23 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op FvdBdR

Wat fijn dat jullie door het audiologisch centrum en een bezoek aan KNO mee ...
Dankjewel 😊 We twijfelden eerlijk gezegd niet persé aan haar gehoor, omdat ze sommige dingen wel hoort. Soms reageert ze niet, maar ze is ook supereigenwijs, dus we vonden het niet heel gek. Er zaten 4 maanden tussen verwijzing en afspraak, maar volgens mij hebben ze ons eerder gebeld omdat er iemand was uitgevallen. Wat ik vooral fijn vond, is dat ze niet alleen gehoor testen, maar ook cognitieve ontwikkeling en taalontwikkeling. Dan kun je wat beter zien in welke richting je het moet zoeken. Het was dus geen TOS, zoals jeugdarts dacht. Je kan je ook aanmelden en afzeggen als hij wel lange volzinnen maakt tegen de tijd dat je aan de beurt bent? Dat raadde de jeugdarts ons aan.

4 maanden geleden

Reactie op Lily12

Dankjewel 😊 We twijfelden eerlijk gezegd niet persé aan haar gehoor, omda ...
Wat goed dat jullie dan toch zijn geweest en er een duidelijker is geworden wat de vervolg stappen zijn! Het is inderdaad fijn om breder onderzoek te laten doen. Zijn jullie al aan de beurt geweest bij de KNO of logopedie? Zelf werk ik dus in deze setting, maar nu het dichtbij komt merk ik weerstand bij mezelf. Wil ik wel weten wat er uit de testen komt? Zal hij in 1 ochtend kunnen laten zien wat hij ‘kan’? (Heeft lange wentijd nodig en heeft een sterke eigen wil). Maar ook wetende dat deze mensen goed geschoold zijn en veel ervaring hebben. Onze wachttijd is 16 tot 21 weken dus ik zal ook binnenkort een afspraak maken voor een verwijzing en hem aanmelden bij het AC.

4 maanden geleden

Oef, dat duurt nog lang! Maar dan heb je het maar in gang gezet 👍 Snap dat het anders voelt als je zelf in zo'n setting werkzaam bent. Ik heb zelf taalverwerving gestudeerd, dus was ook een beetje bevooroordeeld. Maar viel me echt reuzemee dat ze door dochter's gedrag ter plekke heen konden kijken naar wat ze wél liet zien. Daar zijn het natuurlijk ervaren professionals voor. Hier wachten we nog steeds op telefoontje uit ziekenhuis en staan we op wachtlijst van logopedist (10 maanden)...