21 Reacties

één jaar geleden

Eigenlijk is 1 slaapje nog net te weinig maar 2 is echt teveel 😞

één jaar geleden

Mijn zoontje verrekt het om er 2 te doen en dus zijn we overgestapt naar 1 dutje om 12.30 uur, ookal is dit net iets te lang, maar anders komen we niet lekker uit met de lunch

één jaar geleden

Hier een beetje hetzelfde. Normaal slaapt hij van 10 tot 11. Nu ook vaak pas half 11 voor hij slaapt en dan 11 uur wakker maken. Dan om half 3 er weer in maar nu steeds pas kwart over 3 half 4 voor hij slaapt. En dan om 4 uur weer wakker maken. Schiet niet op zo

één jaar geleden

Bij ons hangt het ook van dag tot dag af. (Ze is ook 13 maanden) De ene dag gaat ze later slapen en doet ze 1 dutje van 2 tot 3 u en de andere dag (meestal als ze vroeg wakker is) doet ze er nog 2. Ik denk dat wat je leest vooral een richtlijn moet zijn. Niet wat je exact moet doen want elk kind is anders. We hebben als volwassenen ook niet allemaal evenveel slaap nodig😊 dus hier volgen we een beetje wat zij aangeeft.

één jaar geleden

Reactie op E89e

Hier een beetje hetzelfde. Normaal slaapt hij van 10 tot 11. Nu ook vaak p ...
Ja hier precies hetzelfde! Ik heb nu een paar dagen hiervoor 1 slaap aangeboden vanaf 11.00 / 11.30 / 12.00 en dan pakt hij 2/3 uur achter elkaar. Lijkt me beter dan dit geneuzel en je bent ook nog eens half uur tot 3 kwartier bezig met hem in slaap krijgen terwijl hij als ik hem 1 dut laat doen vaak na 10 minuten al in slaap is. Hij slaapt die dagen ook gewoon door nu dus heb niet persee het idee dat hij er oververmoeid van raakt. Nu pakt hij dan 2 keer 30 min / 45 minuten op een dag als ik geluk heb dat lijkt me niet persee beter.

één jaar geleden

Reactie op Loeppe

Bij ons hangt het ook van dag tot dag af. (Ze is ook 13 maanden) De ene dag ...
Ja dit doen wij eigenlijk ook hoor, maar je gaat zo aan jezelf twijfelen als je al die berichten op websites leest dat als je de overstap voor 14 maanden maakt het echt niet kan bla bla bla

één jaar geleden

Reactie op natas.st

Ja dit doen wij eigenlijk ook hoor, maar je gaat zo aan jezelf twijfelen al ...
Er is niemand die je kind zo goed kent als jullie😊 dus geen zorgen.

één jaar geleden

Onze zoon is op een paar dagen na 13 maanden en doet nu ongeveer sinds 2 weken ook 1 slaapje van 2 à 2.5 uur, vooral omdat het middag slaapje echt niet meer lukte. Sindsdien slaapt ie 's ochtends ook langer dus ons bevalt het prima :)

één jaar geleden

Gewoon je gevoel volgen, als jij vindt dat het beter werkt, prima toch? Hier is het ook een gedoe met dutjes omdat ze niet altijd ‘op tijd’ in slaap valt om twee dutjes te halen, maar ook eigenlijk niet lang genoeg slaapt om het bij 1 dutje te houden.

één jaar geleden

Hier is het ochtenddutje vaak al om 10 uur. Dan slaapt ze tot 12. Maar een middagdutje is soms super makkelijk, en soms ligt ze alleen te spelen in bed. Ik denk dan: ach, ze rust...

één jaar geleden

Mijn dochter is 13 maanden en wij zijn ook overgestapt op 1 dutje. Van 12.00 uur tot 14:30.

