21 Reacties
4 jaar geleden
Klinkt aantrekkelijk maar ik weet niet of ik het kan?😆 Ik geniet nu ook wel weer van het doelloos scrollen door alle Social media dingen. Maaaaaar ik kan mij heel goed voorstellen dat het rust geeft, dus wie weet!
(Lekker antwoordt. Heb je niks aan 😊)
4 jaar geleden
Overdag ben ik een groot deel vd dag m’n telefoon toch kwijt. Dan kwak ik ‘m ergens neer om ‘m een paar uur later terug te vinden. En als onze dochter er bij is doe ik sowieso weinig op m’n telefoon. Savonds werk ik m’n appjes bij als ik zin heb. Zelfde geldt voor social media. (Alleen instagram; Facebook enkele jaren geleden al verwijderd)
Dus ik zou het niet doen.
Ik app ook liever dan dat ik bel. Dan kan ik zelf bepalen wanneer ik reageer!
4 jaar geleden
Heb dit in het verleden wel eens gedaan, maar lijkt me juist nu helemaal niks eigenlijk... Social media misschien nog wel, maar heb sowieso alleen nog Instagram en daar kijk ik maar 5 min per dag op, maar Whatsapp wil ik wel kunnen blijven gebruiken. Vind het al erg genoeg dat ik zo weinig sociale contacten heb nu ik niet werk 😅 En aangezien de meeste van mijn vrienden en familie niet in de buurt wonen is dat mijn 'lifeline' 😜
4 jaar geleden
Moet zeggen dat ik vanuit mezelf merk dat ik ook in een bubbel trek. En Social media veel minder gebruik of in ieder geval zelf minder actief ben. Zo ook Whatsapp. Het is maar net hoe je hier zelf mee omgaat en waar je behoefte aan hebt. Ik kan heel goed een appje 2/3 dagen ongelezen laten als ik er even geen zin in heb om te reageren... Je bent niemand verplicht meteen te reageren en als het echt dringend is dan bellen ze je wel toch.?
Maar als je de druk voelt om altijd snel te moeten reageren en wanneer je daar nu onrustig van wordt kan het helpen om het te verwijderen.
4 jaar geleden
Social media heb ik al een lange tijd eraf gegooid. Maar Whatsapp gaat mij iets te ver. Al ben ik wel jaloers op je vriendin! Ik word nu al vaak gevraagd wat de status is.. laat staan tegen de uitgerekende datum😅. Maar ik kan gerust paar dagen niet reageren. Dus men weet over het algemeen al dat ze geen snelle reactie van mij hoeven te verwachten.
4 jaar geleden
Reactie op sa435
Social media heb ik al een lange tijd eraf gegooid. Maar Whatsapp gaat mij ...
Ja.. die vraag heb ik nu ookal een paar keer gehad. Waar de baby nou blijft en of ik al ben bevallen 😅
Ik heb toen aangegeven dat als ik ben bevallen ik dat echt wel ga delen. Werd meteen als chagrijn uitgemaakt. Okeee dan.
Ik ben ook ‘pas’ 38 weken dus ben benieuwd hoe vaak ik zulke vragen nog ga krijgen. Vind het heel irritant 😬 Jij ook?
4 jaar geleden
Yes ik ben redelijk offline op het moment. Geen socials en op whatsapp status van ‘laatst gezien’ uitgezet en aangegeven dat ik niet meer bereikbaar ben tot na de bevalling. Dus ik word niet meer geappt of gebeld nu 🙏🏻 Zalig!
Al dat gehijg in je nek over ‘of alles nog rustig is, hoe ik mij voel, wat de status is’ etc. heb ik écht geen zin in. Iedereen moet geduld hebben net als ikzelf, maar dat zenuwachtige nieuwsgierige gedrentel om mij heen moet ik er niet ook nog bij hebben 😂
4 jaar geleden
Ja.. die vraag heb ik nu ookal een paar keer gehad. Waar de baby nou blijft ...
Haha. Het gekke is, is dat ik het zelf ook eerder heb gedaan bij mijn vriendinnen. Dit is wel m’n eerste keer zwanger, dus nu pas begrijp ik hoe irritant het eigenlijk is haha. Alsof ik ga zeggen: “jaaa, ik ben nu aan bevallen.” En inderdaad, als de baby er is zal ik het snel laten weten.
4 jaar geleden
Ja.. die vraag heb ik nu ookal een paar keer gehad. Waar de baby nou blijft ...
Ooh god. Hier gelukkig niet. Nu 37 weken ook, wel de vraag hoe het gaat en hulp aanboden (ben alleenstaand) dus allemaal heel goed bedoeld gelukkig. Maar snap wel dat je dan even zegt offline te gaan.
4 jaar geleden
Als je inderdaad iemand bent die de drukt voelt om op alles en iedereen tijdig te reageren, dan zou WhatsApp eraf gooien wel een goede optie zijn! Zelf herken ik me daar niet in 🙂 En socials gebruik ik alleen passief, dus geen mens (alleen een algoritme ;)) die door heeft wat en hoe vaak ik daarop uitspook, haha.
4 jaar geleden
Sociale media heb ik zoiezo niet dus daar hoef ik niks mee te doen,
WhatsApp vind ik soms juist fijn qua afleiding ! even kletsen met vriendinnen of collega's. Zit zelf ookal vanaf begin december in de ziektewet en nu met verlof, dus dan word je bubbel zoiezo wel kleiner.
Ik reageer wanneer t me uit komt, als ik even rust wil zet ik mn telefoon op niet storen, en snachts staat ie op nachtmodus...
4 jaar geleden
Het is gelukkig mijn 3e. Hierdoor is het soms juist wel eens vreemd dat er echt helemaal niemand meer vraagt hoe het gaat. Ook weer een vreemde gewaarwording, dat ik er zelf zo mee bezig ben maar de omgeving totaal niet. Ik herken het wel heel erg van de eerste. Dat inderdaad vriendinnen constant checken wat mn “last seen” was en als ik even een uur offline was gelijk half zenuwachtig werden 😅🙈 heeeeeel irritant. Laat je dus niet gek maken, en zet lekker de socials uit. Dit is zo een bijzondere periode in je leven, komt misschien wel nooit of nog maar een enkele keer meer terug, en er zijn daarna nog maanden en jaren om op je scherm te zitten 😂