4 Reacties

één maand geleden

Ik hoorde van vrienden dat zij een vloerbed hadden gekocht voor hun kleine jongen. Eén van 140 breed zodat ze met hem op het bed konden slapen en hij aan het bed op zijn eigen kamer kon wennen. Daarna langzaam afgebouwd hoe lang één van de ouders erbij was.

één maand geleden

Reactie op Febbaby1

Ik hoorde van vrienden dat zij een vloerbed hadden gekocht voor hun kleine ...
Ja wij hebben al een peuterbed geprobeerd ook een grondbed maar niet groot genoeg dat wij erbij kunnen liggen maar dit had alleen de eerste maand effect daarna weer bergafwaarts. Het is niet het in slaap vallen wat een probleem is meer dat wij er niet zijn als hij wakker word. Wat een aantal keer per nacht gebeurd. Zal er eens over nadenken maar dat zal echt de allerlaatste optie zijn om er nog een 3e bed bij te zetten op zijn kamer en om apart te slapen van mijn partner

één maand geleden

Onze dochter wordt ook snachts wakker, ze ligt op een eenpersoons vloerbed zodat we er bij kunnen liggen als dat nodig is. Soms slapen we dan ook bij haar en de laatste tijd gebeurd dat steeds minder. Van de week had ze zelfs een nacht helemaal doorgeslapen! (De nacht erna totaal tegenover gestelde). Maar het komt dus een keer goed 😊 Misschien heb je ook zo een mogelijkheid? Of een matras naast het bed en die steeds een stukje opschuiven richting deur?

één maand geleden

Wat kan helpen is om een keer het middagslaapje over te slaan of in te korten en dan savonds ietsje eerder naar bed te gaan. Wat ook kan helpen is dat je zegt dat hij mag gaan "uitrusten" ipv slapen. Geef m bijv een leuk boekje mee om te lezen. Wij hebben hier ook een heel klein lampje dat heel de nacht brandt. Het kan zijn dat ie donker heel eng vindt.