één jaar geleden

Ik heb echt een slaapkopje, die slaapt van 10:00-11:45 en 15;00-17:00 en dan de nacht van 07:20-07:30 Soms slaapt hij echt tot 09:00 in de ochtend en laatst heb ik hem dus om 12:00 pas in bed gelegd toen werd het 15;30 🫣🥹😴

één jaar geleden

Mijn zoontje is met 11 maanden al overgestapt naar 1 dutje op aanraden van het consultatiebureau zelfs. Ik vertelde daar dat hij in de ochtend en middag heel moeilijk ging slapen en ik was soms wel 2 uur bezig voor een dutje van een half uurtje. Hij weigerde ook dutjes en sliep in de nacht heel slecht. Dus toen ze daar zeiden, dan ga je toch over naar 1 dutje, was het echt een verademing. Ik durfde het zelf niet te doen, omdat ik inderdaad overal online las, doe het niet te vroeg, maar mijn zoontje heeft zo veel energie en het gaat nu echt beter. Ik leg hem om 12.00 in bed en hij valt dan zelfstandig in slaap en hij slaapt meestal tussen de anderhalf en tweeënhalf uur. Hij wordt de laatste tijd wel vaak na een halfuur wakker en dan moet ik hem troosten, maar hij valt gelukkig wel weer in slaap. Voor mij was het hel fijn, want ik durfde de stap uit mezelf dus niet goed te nemen, maar dit werkt voor ons echt beter.

één jaar geleden

Hier al van voor ze 1 jaar was soms maar 1 dut. Ze slaapt dan 3 uur 's middags en 's nachts 12u. Nu is ze bijna 13 maand en overdag slaapt ze met veel moeite een dut van 1,5u . Voor de rest wil ze echt niet slapen. Alles al geprobeerd. Maar ze blijft vrolijk zolang ze kan spelen en slaapt 's nachts mooi rond.

één jaar geleden

Mij kindd 1 dutje 13 maanden en slaapt maar een 30 minuten om 13:00 pff haha. Zou willen dat ze 2 uur sliep.

één jaar geleden

Hier ook overgestapt naar 1 dutje, ze is nu 13 maanden. Rond 1700 uur wordt ze een beetje knorrig maar daarna gaat het eigenlijk wel weer.

één jaar geleden

Ik ben sinds 12 maanden al overgestapt naar één dutje.. en wat een rust! Ze slaapt veel lekkerder nu in de nacht. Ze had er kennelijk behoefte aan .

één jaar geleden

Gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft en aan kan. Elk kindje is anders. Mijn dochtertje van 13.5maand kan echt nog niet over op 1 dutje, die wijst om half 10/10uur echt zelf naar de deur dat ze naar bed wilt😂, maar slaapt dan ook tot 11uur en smiddags slaapt ze ook 1 tot 1.5uur. Als jou kindje met 1 dut beter en langer slaapt, lekker doen!

één jaar geleden

Oh pfff hou op schei uit! Onze dochter zit ook in een soort van overgangsfase. Één dutje is te weinig, maar twee is teveel. Ze slaapt vooral in de ochtend lang achter elkaar. Tussen 7:00/7:30 staan we op en ze begint dan tegen 10:00u in haar oogjes te wrijven. Ze slaapt dan door tot ongeveer 11:30/12:00. In de middag gaat het wat lastiger. Er zijn dagen dat ze het 2-3-4 schema nog heeft. Maar ook dagen dat het niet werkt. Haar bedtijd is tussen 19:00/19:30. De laatste tijd was ze ook wat onrustiger in de nacht.

één jaar geleden

Reactie op StepGut

Oh pfff hou op schei uit! Onze dochter zit ook in een soort van overgangsfa ...
Ja wij hebben ook altijd het 2-3-4 schema aangehouden maar de laatste tijd heb ik gewoon door dat het echt niet werkt, wordt het echt meer 3-4-5 en dan gaat hij dus veels te laat naar bed haha en snachts ook spoken. Nu sinds we eigenlijk 1 dutje doen en dan een lange dan slaapt hij ook snachts weer door. En de ochtend dut ging altijd wel maar smiddags werd het echt een enorme strijd. Dus ik kijk het gewoon beetje aan de komende tijd maar vooralsnog lijkt 1 dutje goed te werken voor ons 🍀