12 Reacties
3 jaar geleden
Je hebt recht op ouderschapsverlof gerekend van de uren die je werkt na je verlofperiode. Dus als je na de periode dat je het verlof opnam geen uren meer werkt moet je het inderdaad terugbetalen omdat je dan geen recht hebt op verlof.
Zo werkt het bij ons in ieder geval, in het basisonderwijs.
3 jaar geleden
Reactie op Truusvdv123
Je hebt recht op ouderschapsverlof gerekend van de uren die je werkt na je ...
Maar ook als je verlof er dan al op zit? Mijn verlof loopt tot 14 nov namelijk, dan heb ik de helft opgenomen waarvan ik recht op heb.
3 jaar geleden
Reactie op Saroya1994
Maar ook als je verlof er dan al op zit? Mijn verlof loopt tot 14 nov namel ...
Ja dan moet je alles terugbetalen.
Als je een bepaalde periode weer gewoon werkt als je gestopt bent met verlof opnemen, dan is je verlof terecht. Ga je minder uren werken na je verlofperiode, dan heb je ook recht op minder uren.
3 jaar geleden
Reactie op Truusvdv123
Als je een bepaalde periode weer gewoon ...
Volgens mij klopt dit niet wat je zegt hoor…
3 jaar geleden
Reactie op Truusvdv123
Als je een bepaalde periode weer gewoon ...
Ja 6 maanden geloof ik, stond er op internet. Maar dat lukt dus niet! Dus dat wordt dan terug betalen, ik neem aan dat het dan toch wel om die 70% gaat ?
3 jaar geleden
Reactie op B-xxx-1994
Volgens mij klopt dit niet wat je zegt hoor…
Ik kan alleen vertellen hoe het bij ons werkt, binnen andere cao's weet ik het niet. 🤷🏼‍♀️
3 jaar geleden
Reactie op Saroya1994
Ja 6 maanden geloof ik, stond er op internet. Maar dat lukt dus niet! Dus d ...
Oeh die details weet ik niet. Dat zou ik even op je werk of de administratie vragen 🤷🏼‍♀️
3 jaar geleden
Ja volgens mij moet je minimaal 6 maanden na je verlof je normale contract uren werken wil je je recht op dat betaalde ouderschapsverlof behouden. Gewoon onbetaald verlof kunnen ze niet zoveel mee denk ik?
3 jaar geleden
Reactie op Saroya1994
Ja 6 maanden geloof ik, stond er op internet. Maar dat lukt dus niet! Dus d ...
Ik neem aan alleen de 70% van de uren die je niet gewerkt hebt. Als dat teveel is kun je misschien met je werkgever overleggen om het in termijnen terug te betalen?
3 jaar geleden
Ik had bevallingsverlof tot eind april ben in mei tot augustus 2 dagen in de week minder gaan werken, 16 uur minder, heb in juli gezegd dat ik wat anders had. Dus ontslag genomen. Die 16 uur dat ik minder ben gaan werken was het ouderschapsverlof. Alleen in augustus heb ik van de 70% betaald ouderschapsverlof kunnen genieten. De rest was onbetaald.
Heb niks terug hoeven te betalen🤷‍♀️ dus ik denk dat je het gewoon met je werkgever moet bespreken.
3 jaar geleden
Zoals ik het lees is dit alleen het geval binnen het onderwijs en de overheid.
Wat wél zou kunnen is dat je te veel salaris hebt ontvangen wat eventueel verrekend zou kunnen worden. Ouderschapsverlof wordt namelijk achteraf aangevraagd en de hoogte daarvan wordt bepaald door de referte periode (= 1 jaar vóórdat het ouderschapsverlof in ging, het loon wat je in 1 jaar hebt verdiend). Als in deze periode jouw loon lager was dan het loon wat je nu krijgt, kan het zijn dat ze te weinig uitkering krijgen vanuit het UWV en dat dan verrekenen.