Hoi mama’s,
Ben gewoon nieuwsgierig of er meer kindjes uit deze groep van dus 18 maanden ook nog steeds 2 slaapjes doen overdag? Mijn zoontje is van 18-02-22 en zit nog duidelijk op 2 slaapjes. Wij vinden dit helemaal prima hoor, en hij heeft er echt nog behoefte aan. Als ik aan hem vraag of hij wil slapen wil hij dit heel graag en hij valt altijd binnen 10 min in slaap.
Hij slaapt altijd van +- 09:30-11:30 en van 15:00-16:00. ‘S avonds gaat hij om 19:30 naar bed en slaapt dan meestal 3 kwartier later. Alle slaapjes gaan zonder problemen en hij vindt het heerlijk in zijn bedje. De nachten slaapt hij meestal door, soms 1x wakker, dus daar heeft het ook nog geen invloed op. We hebben een tijdje geleden toch geprobeerd om naar 1 slaapje te gaan, maar toen werden de nachten echt drama!
Moet wel zeggen dat ik het heerlijk vind dat daardoor nog zoveel tijd voor mezelf/huishouden heb, maar soms is het met playdates of afspraken niet heel handig. Mijn vriendinnen hebben even oude kindjes en die zaten al met +- 1 jaar op 1 slaapje dus afspreken is dan soms lastig.
Bij welk kindje van 18 maanden is dit nog meer? Gewoon nieuwsgierig! ☺️