8 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter loopt ook niet. Ze is van 12- 02 2022. Ze had ook hipotonia 'te lage spierspanning'. Dus we zijn aan het uitzoeken waar dat vandaan komt. Ze kan zich wel optrekken en aan 2 handen lopen, maar langs de meubels niet. We hebben al veel onderzoeken gehad.. maar zijn er nog steeds niet achter waar het vandaan komt. Ik zou toch terug gaan bij de fysio, 21 maanden is wel echt laat.. en ik merk dat fysio therapie bij mijn dochter heel goed helpt.

één jaar geleden

Ons kindje loopt sinds een paar dagen los. Kon al lang lopen met een loopkar of aan een vinger, maar los was te eng. Samen met de fysio hard gewerkt aan zelfvertrouwen. Nu ineens loopt hij los en is ook niet meer te stoppen. Loopt direct lange afstanden, valt bijna niet en kan zelfs al een beetje rennen. Het kan dus echt nog goed komen, sommige kindjes zijn wat later op dit gebied. Misschien kan de fysio je toch nog wat tips geven. Wij kregen ook oefeningen voor balans, core etc.

één jaar geleden

Kruipt je kindjes wel? Zo niet kan je dat stimuleren en veel mee oefenen. Dat is het advies wat een naaste kreeg van de fysio en na een week zette ze de eerste stapjes.

één jaar geleden

Onze dochter loopt ook pas zo’n 6 weken. Daarvoor “liep” ze op haar knieën. Wellicht weer even langs de fysio voor wat tips en tricks om haar te leren lopen en vertrouwen te geven?

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier loopt hij ook nog niet volledig zelfstandig, wel laat hij steeds meer losse stapjes zien. Wij hebben ervoor gekozen om wel naar de fysio te gaan. De fysio heeft ons o.a. als tip gegeven om juist zo min mogelijk je kind te tillen, om ze juist te stimuleren aan de hand te lopen. Nu moet ik ook zeggen dat mijn zoon hypermobiel is en zwakke enkels heeft waardoor hij sneller door zijn benen zakt. Daarnaast hebben we schoenen gekocht wat zijn enkels ondersteunt (fysio raadde Shoesme aan). Thuis zoveel mogelijk met blote voeten laten rondlopen en evt uitdagen met verschillende ondergronden (denk aan vloerkleed, mat, etc)

één jaar geleden

Hallo, onze jongen van 16/2/22 kan ook nog niet alleen lopen. Hij kan ook nog niet alleen staan. Hij heeft al van in het begin een achterstand op zijn ontwikkeling en gaan al van zijn 3 maand naar de fysio. Uiteindelijk zijn alle stappen er wel gekomen, alleen moeten wij oefenen en wat meer geduld hebben. Ik heb er vertrouwen in dat hij op een dag de vinger gaat loslaten en alleen vertrekken.

één jaar geleden

Ik heb toch even advies gevraagd bij de fysio, maar terugkomen was niet nodig. Ze is gewoon een latertje 😅. Goeie tip was om eerst wat balans oefeningen te doen. Stilstaan en dan op 1 been staan of door de knieën zakken. Ze mag me dan gewoon vasthouden. Vind ze ook erg leuk dus wellicht dat dat wat helpt. Ben benieuwd of ze voor haar 2e verjaardag echt goed loopt.

één jaar geleden

Onze dochter is van 30-01-22 en kan ook nog niet zelfstandig lopen. Ze kan wel staan, zichzelf optrekken en loopt langs meubels. Ook kan ze aan twee handen lopen. De fysio zegt dat ze gewoon kan lopen. Ze liet dit zien door onze dochter bij de schouders te pakken en toen liep ze ook gewoon. Dit is nu 5 wkn geleden. Ik probeer vaak te oefenen. Maar ze weigert gewoon om te lopen. Tilt haar benen op. Ze is gewoon erg onzeker. Ik word er soms wel moedeloos van. Vooral als ik andere (jongere!) kindjes zie lopen en rondrennen. Dat ze bijna 2 is voelt als een deadline.