26 Reacties
één jaar geleden
Hier slapen ze ook nog steeds met white noise. Ze slapen er lekker op en worden minder snel wakker van geluiden.
Ik las laatst dat ze op een bepaalde leeftijd (dacht 3 jaar, maar kan ook anders zijn 😂) dieper gaan slapen en het dan minder ‘nut’ heeft. Je kan dan afbouwen door het elke keer iets zachter te zetten.
En heel eerlijk, ik slaap ook heerlijk op de white noise 😊. Als ze een nacht uit logeren zijn en ik hoor het niet, dan mis ik het gewoon!
één jaar geleden
Ja hier ook nog steeds white noise (15 maanden) en wij laten het de hele nacht aanstaan. We doen het vooral om omgevingsgeluiden te maskeren zodat hij niet zo snel wakker wordt.
één jaar geleden
Hey ja ons zoontje slaap eigenlijk pas sinds 3 maandjes met White noise omdat hij toen een periode heel slecht sliep en hij daar nu heel goed op slaapt. Dus wij laten het voorlopig zo. Wij hebben een apparaatje wat ook reageert op geluid. Dus als hij wakker word gaat hij automatisch aan en valt dan weer lekker snel in slaap.
één jaar geleden
We hebben niet echt white noise maar een muziekje van de babyfoon. Dat zetten we aan als ie gaat slapen. Meestal met de timer op 15 min, maar als het overdag lawaaierig is buiten (tegenover een schoolplein en veel trekkers en ander groot materieel over de weg) dan laat ik hem wel eens t hele dutje lopen. Soms ‘s avonds ook langer als ie slecht ging slapen of onrustig blijft.
Het is een positieve slaapassociatie, dus zie niet direct een reden om t af te bouwen.
één jaar geleden
Yes, 14 maanden. Bij alle dutjes en de hele nacht. Het is misschien inmiddels een soort bijgeloof, maar hij slaapt zo goed (behalve nu na de prikjes 😵) dat we het lekker zo houden.
één jaar geleden
Hier ook nog aan wanneer ze slaapt. Mocht ik op punt komen om het zonder te doen, dan zou ik het elke avond steeds zachter doen.
één jaar geleden
Ja... ik wilde er mee stoppen maar toen werd ze om 6 uur wakker ipv 8 uur/half 9. Ik stel het dus nog heel even uit 😆
Na onze vakantie gaan we er gewoon mee stoppen, dan is ze 1,5 en vind ik het wel genoeg geweest
één jaar geleden
Ja bij mijn zoon van 15 maanden zet ik het nog aan. Ik merk als die dan even wakker wordt er weer door in slaap valt snachts en hij minder snel wakker wordt van mij als ik nog wakker ben. Ook merk ik niet dat hij niet zonder zou kunnen want hij slaapt ook vaak genoeg zonder (als we weg zijn). Dus afbouwen zie ik de noodzaak niet van in nu.
één jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 15 maand en tijdens zijn middagslaapje laat ik het de hele tijd aan. Voor het avond slapen gaan een uur automatisch ingesteld. Ik zie het als een onderdeel van het slapen gaan. Mijn moeder gebruikt het nooit en zijn middagslaapjes zijn bij haar altijd korter dan wanneer ik het wel aanlaadt.
één jaar geleden
Ja hoor, Hier nog altijd. Mn vader was het vorig weekend vergeten bij een dutje en toen sliep hij ook prima maar ik zie er opzich ook niet zo'n probleem in hoor. Slaap zelf ook lekkerder als ik de white noise hoor door de babyfoon haha.
Had zelf gelezen als je af wil bouwen gewoon iedere 3 of 4 dagen volume wat zachter en dan bouw je relatief snel af