7 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is met bijna 14 maanden begonnen maar heeft juist het tegenovergestelde. Ze gaat 4 dagen. Ze slaapt meestal super goed uit zichzelf op de opvang maar thuis absoluut niet. Ze was ook heel erg moeilijk met de overdrachten En het heeft bijna 2 maanden geduurd voor het wat beter ging. Het ging eindelijk weer beter totdat ze weer ziek thuis zat. En nu we zijn we weer terug bij af met de overdracht. Gelukkig slaapt ze nachts thuis nu wel iets rustiger want die alle indrukken deed ze dat thuis ook nog eens slecht terwijl ze net voor de opvang eindelijk door sliep. Er werd tegen mij gezegd geduld houden. En dat is ook het enige wat ik kan zeggen. Misschien is een andere af slaapplek en optie bij ons hebben ze 3 verschillende plekken waar ze kunnen slapen. Mijn dochter ligt bij de rustige kant omdat ze geen diepe slaper is en snel wakker wordt van geluid.

één jaar geleden

Met 14 maanden gestart voor 2 dagen per week en in het begin heel moeizaam. Moeilijk te troosten, veel huilen en slapen nauwelijks. Na een maandje ging het echt zoveel beter. Slapen nog steeds niet zoals thuis, maar wel beter. De volgende dag haalt hij zn slaap in smiddags .

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat al vanaf 6 maanden (hij is deze maand 16 maanden) naar de opvang waar hij nu zit en slapen daar blijft een drama. Soms slaapt hij wel een keertje anderhalf uur, maar vaak ook met pijn en moeite 1 uur op de hele dag (verdeeld over 2 slaapjes). Gelukkig hoeft hij maar 1 dag per week naar de opvang. Thuis geen problemen en slaapt hoi nog 2x, makkelijk 3 uur of meer verdeeld over de dag.

één jaar geleden

Heeft ze thuis een knuffeltje die ze bij zich in bed heeft? Die zijn wij mee gaan geven aan de opvang en sindsdien gaat het heel goed.

één jaar geleden

Mijn zoon van bijna anderhalf is nu 2 maanden gestart op de opvang voor 1 dag per week. Het is veel huilen en hij heeft veel nabijheid nodig van de leidsters. Die geven ze hem gelukkig ook. Hij slaapt thuis ook zelden langer dan een 50 min als hij alleen is en heeft ook veel hulp nodig (ook snachts) en op de opvang was het eerst een half uurtje toen 45 min en laatst een uurtje. Ze leggen hem neer, hij huilt 15-20 min en valt dan wel in slaap. Het is wel echt veel huilen als ik hem afgeef. Vanaf volgende week en in augustus is mijn schoonmoeder op vakantie en gaan we hem een paar keer 2 keer per week brengen. Structureel vind ik echt veel teveel geld en we vangen het verder goed op met elkaar en de oma’s. Laatst heeft hij zelfs zelfstandig gespeeld zonder dat er een leidster bij hem moest zitten. Kleine stapjes maarrr stapjes. Ik voel me er in ieder geval iets beter bij omdat hij niet heel klein meer is, ik een goed gevoel heb bij de opvang en hij ook oké is als ik hem kom halen en daarna ook nog wel. Het is echt wennen. Vreemde plek vreemde mensen

één jaar geleden

Reactie op babymama2022

Heeft ze thuis een knuffeltje die ze bij zich in bed heeft? Die zijn wij me ...
Helaas niet, heb 2 weken geprobeerd haar te laten wennen aan een knuffeltje met dit idee maar ze moet er niks van weten

één jaar geleden

Reactie op Rumeysahappy

Helaas niet, heb 2 weken geprobeerd haar te laten wennen aan een knuffeltje ...
Mijn dochter moest ook eerst niks hart knuffel hebben. Maar ik bam/neem hem toch mee naar het kdv. Ook draag ik de knuffel in de ochtend dicht bij me. Zodat het naar mij ruikt ☺️ Mijn dochtertje heeft een olifant tut doekje waar ze haar tutje aan kan doen en ze neem haar squirtle (pokémon knuffel) mee. Vandaag kreeg ik te horen van de kdv leidsters dat ze nu zelf haar knuffel, tut, tutdoekje en slaapzak mee neemt naar de kamer waar ze slaapt. En geeft nu zelf aan dat ze dus wil slapen. Ze begint het thuis inmiddels ook te doen door haar tut te pakken en squirtle en dan bij de deur te gaan staan. Alleen nog steeds niet in haar eigen bed. Wat ze op de opvang juist wel doet.