12 Reacties

één jaar geleden

Onze man komt vaak rond 8 uur eruit en gaat van 12 tot 15 uur dan slapen en dan 19 uur er weer in. Nu niet helemaal lekker, zit onder de rode stippen van z’n vaccinatie. Hierdoor 7 uur al wakker en echt moe. Dus nu toch maar vast erin gedaan. Ben benieuwd of hij vanmiddag nog voor 2de keer wilt😅 of dat hij nu heel lang gaat slapen

één jaar geleden

Zou toch een proberen of 1 dutje werkt misschien slaapt hij dan ook langer. Hier ook rond half 7 7 uur uit bed en dan rond 11 uur weer naar bed. Slaapt dan 2.5 tot 3 uur. En gaat dan om 19uur weer naar bed. Zelf heb ik de overgang van 2 naar 1 dutjes ervaren als proberen en kijken hoe je kindje erop reageert. Succes ermee 😊

één jaar geleden

Onze dochter heeft sinds 12 maanden nog maar 1 dutje. Ze staat op rond 7u. Dutje van half 12 tot 14u30 en om 19u terug in haar bed.

één jaar geleden

Hier 14 maanden en de ochtenddut is geen probleem, maar de middagdut wel (slaapt ‘s ochtends altijd al langer/beter dan ‘s middags). Zit ook enorm op de wip óf te proberen naar 1 dut, óf ochtenddut super kort maken en hopen dat ie dan ‘s middags wel wil, óf de wakkertijden op rekken en dan zn bedtijd ‘s avonds een tijdje te verlaten… Vandaag op de opvang van 13:00-15:00 uur geslapen en gaf pas om 19:45 uur toe aan slaap. Maar daar wordt ie natuurlijk veel meer gestimuleerd dan thuis. Ben ook benieuwd hoe de nacht nu gaat… Gisteren heeft ie goede ochtenddut gedaan, 10-11. ‘S middags wilde hij niet slapen. Uiteindelijk toch rond 17:00 uur even met hem gaan wandelen. Powernap van 30-40 minuten gedaan en toen ging ie pas 20:45 uur slapen 🤦🏼‍♀️ vanochtend om 6:45 uur was ie vrolijk wakker. Zijn gedrag laat dus deels zien: minder slaap nodig. Maar toch ook: 2 dutjes zou wel fijner zijn. 🫠

één jaar geleden

Hier al sinds 13 maanden geen ochtenddut meer maar een lange middagdut. Na de maaltijd van 11u gaat hij slapen , meestal een 3tal uurtjes. Hij staat op rond 07.30u

één jaar geleden

Hier staan we op tussen 6 en 6.30 ze gaat bij de opvang tussen 10.00 en 10.30 en dutje doen tot max 11.15 ivm 11.30 brood eten en dan doet ze s'middags nog ben dutje rond 15.00 tot max 16.30. Sinds slaat ze haar ochtend dutje over en dan gaat ze na de lunch zo rond 13.30/14.00 slapen tot 16.00/16.30. Inmiddels hebben we thuis dezelfde routine. Maar merk dat de thuis meer behoefte aan slaap heeft als op de opvang. Waarschijnlijk het verwerken van de opvang. Alleen gaat ze dan meestal al om 9.45 slapen tot 11.15 en s'middags van 14.30 tot 16.00. Ze slaat thuis heel sons haar ochtend duthe over een gaat dan eigenlijk meteen na de lunch slapen tot max 16.00. Ze is standaard iedere woensdag thuis

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Hier staan we op tussen 6 en 6.30 ze gaat bij de opvang tussen 10.00 en 10. ...
Zo laat in de middag nog slapen? Hoe laat gaat ze ‘s avonds dan naar bed? Maakt ze dan wel 11 uur in de nacht??

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Zo laat in de middag nog slapen? Hoe laat gaat ze ‘s avonds dan naar bed? M ...
Ja bij ons hier ook wel eens hoor. Das toch geen probleem. Ik kijk het altijd een beetje aan ipv naar schema's turen. Dan gaat ze savonds gewoon wat later naar bed en is ze sochtends wat later weer wakker. Mijn kindje, 15 maanden, slaapt uitstekend hier op. Ieder kindje is anders en heeft iets anders nodig. @baby van K en C Ik zou het zelf even aankijken wat hij nodig heeft. Het lijkt er op dat hij z'n ochtenddutje niet echt wilt. Miscn kun je z'n ochtenddutje weglaten en dan smiddags wat vroeger naar bed doen. Hopelijk is dat dutje dan wat langer. Good Luck 🤗

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Zo laat in de middag nog slapen? Hoe laat gaat ze ‘s avonds dan naar bed? M ...
Ze gaat om 07.00 naar bed dat is inmiddels langer dan eerst. We hebben tot aan de 14 maanden continu gebroken nachten gehad. Ze sliep pas met 11 maanden 3 uur aan 1 stuk door. Sinds een week of 2 slaapt ze 95% van de nacht door. Dus ik ben hier al heel blij mee.

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Ze gaat om 07.00 naar bed dat is inmiddels langer dan eerst. We hebben tot ...
07.00 moet 19.00 zijn

één jaar geleden

Mijn dochter sloeg met 11 maanden al regelmatig haar ochtend dutje over. Ze is meestal wakker rond 8 uur en gaat van 12.00 uur tot 14.30 uur weer naar bed en dan tussen 18.30 en 19.00 uur weer naar bed

één jaar geleden

Reactie op Mm1508

Ja bij ons hier ook wel eens hoor. Das toch geen probleem. Ik kijk het alt ...
In theorie geen probleem. In de praktijk betekent dat dat je nauwelijks nog kunt afspreken met anderen. Een maand of 2 geen sociaal leven overdag.. Ik weet t niet 😅