20 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben dit ook! Ons zoontje is van 8-1-22.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft ook nog 2 slaapjes. Ze heeft in de ochtend en powernap op de opvang en smiddags en langere slaap op de opvang. Thuis slaapt ze meestal maar 1 keer soms 2x. Hangt ervan af.

één jaar geleden

Hier ook nog voornamelijk 2x!

één jaar geleden

Mijn zoontje is van 26-01-22 en zit meeste dagen ook nog op 2 slaapjes, uitzonderingen eigenlijk alleen als ie later wakker word. Enige waarom ik t af en toe ook lastig vind is met playdates idd 😅

één jaar geleden

Hier een meisje van 20 -02 .22 slaapt nog steeds 2 x van half 11 tot 12 meestal en smiddags van 3 tot half 5 . Heeft het nog meer dan nodig

één jaar geleden

Ja hier ook inderdaad! Ze is van 21-2-22. We twijfelen wel continu of we niet toch overgaan op 1 slaapje, is iedere dag anders. Ze is altijd vrolijk, ook met 1 slaapje maar 2 vindt ze ook prima. Dan denk ik dus dat ze het nog nodig heeft. 😅 Twijfel twijfel!

één jaar geleden

Wij zitten ook nog op 2 slaapjes, ons zoontje is van 4-2-22. Ik ben wel heel even overgegaan naar 1 slaapje omdat het inslapen bij zijn 2e slaapje moeizaam verliep, ik dacht dat 1 slaapje wellicht de oplossing zou zijn. Nou daar heb ik mijn in vergist! Eerste dagen ging goed maar erna steeds meer tekenen van oververmoeid (s nachts niet meer doorslapen). Mijn vrolijke en energieke manneke veranderde in een huiligerig kind. Snel weer teruggegaan naar 2 slaapjes en hem ook niet meer wakker gemaakt maar laten slapen, werkt weer stuk beter voor ons. Ik dacht ook dat wij nog de enige waren die 2 slaapjes deden met zijn leeftijd, fijn te horen dat we niet de enige zijn. Met playdates met kindjes van zijn leeftijd is het indd lastiger maar met afspraken met vriendinnen met oudere kinderen vind ik het juist ideaal (spreek dan af na zn eerste slaapje). Vraag me wel af wanneer het dan wel tijd wordt voor 1 slaapje... maar zal vanzelf wel komen.

één jaar geleden

Die van mij is van 15-2 en slaapt zelfs soms 3 slaapjes, maar algemeen 2 middag van 11-13 en om 17 uur weer en savonds 20 uur na bed. Hij kan het ook volhouden op 1 slaapje en dan slaapt die om 19. Maar dan is die super chagrijnig

één jaar geleden

Hier ook! Niet elke dag meer, soms wil ze echt niet en dat is ook prima, maar ik merk wel dat ze vaak wat vrolijker is met 2 slaapjes. Ze is van 27-2. Als ze 2 slaapjes doet, slaapt ze van 9.40-10.00 en van 13.00-15.00 ongeveer.

één jaar geleden

Mijn dochtertje is van 17-02-2022 en vanaf 1 jaar zitten we al op één slaapje van 2 uurtjes. Laatste tijd maakt ze er één uurtje van. Ze heeft nooit veel behoefte aan slaap gehad, ook niet als baby. Ze was altijd wakker en aan het spelen. Sliep wel na 2 weken door, van 9-9 😂🫣.

één jaar geleden

Reactie op GA

Wij zitten ook nog op 2 slaapjes, ons zoontje is van 4-2-22. Ik ben wel hee ...
Heel herkenbaar! Toen wij 1 slaapje gingen proberen werden de nachten drama en was hij ook heel huilerig overdag, gewoon oververmoeid. Wij laten hem ook altijd liggen ook als hij ‘s ochtends van 09:30-12:00 slaapt. Wel bij het 2e slaapje laten we hem uiterlijk tot 16:15 liggen ivm inslapen ‘s avonds. Maar inderdaad soms vraag ik me dan ook af wanneer we dan wel naar 1 slaapje gaan. Werk zelf in de kinderopvang op een babygroep tot 18 maanden en die kindjes zitten eigenlijk altijd op 1 slaapje als ze overgaan naar de dreumes groep. Vandaar mijn nieuwsgierig haha! 🙈

