6 Reacties

één jaar geleden

Lieve mama wat heftig zeg dat je dat mee moest maken. ❤️ Ten eerste, het ‘wat als’ is niet gebeurd. Je bent niet weg gelopen en je bent gebleven. Tuurlijk had anders gekund, maar dat is niet zo geweest. Je hebt juist gehandeld en je gevoel daarin gevolgd. Dat heb je super goed gedaan. Er zijn zoveel situaties van ‘wat als’. Nu maak je wat heftigs mee, maar soms zijn het ook kleine dingen die groot hadden kunnen worden als de situatie anders liep. Probeer dat te bedenken dat je niet alles in de hand kunt hebben. Het proces van loslaten begint al heel vroeg😉 Ga er even tussenuit om te resetten. Spreek je bijv even af met een vriendin voor een lunch of goede wandeling en maak je hoofd daarin leeg. Laat je man lekker bij je kindje wat zo te lezen vertrouw je die helemaal. En het is logisch dat je heel alert staat en die gevoelens zijn juist goed dat je dat hebt en die mogen er zijn. Ik denk dat dat vanzelf wel weer zakt /slijt en je dat even de tijd moet geven. Vertrouw er ook op als je kindje beter wordt en de kuur goed aanslaat ze niet zomaar weer een koorts stuip krijgt. En als ze ooit weer een koortsstuip krijgt weet je hoe je moet handelen. Daar kan je je voordeel uit trekken. Heel verhaal😉 💋 sterkte joh! vertrouw op jezelf dat je dit kunt loslaten en een plekje geven.

één jaar geleden

Jeetje, wat heftig mama. Wat heb je goed gehandeld, met je moederinstinct is niks mis! Misschien zou je dit eens met de huisarts kunnen bespreken en kan hij jou helpen? Veel liefs en sterkte!

één jaar geleden

Mss een lastige vraag, maar heeft ze toevallig ongeveer een maand geleden haar spuitjes gehad tegen bof, rode hond en mazelen? Bij onze oudste hebben we een maand na dat spuitje ook koortsstuipen gehad en toen had ze griep. Nadien hebben we van verschillende mensen, waaronder ook verpleegkundige, gehoord dat dit spuitje meer kans geeft op koortsstuipen. De jongste heeft deze spuit ook nog gekregen, maar we houden haar veel harder in het oog. Volgende week is dit een maand geleden. Het is een heel akelige ervaring. En die neem je nog heel lang mee. Ik denk dat de oudste 4 jaar was tegen dat ze terug in haar bed sliep als ze ziek was. Gwn proberen eraan te denken dat je er zelf echt niets aan kan doen. En elke keer als ze koorts krijgt meteen iets geven om de koorts te onderdrukken. Tot de leeftijd van 3 jaar is de kans dat het nog een keer voorkomt maar de kans is klein. En zeker als het inderdaad door het spuitje komt.

één jaar geleden

Reactie op Carolineketje

Mss een lastige vraag, maar heeft ze toevallig ongeveer een maand geleden h ...
Ze heeft haar spuitjes tegen bof, rode hond en mazelen op 1 feb gekregen. Dus ongeveer 5 weken geleden sinds spuitje en de koortsstuip. Ik snap het helemaal dat je onwijs alert bent als je er ervaring mee hebt! Ik merk dat ik iets tastbaars nodig heb om koortsstuip te kunnen verklaren en ook tegen te kunnen gaan. Ze zeiden tegen ons dat het gewoon kan gebeuren. Met die gedachtengang check ik nu elke nacht minstens 4x hoe ze erbij ligt. Als ik maar iets opmerk wat ‘vreemd’ is dan raak ik al lichtelijk in paniek. In april hebben we controle bij de kinderarts. Dat geeft iets meer rust

één jaar geleden

Hi Mamma, mijn zoontje heeft ook een koortsstuip doorgemaakt en dat was ook verschrikkelijk. Later las ik dat het bekend is dat een koortsstuip voor ouders erg beangstigend is. Bij mij duurde het een ook een paar weken voordat ik weer vertrouwen had dat het okay was en checkte ik niet meer steeds zijn temperatuur. Er is mij toen wel verteld dat als de zorgen en de spanning niet zouden zakken of het al teveel was om nu te dragen , ik wat hulp moest zoeken. Ik denk dat het verstandig is dat jij dit advies ook in gedachte houdt. Misschien is het een idee om het alvast even met de huisarts te bespreken zodat jullie samen kunnen inschatten of er al een vorm van therapie nodig is. Verder weet ik dat erover praten met bijvoorbeeld vrienden oid ook echt al kan helpen. Dan praat je het als het ware van je af. Verder hielp het mij te weten dat een koortsstuip opzich niet schadelijk is. En het sterkte mij dat net als bij jou mijn moederinstinct helpend was geweest.

één jaar geleden

Reactie op Carolineketje

Mss een lastige vraag, maar heeft ze toevallig ongeveer een maand geleden h ...
Bij de 14 maanden prikjes is een koortsstuip een bekende bijwerking. Ook dat het pas na 1 tot 3 weken kan komen. Komt weinig voor, bij 1 op de 5.000 - 10.000, maar komt dus wel voor. Wij hebben de prikjes net gehad en ik ga het ook extra goed in de gaten houden!