daarvoor misschien 5x in zijn eerste jaar.
Ik weet niet hoe groot/ zwaar je kindje is, maar ik geef als hij snachts wakker wordt gewoon een hele fles, kan hij prima gebruiken en slaapt daarna ook weer beter. Als hij dan rond 6 u weer wakker wordt geef ik gewoon weer een fles en leg hem gelijk terug, meestal slaapt hij dan weer verder, misschien voor jou t proberen waard? Maar waarschijnlijk heb je t al geprobeerd.
Het is zwaar al die gebroken nachten, stukje mindset hielp bij mij enorm en iedere nacht stiekem hopen dat het beter gaat!
één jaar geleden
Ooh herkenbaar! Mijn zoon slaapt ook zelden door. Ofwel is hij ziek, ofwel een sprongetje, of slaapregressie of we weten het niet. Hij werd de laatste weken elk anderhalf uur wel schreeuwend wakker... nu lijkt het sinds enkele dagen weer beter te gaan en slaapt hij weer van 23h tot 5h aan een stuk, al weent hij soms wel heel kort even in zijn slaap waardoor wij wel wakker worden 😅. Ik ben nu pril zwanger en kan ook uren plafondstaren als hij dan wél eens een goede nacht heeft het breekt wat door soms.
Ik geef hem ook wel nog bijna elke nacht een flesje omdat hij dit echt nodig lijkt te hebben, maar dat zal je zeker al geprobeerd hebben. Er is waarschijnlijk jammer genoeg geen pasklare oplossing.
één jaar geleden
Hee, wat Jammer dat ze nog niet doorslaapt. Die van ons ging met 8 maanden doorslapen toen we besloten haar geen melk meer te geven s nachts. Want ze werd wakker voor een flesje. 2 nachten huilen en troosten en daarna sliep ze door. Sterkte!!❤️en uiteindelijk gaat ze echt doorslapen! Komt goed
één jaar geleden
Ik ken veel moeder met kindjes die nog niet doorslapen trouwens. Dus je bent echt niet de enige en je doet het super goed
één jaar geleden
Reactie op Mama Najat
Ik dacht ook met mijn eerste kindje dat ik het had uitgevonden.
Ik dacht juust omdat we zo flexible zijn... dat mijn dochter zo makkelijk is.
Ik bracht haar vroeg naar bed.... werd vroeg wakker.
Laat naar bed... sliep ze tot laat uit.
Al vanaf 4 maanden sliep ze altijd door....
En nu nog steeds (ze is 8 jaar oud) slaapt altijd goed.
Nu heb ik een 2e...
Heel ander kind.
Nog nooit een nacht doorgeslapen.
Altijd vroeg wakker.
Elk kindje is anders.