68 Reacties

4 jaar geleden

Meis ben 26+4 en ben al dik 16 kilo aangekomen. Ik ben onzeker over me gewicht maar ik ga mr best doen om na me zwangerschap weer te worden als er voor

4 jaar geleden

Ik herken dit heel goed, momenteel ben ik 25 weken onderweg en ongeveer 14kg aangekomen (mijn 2e zwangerschap) Ik voel me er ook erg onzeker onder maar de verloskundige blijft me vertellen dat het netjes is kwa kilo’s wat we bij is gekomen. Ze gaf wel aan dat er een kans is dat het gewicht strakjes een poosje stil komt te staan

4 jaar geleden

Zolang je gezond eet komt het wel goed na de bevalling. Elk lichaam werkt gewoon anders. Je kunt vocht vasthouden of veel vruchtwater hebben. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik 20 kilo aangekomen. Deze keer gaat het iets langzamer. Maar ik doe niks anders dan bij de vorige keren.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag 28+5 en ben tot nu 14 kg aangekomen. Voor mijn doen ook erg veel. Maar het is niet anders. Ik leg mezelf erbij neer en denk maar zo, mijn kleine meid zal alles ook wel nodig hebben. Ik weet dat ik een redelijk gezonde leefstijl heb en na de zwangerschap kunnen de overgebleven kilo's er weer af getraind worden. Het komt wel goed, vertrouw op je lichaam en denk er niet te veel over na😘

4 jaar geleden

Dit is mijn vierde zwangerschap Bij alle ben ik 30 kilo aangekomen Normaal postuur heb ik , voor zwangerschap 67 kilo, na 9 maanden ontzwangeren en bewegen komt het bij mij weer goed Je lichaam doet wat hij wil, geniet van het zwanger zijn

4 jaar geleden

Ow en echt geef jezelf na de bevalling de tijd om weer op gewicht te komen. Ze zeggen 9 maanden op en 9 maanden af. Laat je niet gek maken door de mama’s die direct na de bevalling weer op gewicht zijn. Dat is heel fijn maar de meeste vrouwen doen er echt langer over en dat is echt normaal ♥️

4 jaar geleden

Ik ben bijna 10 kilo aangekomen, maar heb echt nog een vrij kleine buik. (Volgens anderen, ikzelf vind hem best flink). Maak je maar geen zorgen, ieder lichaam is anders. Zeker als je gezond eet en normaal beweegt! Als je dat blijft volhouden na de bevalling blijf je mooi gezond! En onthoud ook: als je na de bevalling niet "snel genoeg" afvalt. Spieren wegen ook iets ;) meer zelfs dan vetmassa. Dus als je meer beweegt, kan je ook aankomen, maar dan is het dus spier! 😘

4 jaar geleden

Ook hier derde zwangerschap en ook al heel veel aangekomen, vorige 2 keer ook rond de 30 kilo en dat ga ik nu ook zeker redden! Maar die kilo's vliegen er straks weer af, terwijl ik normaal niet makkelijk afval! Dus geen zorgen! Ga je borstvoeding geven? Dan vliegt het er echt zo vanaf!

4 jaar geleden

Ik ben bij nr 2 ook 30 kilo aangekomen, das echt heel veel voor een lichaam van 60, dus een toename van 50%. Ik moet zeggen dat ik hier ook wel veel last van heb gehad, heb enorm veel irritante opmerkingen gehad over tweelingen, walvis op het droge, heb je te veel gegeten enz. Echt super irritant. Ik voel met je mee. Deze zwangerschap is alles anders, ik moet alleen maar spugen en kom nauwelijks aan. Dus het is ook niet gezegd dat het altijd hetzelfde is, of dat je die kilo’s nooit meer kwijt raakt. Zoek even op internet op hoeveel kilo alleen al bv een placenta weegt; een liter meer bloed, de baby zelf, je borst weefsel. De rest is vet reserve volgensmij voor als je borstvoeding gaat geven. Zet hem op en ga vooral niet diëten, vertrouw in je lichaam !!!

4 jaar geleden

Oh en kijk vooral niet op instagram naar alle “fit mom” types die na 3 weken alweer staan te gewicht heffen, dit is echt absurd en nota bene een aanslag op je lichaam. Geef het de tijd, precies wat mama miss Joyce zegt 9 maanden af ! ❤️

4 jaar geleden

Super fijn al deze reacties! Ik was vanmorgen echt een beetje sip, maar dit helpt ❤️ Dus dank jullie wel. En ik vind de gedachte van "9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren" een hele goede (en hele belangrijke) om te onthouden. Dus die ga ik even opschrijven. Vanavond heb ik weer vk controle en ga ik het nog even bespreken én m'n vriend heeft de weegschaal weggezet. Over een paar weken ga ik er nog wel een keertje opstaan.. Heeft inderdaad toch geen zin. En ja, ik hoop borstvoeding te kunnen gaan geven. M'n borsten groeien nog steeds als kool, dus volgens mij zijn die het er wel mee eens 😅

