29 Reacties
4 jaar geleden
Wij gaan ook met onze dochter, dan 6 maanden, vliegen. We hebben een wat goedkopere buggy gekocht die ook helemaal plat kan. Zou het zonde vinden als de goede kinderwagen beschadigd. Maxi-Cosi kan je volgens mij ook krijgen bij de huurauto. En ik hou haar in de transfer bus gewoon op schoot want een maxi cosi extra meenemen kon niet.. wat een hoop spullen hé 😂
4 jaar geleden
Reactie op mmaas
Wij gaan ook met onze dochter, dan 6 maanden, vliegen. We hebben een wat go ...
Hier dus ook. Wij gaan vliegen naar Spanje. Ik volg dus even voor de tips. De wandelwagen mag je dus meenemen als bagage, die gaat in het ruim. En idd als je een auto huurt heb je ook een maxi cosi erbij.
Maar vind het alsnog erg spannend.
4 jaar geleden
Eerste vakantie erop zitten; Peuter van 2 en baby 13 weken. Turkije als bestemming. Dinsdag weer op reis naar Lanzarote.
Kinderwagen in een flightbag (kun je huren of kopen. Check ook marktplaats), daar Maxicosi op (want dan in bus/taxi/auto meteen eigen veilige zitje. Maxicosi gaat ook ruim in. Aan beide een label zodat je tot aan het vliegtuig kunt meenemen, in de sluis geef je hem af.
Die komen na afloop weer met gewone bagage mee, daarom gebruik ik draagzak voor in vliegtuig maar ook eruit tot aan bagagebanden. Dan in ieder geval handen vrij.
Op bestemming uiteraard niet altijd in maxi cosi; tentje van Deryan mee. Op strandbedje bijvoorbeeld, waait lekker door, geen insecten en grote zussen die erin zitten😝
Voor peuter Joolz Air. Mag ook tot aan sluis mee.
4 jaar geleden
Reactie op MH2020
Eerste vakantie erop zitten; Peuter van 2 en baby 13 weken. Turkije als bes ...
Ja ik vind het zo moeilijk, las wel iets over een prampack van stokke. Maar wil niet alleen een maxicosi mee omdat ze echt nog te klein is om zoveel te zitten. Dus wou echt de onderstel meenemen, wieg en maxicosi voor in de auto.
Maar lees zoveel verschillende dingen dat je het moet afgeven bij de incheckbalie.
Draagzak heb ik sowieso al aangeschaft dus dat moet geen probleem zijn was alleen zo benieuwd naar al het grote wat dan mee moet🤣
4 jaar geleden
Wij zijn net terug van een weekje Spanje. Ik was ook nerveus. Onze kleine meid is 3,5 mnd. Wij hebben een Cybex kinderwagen en autostoel. Wij vlogen met Ryanair van Weeze naar Malaga. Onze dochter zat op schoot. We hadden bij ons; onderstel kinderwagen en autostoel. Reiswieg thuisgelaten en dat ging prima. Ze zit goed in de autostoel. Verder luiertas als aanvulling op handbagage. En twee koffers ingecheckt. Vliegen ging goed. Ik had gekookt water meegenomen in thermosfles. Op het vliegveld water gekocht. Tijdens de vlucht kon ik flesje geven. Ik was met mijn moeder op vakantie. Zij was zo brutaal om aan degene op de 3e stoel te vragen of ze ergens anders wilde gaan zitten ivm baby en ruimte. En degene zei ja😄Dat scheelde echt qua ruimte.
4 jaar geleden
Reactie op mmaas
Wij gaan ook met onze dochter, dan 6 maanden, vliegen. We hebben een wat go ...
Ja een buggy is voor onze kleine meid nog geen optie, ze was een prematuur baby en nu bijna 4 maanden en zit nog op maatje 50/56. Maar alleen een maxi cosi voor op het onderstel vind ik niks dus heb liever ook de reiswieg mee zodat ze gewoon lekker kan liggen.
Idd wat een spullen zeg🤣🤣
4 jaar geleden
Wij zijn gaan vliegen ( zijn nu in Tenerife ) kleine is 11 weken. Heb een prampack gehuurd en daar ging de kinderwagen, aankleedkussen en voedingskussen in. Voor de rest kleding bij ons en wat luiers de rest kopen we hier. Ging echt prima
4 jaar geleden
Wij zijn al een weekje weg geweest toen de kleine 9 weken was. Hadden een easywalker buggy mee die helemaal plat kan en geschikt is vanaf de geboorte. Zo hoefden we niet met de grote kinderwagen te slepen. Echt ideaal. En met een lekkere voetenzak erin lag hij toch heel beschut in de buggy.
4 jaar geleden
Reactie op ap1990
Ja ik heb er nu dus ook 1 gereserveerd. Gaat er echt zoveel in die prampack ...
Er had nog veel meer in gekund en hij word niet gewogen! Wij hebben een normale kinderwagen (joolz day+) en toen we hem aan t inpakken waren zei ik nou het aankleedkussen en voedingskussen kunnen er ook wel in. Ging met gemak! Echt ideaal ingecheckt bij de bijzondere bagage en hij lag in Tenerife al op de band toen we uit het vliegtuig kwamen. Joolz is niet beschadigd en de kleine kan overal slapen
4 jaar geleden
Maxi cosi heb ik trouwens niet mee. Heb haar in de bus gewoon in de draagzak gehouden. Hebben auto gehuurd via sixt en daar zit een maxi cosi bij
4 jaar geleden
Reactie op joejoeee1993
Er had nog veel meer in gekund en hij word niet gewogen! Wij hebben een nor ...
Had je het thuis al ingepakt of pas op de luchthaven toen je naar het vliegtuig ging? Ik begreep dat je de reiswieg nog mee mag nemen tot het vliegtuig. Heb je er iets tussen gedaan (handdoeken bijv) zodat het niet beschadigd?
4 jaar geleden
Reactie op Vhh91
Had je het thuis al ingepakt of pas op de luchthaven toen je naar het vlieg ...
Thuis hebben we alles ingepakt. Ik heb de kleine in een draagzak gedaan, koffers ingecheckt en daarna de prampack. Volgens mij mag ie mee naar het vliegtuig maar het is echt een heel pakket dus super onhandig. En dan kan je er ook niks extra’s bij doen. Wij hebben er niks tussen gedaan hij zit echt goed beschermd en was ook niet beschadigd.
4 jaar geleden
Reactie op joejoeee1993
Er had nog veel meer in gekund en hij word niet gewogen! Wij hebben een nor ...
Ow echt super fijn dat er zoveel in kan, ook top dat het niet word gewogen! Wij willen het waarschijnlijk dan ook gelijk met de koffers in laten checken en de kleine lekker in de draagzak mee dan heb je toch je handen vrij ipv alles mee sleuren.
Bedankt voor je info in ieder geval😃
4 jaar geleden
Reactie op ap1990
Ow echt super fijn dat er zoveel in kan, ook top dat het niet word gewogen! ...
Hou er rekening mee dat het wel een mega pakket is bij ons paste het maar net in de auto😅

4 jaar geleden
Reactie op Mar Van
Fijn! Even n vraagje.. moet het een prampack zijn of kan het ook een weeken ...
Ik neem aan dat dat ook prima is. Informeer even bij de vliegmaatschappij. Wij hebben met vueling gevlogen daar had een weekendtas sws gewoon gekund