7 Reacties

4 maanden geleden

Zeker. Toen ze klein was hebben wij verbouwd en zijn ze tijdens haar slaapje begonnen met het beton slijpen. Dit was zó'n kabaal en hier is ze zó van geschrokken. Ik denk dat het een soort trauma'tje is...

4 maanden geleden

Hier ook. Bij harde geluiden doet hij zijn handen voor zijn ogen en zegt dat hij het 'beetje pannund' vind

4 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Zeker. Toen ze klein was hebben wij verbouwd en zijn ze tijdens haar slaapj ...
Hier boren in plafond toen ze 1,5 was en op bedje lag… vermoed ook zoiets. Hebben jullie hier iets mee gedaan?

4 maanden geleden

Reactie op Ann1984

Hier boren in plafond toen ze 1,5 was en op bedje lag… vermoed ook zoiets. ...
Niet specifiek. Bij harde geluiden er voor haar zijn als ze nabijheid zoekt, samen gaan kijken en laten zien dat harde geluiden geen kwaad kunnen. Iets anders zou ik niet weten 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Ja hier ook herkenbaar! We laten het dan ook rustig zien, leggen uit wat het is etc.. even een knuffel en wanneer hij rustig is, weer door! Dus laten ervaren dat het niet eng is, maar anderzijds ook laten inzien dat het niet erg is. En dat het goed is dat hij aangeeft dat het eng is.

2 maanden geleden

Hier ook, van de mixer in de keuken wil ze haar oordoppen al op. Ergens denk ik dat ze hoogsensitief is (er zijn meer aanwijzingen hoor)