één jaar geleden

Reactie op februari2022mama

Mijn dochtertje is van 17-02-2022 en vanaf 1 jaar zitten we al op één slaap ...
Oh lekker wakker meisje dus! Mijn zoontje heeft overdag juist altijd goed geslapen, ook als baby. De nachten waren daarentegen juist drama tot zijn 1e verjaardag. Hij heeft toen 3 maanden non-stop doorgeslapen, maar moet zeggen dat hij nu toch ook wel weer vaak 1x wakker wordt. Fijn dat jou dochter wel doorslaapt én uit slaapt zo te zien! Hier al om 06:00 wakker haha! 🙈

één jaar geleden

Wij zitten al een tijdje op 1 slaapje, maar wel een láng slaapje. Hij slaapt in de middag ongeveer van 12.30 tot 15.30 uur, en gaat dan ‘s avonds rond 19.00 uur weer naar bed. Hij heeft altijd veel behoefte aan slaap gehad, maar dan wel aan langere slaapjes. In de ochtend slaapt hij, als we nergens heen hoeven, uit tot een uur of 9. 🫢

één jaar geleden

We zaten een tijdje op 1x maar zijn nu weer terug op 2x een slaapje, sochtends 1,5 uur en smiddags vaak een uurtje. Ze is van 25-1

één jaar geleden

Onze ook twee, maar het liefst trekt hij die van de ochtend door tot geen idee hoelang. Minimaal een uur, maar dan slaapt hij s middags amper en half 5 drama. Alleen, wat een drama als ik hem na een halfuur moet wakker maken! Stug doorslapen, hoe dan ook. Je kriebelt onder zijn neus, kietelt, draait m om. En, slaapt gewoon door... Maar de vakantie ook vaak geen ochtendslaap en eind middag uurtje in de auto en dat ging op een paar moppermomentjes af en toe uitstekend.

één jaar geleden

Mijn zoontje van 18 maanden is pas sinds een week of 2 over op één slaapje. Het rommelde de laatste tijd heel erg met zijn 2e slaapje, die wilde hij niet meer doen. Dus toen ben ik overgegaan naar 1 slaapje. Dat geeft een stuk meer mogelijkheden op een dag, kan eindelijk weer wat in de ochtend ondernemen 😅 (hij deed anders dutjes om 10u en 15u). Zolang je zoontje de dutjes goed doet, 's nachts lekker slaapt en overdag gezellig is zou ik het pas aanpassen als het nodig is :-)

één jaar geleden

Hier ook 2 x van 13-02-22. Van 1130-1230 (wakker maken) en van 15-16 (ook wakker maken) dus hij wil liever langer maar dan slaapt hij snachts niet door.. Ben ontzettend benieuwd wanneer we naar 1 gaan, vind 2 eigenlijk fijner. We kunnen nog savonds soms wat oprekken dan of uit lunchen.

één jaar geleden

Reactie op Preggy39

Hier ook 2 x van 13-02-22. Van 1130-1230 (wakker maken) en van 15-16 (ook w ...
Ik vind 2 slaapjes ook fijner! Meeste hoor ik zeggen dat ze 1 slaapje prettiger vinden maar dan liggen ze vaak al 7 uur op bed en kan je inderdaad 's avonds niet meer uiteten of naar een verjaardag. Ook slapen ze dan midden op dag dus als je wat wil gaan doen wordt dan automatisch s morgens vroeg. Dus van mij mag t ook nog wel even zo blijven haha

één jaar geleden

Hier ook vaak nog 2 hoor en ons zoontje is van 22-2-22 dus net 18m. Het verschilt per dag en hij red het ook wel op 1 slaapje, maar dat is meestal als we ook iets ondernemen.

één jaar geleden

Reactie op AP08

Hier ook vaak nog 2 hoor en ons zoontje is van 22-2-22 dus net 18m. Het ver ...
Hier ook. Met dagjes weg komt er toch vaak na een dip een nieuwe duracelbatterij in. Tot de auto... Dan parkeerterrein af en slapen . 😜