7 Reacties

4 jaar geleden

Mhm geen idee of je dat kan.. ik ben in december ontslagen en ben nu verplicht mijn opzegtermijn van 3 weken te doen. Je kan zowizo wel vragen om in onderling overleg het contract te beëindigen. (Dat wil die van mij jammer genoeg niet 🙃)

4 jaar geleden

Ik volg. Ik dacht als je 1 maand opzegtermijn is dat als je zeg maar 25 april opzeg dan moet je de maand mei nog werken maar is het per 1 juni klaar.. wanneer loop jou verlof af? mijne officieel 23 april dus weet ook niet hoe dat zit zit namelijk beetje in hetzelfde schuitje

4 jaar geleden

Als je morgen je gesprek hebt, dan is het 1 april. Dus stel je wordt snel aangenomen, dan ga je ergens in april je ontslag indienen. Opzegtermijn geldt meest per kalendermaand. Dus of je nu op 1 april opzegt of op 30 april of ergens er tussen in, dan is je uitdienst treding per 1 juni, met laatste werkdag 31 mei. Wellicht kan je in overleg met je huidige werkgever je opgebouwde vakantiedagen, positief tijd-voor-tijd-uren en/of eventueel ander verlof inzetten om je laatste werkdag al eerder te hebben dan 31 mei. Contractueel geldt dan nog wel 1 juni, maar dan kan je eventueel al ergens in mei starten bij je nieuwe baan zodat je niet dubbele diensten draait. Je bouwt namelijk ook gewoon vakantiedagen op wanneer je zwangerschapsverlof hebt. Echter bouw je vakantiedagen enkel op bij een uren contract. Bij een 0 uren contract bouw je geen vakantiedagen op, want die worden direct met je salaris uitbetaald. Je bouwt geen vakantiedagen op de dagen dat je ouderschapsverlof hebt opgenomen.

4 jaar geleden

Ik volg. Ik dacht als je 1 maand opzegtermijn is dat als je zeg maar 25 ap ...
Mijn verlof loopt officieel 28 april af

4 jaar geleden

Reactie op Inge2108

Als je morgen je gesprek hebt, dan is het 1 april. Dus stel je wordt snel a ...
Hmm, had ergens in mijn hoofd dat mocht het allemaal super gaan morgen en ik meteen mijn ontslag indien ik dan 1 mei zou kunnen beginnen. Maar als ik het zo begrijp is het hoe dan ook pas 1 juni dat ik officieel zou kunnen beginnen bij de nieuwe werkgever. Dankje voor de duidelijke uitleg😊

4 jaar geleden

Reactie op Dalesia

Hmm, had ergens in mijn hoofd dat mocht het allemaal super gaan morgen en i ...
Hoe is je gesprek gegaan? Ja, heel officieel wel qua kalendermaanden. Maar sommige werkgevers zijn er wel flexibeler mee dan anderen. Je kan altijd het gesprek aan gaan. Ze missen je nu toch ook al. En als je terug op de werkvloer komt voor misschien maar een zeer korte periode, is dat het misschien ook niet waard. Je zal ongetwijfeld tijdens je verlof het een en ander gemist hebben dus bijpraten, overdragen, uitleg etc, misschien dat jouw werkgever dan met jou een constructie kan bedenken.

4 jaar geleden

Reactie op Inge2108

Hoe is je gesprek gegaan? Ja, heel officieel wel qua kalendermaanden. Maar ...
Het gesprek ging goed, ik krijg ergens deze week te horen of ik ‘door mag naar de volgende ronde’ Dus het wordt waarschijnlijk toch pas 1 juni dat ik zou kunnen beginnen bij de dan nieuwe werkgever. Het is even afwachten tot ik aangenomen ben en een contract heb gezien voordat ik bij mijn huidige werkgever mijn ontslag indien.