25 Reacties

één jaar geleden

Olvarit fijne granen gebruik ik

één jaar geleden

Gewoon havermout (ik hak het eerst wel wat fijner in de hakmolen) met flesvoeding.

één jaar geleden

Ah bio 8 maanden pap. Dat scheelt echt mega in suiker. Had eerst nestle zelf ook geproefd wereld van verschil. Het is met kunstvoeding of moedermelk.

één jaar geleden

Reactie op willemijn29

Olvarit fijne granen gebruik ik
Deze gebruik ik ook, vanaf 10 maanden ga ik weer naar de volgende stap

één jaar geleden

Reactie op willemijn29

Olvarit fijne granen gebruik ik
Ik heb gisteren ook de olvarit in huis genomen maar dan de 8 maanden licht volkoren. Ben benieuwd bedankt

één jaar geleden

Reactie op Jolijn92

Ah bio 8 maanden pap. Dat scheelt echt mega in suiker. Had eerst nestle z ...
Ik heb de Nestlé ook in huis heb die geprobeerd aantal keeer ze vind het lekker maar vind zelf ook dat echt zoet is om elke keer te geven maar wist ook niet dat er zoveel suiker in zit.

één jaar geleden

Als ik nu kijk online naar de pap soorten hoeveel suiker in zit in Nestlé is niet normaal. Enige meevalt is de olvarit en de ah bio pap. Daar voeg je melk bij. Iemand nog andere waar geen suiker in zit waar je enkel water kan toevoegen?

één jaar geleden

Wil je graag de pap gebruiken om de fles te vervangen? Ik maak pap met kunstvoeding als ontbijt. Ik mix op het moment olvarit fijne granen en ah spelt pap. Vind de spelt pap erg dun blijven, maar heb nog een voorraadje wat op moet.

één jaar geleden

Reactie op Tokki

Wil je graag de pap gebruiken om de fles te vervangen? Ik maak pap met kun ...
Ik geef het met een lepel uit fles wilt ze niet. Vervanging fles indd doe ik het

één jaar geleden

Ik geef eigenlijk geen pap, dat “hoeft” toch ook niet, of wel?

één jaar geleden

Fijne havermout. Met een beetje water. Ze vindt het heerlijk! (Voor de ochtend als 2de ontbijt (na de melk).

één jaar geleden

Biobim

één jaar geleden

Reactie op Sarahhhh

Ik heb gisteren ook de olvarit in huis genomen maar dan de 8 maanden licht ...
Daar zit wel honing in 🧐 ik had m ook gehaald en zag het erna pas, jammer

één jaar geleden

Reactie op D-1992

Ik geef eigenlijk geen pap, dat “hoeft” toch ook niet, of wel?
Om voldoende vezels binnen te krijgen geef ik hier naast brood op de dagen dat ik vrij ben ook pap. Hij krijgt alle dagen tussen de middag brood (thuis, op de opvang en bij opa&oma). Pap kost ietsje meer tijd, vandaar alleen op de dagen dat ik vrij ben. Dan ontbijten we op ons gemakje. Maak dan een deel van de fles tot pap in een schaaltje en daarna de rest van z’n fles gewoon. Die vezels hebben ze nodig om goed te groeien nu ze steeds actiever worden en is ook goed voor de darmen/stoelgang 😊

één jaar geleden

Reactie op Mar Van

Fijne havermout. Met een beetje water. Ze vindt het heerlijk! (Voor de ocht ...
Heb je foto ?

één jaar geleden

Reactie op willemijn29

Daar zit wel honing in 🧐 ik had m ook gehaald en zag het erna pas, jammer
Serieus?! Ga even checken!

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Om voldoende vezels binnen te krijgen geef ik hier naast brood op de dagen ...
En welke pap gebruik je?

één jaar geleden

Reactie op Sarahhhh

Heb je foto ?
Het is letterlijk gewoon havermout. Je hebt het vaak in grove of fijne vlokken. Al denk ik dat beide prima gaan, heb ik voor nu toch fijne vlokken. Je kan ze overal halen, ik koop het meestal in een papieren verpakking, huismerk = het goedkoopste en beter voor het milieu. Havermout is ontzettend gezond en heeft niks toegevoegd. Ik doe een beetje in een schaaltje en dan giet ik er water bij totdat alles onder staat (minimaal zo'n kwartiertje weken /kan savonds al klaar zetten hoor). Dan op 650w 30sec in de magnetron en smullen maar! Wij eten als ontbijt ook altijd havermout (alleen doen er nog zaden, bessen en vers fruit bij) dus het is voor haar en ons normaal:)

één jaar geleden

Reactie op Sarahhhh

En welke pap gebruik je?
Ik gebruik Olvarit fijne granen en die meng ik momenteel met wat rijstebloem van Nestle. Dat pak had ik nog staan, gebruik ik ook wel door bijv fruit als het nog te waterig is. Voegt niet zoveel toe maar bind wel lekker.

één jaar geleden

Ik geef nu sinds een paar dagen papfles in de ochtend. Alleen zuigt hij de speen maat L aldoor helemaal vacuüm… weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan doen?