8 Reacties

één jaar geleden

Ik begrijp je heel goed maar ik zag dat ze pas 1 jaar is. Geef het de tijd. Zo gauw ze het door hebben doen ze niks anders meer. Mijn oudste sprak amper alleen mama, papa, die. kon voor de rest alleen wijzen. Kroop niet ( deed aan kont schuiven) , liep niet, kon ook nog niet met een vorkje eten. Ze begon pas met 14 maanden te lopen en een vorkje kon ze pas met 18 maanden vast houden. En mijn jongste doet dit allemaal al wel. Maar kan daartegen totaal niet zelf spelen wil continu aandacht. En heeft hele erge verlatingsangst en kan nog steeds niet zelfstandig in slaap vallen thuis.

één jaar geleden

Ik zou proberen je er geen zorgen om te maken. Mijn kleintje stapelt nog geen blokjes, eet niet zelf met een lepeltje en heeft nog amper haar op haar koppie. Wanneer ik zie dat kleintjes van dezelfde leeftijd dat wel doen/hebben vind ik het jammer, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het wel komt.

één jaar geleden

Ieder kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo Mijn zoontje van 15 maanden zegt nog geen echt duidelijk woordje, maar loopt al wel sinds 12 maanden Ik zou me er echt niet te druk om maken, ze focussen zich vaak op 1 ding en de rest komt vanzelf

één jaar geleden

Ik herken je zorgen. Onze dochter tijgerde tot vorige week ook alleen maar. En opeens begint ze nu met kruipen. Lopen kan ze alleen heel wankelen en we moeten haar altijd met 2 handen vasthouden. Ze kan nog niet met bestek eten. Niet van lig naar zit en niet lang zelf zitten. Maar ze brabbelt veel en laat steeds groei zien. Daar gaat het denk ik om. Laat je niet gek maken! Ze doet het super super goed en ze gaat 100% lopen😉 Ik moet mijn eigen zorgen ook loslaten. We hebben al vanaf 3 maanden fysio maar dat helpt niet erg. Ze doet het echt wanneer zijn eraan toe is haha

één jaar geleden

Mijn dochter is 15 maanden. Loopt ook nog niet, zegt weinig echt woordjes. Leert wel nieuwe dingen. Zeker nu ze in de oudere groep op de opvang zit. Ik probeer niet teveel op andere kinderen te letten. Best lastig, merk ik ook. Maar heb vertrouwen hoor! Kinderen worden allemaal groot op hun eigen wijze.

één jaar geleden

Mijn jongste is net 14 maanden en doet nog minder als dat. Zoek maar eens op mijn topics. Onlangs bij de kinderarts geweest, maar die geeft het nu weer drie maanden en dan kijken we verder.

één jaar geleden

Onze dochter heeft sinds een week een grote sprong gemaakt. Ineens kruipt ze, gaat ze van lig naar zit en van zit naar lig en wandelt ze achter haar loopkar. Fysio was ook verbaasd en is dus niet meer nodig. Ik vind het zelf vooral zonde dat ik me er zoveel zorgen om heb gemaakt en haar niet gewoon de tijd heb gegeven die ze nodig had. Ze moet alleen nog los gaan lopen, maar daar heb ik alle vertrouwen in

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Onze dochter heeft sinds een week een grote sprong gemaakt. Ineens kruipt z ...
Wat een fijne reactie! Mijn dochtertje is 15 maanden en staat nog lang niet.. Mijn man maakt zich zorgen, en in juni hebben we waarschijnlijk fysio. Maar ik word er een beetje moe van dat ik tegen iedereen moet zeggen; het komt vanzelf, ze doet het wanneer ze hier aan toe is. En tegelijk maak ik me dan ook een beetje zorgen dat er iets mis is. Dus ik vind het fijn om te lezen dat het ook vanzelf komt. Dankjewel.