4 jaar geleden

27 weken zwanger en momenteel zit ik ook op +12 kg. Verwacht dat daar nog wel zo’n 10kg bij zal komen. En eerlijk gezegd interesseert het me niet zoveel. Bij m’n eerste zwangerschap uiteindelijk 24kg aangekomen en een jaar later zonder enkele moeite te hebben gedaan 28kg afgevallen. Moet wel zeggen dat ik bijna een jaar borstvoeding gegeven heb, dus verwacht dat het daar ook wel iets mee te maken heeft gehad. Maar de borstvoedingstijd at ik niet, ik vrat gewoon alles wat los en vast zat. M’n lichaam had het toen gewoon hard nodig. De in 3 weken weer fit types zie je inderdaad rond gaan, maarja ieder lichaam is anders en reageert anders op een zwangerschap. Want ook daar zitten types tussen die er geen enkele moeite voor hoeven te doen. Maar zodra je kleintje er is, interesseert je eigen lichaam je echt helemaal niets meer. Heb de mazzel gehad dat het er met een jaar weer af was, maar als dat niet zo was geweest had ik er zeker vrede mee gehad. M’n kleine mannetje had ik voor geen goud willen missen en is alles meer dan waard 💙

4 jaar geleden

ik ben momenteel 28w zwanger en 12 kilo aangekomen... eerst heel veel afgevallen door het braken maar nu zit het er gewoon aan hoor.. Ik moet wel een suikertest doen vanwege gewichtstoename, veel vruchtwater en baby loopt wat voor qua gewicht.

4 jaar geleden

Mijn moeder is van mij 20 kg aangekomen en dat is uiteindelijk gewoon allemaal goedgekomen. Het is je al eens gelukt om 13 kilo af te vallen dus na de geboorte gaat jou dat ook gewoon weer lukken.

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Ik word ook erg onzeker van de reacties die ik vaak lees over vrouwen die maar n paar kilo zijn bijgekomen. Ik ben nu 29 weken en 15 kilo aangekomen. 🙁

4 jaar geleden

Ik was altijd 25 a 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschappen. Het is idd echt een vervelend gevoel maar je zal tijdens je bevalling wat kwijtraken denk aan placenta, vruchtwater en kleine. Als je je gezonde voedingspatroon aanhoudt, zal je ook snel op je oude gewicht komen! Don't worry to much, heb je echt jezelf alleen mee en laat anderen lekker praten. Klinkt misschien makkelijk.. maar na mijn bevallingen ging ik ook gewoon wat extra bewegen, gezonder eten en het was er binnen paar maanden van af. Vergeet niet zoals ze vaker zeggen, 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren dus verwacht niet gelijk dat je je beste figuur weer zal hebben maar met de tijd wel 🌸💞

4 jaar geleden

Ik ben ook voor mijn zwangerschap +-20kg afgevallen en toen ik zwanger werd was ik nog bezig met mijn schema etc. Hier mocht ik niet mee doorgaan omdat ik meer kcal moest eten, ik ben dus gewoon ‘normaal / gezond’ gaan eten en ben nu 28+3 en al 15kg aangekomen. Ook ik vind dit niet leuk en baal omdat ik voor mijn zwangerschap op het gewicht zat wat ik wilde zijn. Maar ik probeer er niet over na te denken en probeer gewoon te genieten van mijn zwangerschap. Na de zwangerschap ga ik wel weer kijken waar ik sta en wat ik moet doen. Hoewel dit wel makkelijker gezegd is dan gedaan. 😌

4 jaar geleden

Ik ben precies 26weken net zoals jou en + 13 dus je bent niet alleen. Vorig jaar 25kilo afgevallen 😩

4 jaar geleden

Reactie op Sunny.

Ik ben ook voor mijn zwangerschap +-20kg afgevallen en toen ik zwanger werd ...
Zooo herkenbaar je verhaal! En heel goed van het genieten. Dat doe ik ook zeker hoor 🤗 Misschien lijkt het nu alsof ik over ieder koekje nadenk dat ik in m'n mond stop, maar dat is zeker niet het geval! Het weegschaal moment is gewoon confronterend. En dan even lastig. Laten we afspreken lekker verder te genieten en na 9 maanden ontzwangeren, we het oppakken 😊

4 jaar geleden

Zooo herkenbaar je verhaal! En heel goed van het genieten. Dat doe ik ook z ...
Ja ik snap je zo goed, ik ga thuis express niet op de weegschaal staan en heb hem weg gestopt zodat ik hem niet zie haha. Het momentje bij de vk is niet leuk nee, en meestal maak ik me die hele dag druk erover en dan probeer ik het weer los te laten🙈 goed dat je geniet en idd goed idee, we komen er wel weer!🙏🏼💯