12 Reacties

3 jaar geleden

Onderhandel zoals jij denkt dat je verdiend! Wat zou een man doen in jouw situatie? (Misschien jou man/vader/neef/broer) Wat zou een man krijgen in jouw situatie (dus meer ziek geweest door bepaakde klachten en gaat nu een paar maanden naar... om ... te doen) Als iemand vind dat een man recht heeft op slarisverhoging ondanks ziekte eb wat meer afwezigheid, dan heb jij dat zeker ook! En soms moet je gewoon hard zijn. Als je het niet vraagt is het antwoord altijd nee!

3 jaar geleden

Volgens mij heb je voor jezelf wel helder dat er goede redenen zijn voor salarisverhoging. Die gewoon bespreken met je leidinggevende! En als het nu niet kan, maak dan een afspraak voor bijv. 3 maanden na je verlof, om het opnieuw te bespreken. Niet erbij laten zitten omdat je zwanger bent!

3 jaar geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap tijdens mijn zwangegschapsverlof loonsverhoging gekregen. Was ook net voor mijn zwangerschapsverlof evaluatie, heb dan loonsverhoging gevraagd (ook door goeie prestaties). Dus het kan wel!

3 jaar geleden

Volgens mij mag zwangerschap geen reden zijn voor een bedrijf om geen loonsverhoging, promotie of iets dergelijks te geven. Bedrijf mag zwangerschap niet als een reden gebruiken om je anders te behandelen dan iemand die niet zwanger is. Dus zet je argumenten op een rij en ga ervoor!

3 jaar geleden

Eens met bovenstaande reacties! Het laat ook zien dat je vertrouwen hebt in je eigen functioneren en het spreekt ambitie uit. Zwangerschap mag zeker geen reden zijn om het niet te bespreken :)!!

3 jaar geleden

Zeker vragen! Genoeg redenen. Klinkt als meer dan verdiend! Mijn strategie is vaak dat ik meer vraag dan ik per se wil. Dus eerst een groot verzoek doen, dan zijn ze daarna geneigd een prima tegenvoorstel te doen. Denk als een vent. :-) Niets te verliezen!

3 jaar geleden

Ik heb een nieuwe functie aangepakt na mijn verlof met beter salaris, zeker bespreken en voor gaan!

3 jaar geleden

Gewoon om vragen! Zo te lezen heb je jezelf al bewezen en weten ze wat ze terugkrijgen als je van verlof komt. Dat zal hun ook iets waard zijn. En daarnaast wordt verlof door het uwv betaald, dus die maanden gaat ze niets kosten! Go for it!

3 jaar geleden

Gewoon vragen, zwangerschap zou daarin geen rol mogen spelen.

3 jaar geleden

Nee heb je, ja kun je krijgen. Werkgezien is zwangerschap een momentopname en dus tijdelijk en vind ik niet dat ze hier op mogen vooruit gaan. Bij ziekte waardoor je prestaties altijd minimaal zijn is een heel ander verhaal. Binnenkort ben je namelijk niet meer zwanger en kan jij volop gaan presteren in je nieuwe functie. Ik vind dus dat je gerust hiernaar mag vragen

3 jaar geleden

Thx voor alle reacties. Gesprek ging goed, beoordeling was goed (beter dan verwacht), en zwangerschap en daardoor minder flexibel en meer afwezig werd wel genoemd, maar niet als onderdeel van de beoordeling. Salarisverhoging ook gekregen 😀 had altijd meer mogen zijn, maar ben zeer tevreden!! Achteraf denk ik: druk gemaakt om niets

3 jaar geleden

Ik had het gesprek voor mijn contract verlenging en salaris ook tijdens mijn zwangerschap. Ik heb gewoon gevraagd wat ik redelijk vond ongeacht dat ik er zometeen 4 maanden uit lig. Daarnaast betaald het UWV je salaris tijdens je zwangerschap dus gewoon doen!