10 Reacties

2 maanden geleden

Iemand?

2 maanden geleden

Same here.. we zijn kapot. Zij is 2,5 jaar en slaapt sinds 5 weken enorm slecht. Hier helaas wel night terror. Vannacht sliep ze van 00.00-04.30 uur niet. Ze krijst/huilt/wil drinken/bij ons slapen. We knuffelen haar, brengen haar bij ons in bed, geven haar wat te drinken etc etc. Maar niks is goed voor haar. Ook inslapen is verschrikkelijk idd. Het helpt wel als ik zeg dat er een klein lichtje aan mag of de deur wijd open met op de gang een lichtje aan. Maar halverwege de nacht wordt ze dan klaarwakker als het licht aan staat… ik vermoed ook achterste kiezen die doorkomen. Maar ze geeff aan geen pijn te hebben. :-(

2 maanden geleden

Reactie op sa435

Same here.. we zijn kapot. Zij is 2,5 jaar en slaapt sinds 5 weken enorm sl ...
Wat heftig voor jullie ook. Hier idd ook snachts is niets goed. Naar bed gaan met bedtijd wilde voor het eerst ook echt niet. We hebben twee uur volgehouden met nabijheid geven troosten en zeggen dat dat z’n plekje is om te slapen en we dichtbij zijn. Niks wilde, hij leek nog bozer te worden en meer te krijsen. Na een lange tijd bij ons in bed genomen. Bij ons is dit ook sinds 5 weken ongeveer

2 maanden geleden

Hier ook behoorlijk drama. Nu lijkt het weer wat beter te gaan, maar hier van alles proberen voordat ze naar bed moet. Zingen, plassen, neus afpoetsen enz. Snachts ook telkens huilen en van alles proberen wat ze ook 2 uur vol kan houden. Nu zijn we de afgelopen weken gaan proberen echt consequent en duidelijk te zijn. Dus bijv. We doen dit en dit, en voor de rest niks. Dan ga je slapen. Als ze daarna nog ging huilen, poosje laten huilen en weer er naar toe. Weer duidelijk aangeven, we doen dit, dan ga je slapen. Nu lijkt het wat beter te gaan. Niet meer zo lang wakker, en savonds makkelijker in slaap. Vanacht zelfs doorgeslapen, dat was al lang geleden. Maar weet niet voor hoelang hoor. Wel wat andere situatie dus, maar hier lijkt het vooral ook wat bangheid te zijn en graag willen dat wij bij haar zijn. Echt lastig! Maar we proberen geduldig en liefdevol te zijn, en hopelijk gaat het na een poosje weer over!!! Sterkte in ieder geval! Het is echt pittig he!

2 maanden geleden

Aahw sterkte jullie ook! Ik denk dat het idd gepaard kan gaan met een sterkte eigen wil die ze aan het verkennen zijn. Misschien is duidelijkheid wel belangrijk inderdaad. Maar moeilijk als je al zolang niet goed slaapt als ouders pff ;-(. Sterkte!

2 maanden geleden

Hier sinds gisteren iets raars: heel hard nephuilen. Alles prima en rustig, tot ik wegga en dan begint het. Houdt tot nu toe wel vanzelf op. Hij zegt ook niet wat hij wil (blijven, nog een boekje, nog een knuffel, etc). Heel gek! Wij hebben wat jij beschrijft in mei gehad. Wat uiteindelijk hielp was de deur openlaten, een nachtlampje en een lichtje op de gang. We hebben ook zo’n wekker met een schaapje, maar ik weet niet of die hierbij geholpen heeft. En om het vertrouwen terug te krijgen, gingen we erbij zitten tot hij sliep en zetten we de stoel steeds verder weg tot ie uiteindelijk op de gang stond. En toen na een tijdje weer teruggezet in de kamer toen alles weer goed ging. In plaats van hem in bed nemen, ben ik er wel eens naast gaan liggen. Dat is makkelijker af te bouwen.

2 maanden geleden

Hier ook sinds 2 weken raak. Wilt niet meer in eigen bed slapen en wordt hysterisch als we weglopen. Laat hem nu inslapen in ons bed en leggen hem over in diepe slaap. Dan wordt hij vaak ‘s nachts of heel vroeg in de ochtend krijsend wakker. Hoort een beetje bij 2,5 zijn en een hele sterke eigen wil ontwikkelen. Vind het een hele heftige. Sterkte allemaal!

2 maanden geleden

Dank jullie wel voor de reacties. Nou het is al met al best pittig deze leeftijd. Idd eigen wil verkennen etc. Wij hebben ons herpakt en wilde weer even dat wij de regie hebben ipv andersom. Dus duidelijkheid en strikt. Lieverd je gaat nu zelf slapen. Mama houd van je knuffel en de deur uit. Dat huilen bleef maar nam elke dag af. Om de zoveel minuten terug met dezelfde boodschap en steeds langer ertussen. Het vaag nu inmiddels beter en is het huilen vijf beperkr tot. 1 keer huilen als de deur dicht gaat, dan terug troosten en dan gaat hij slapen. Succes iedereen

2 maanden geleden

Reactie op Noor1

Dank jullie wel voor de reacties. Nou het is al met al best pittig deze lee ...
Goed om te lezen dat het nu beter gaat! Wij zitten nu middenin hetzelfde... heel pittig omdat ik ook 37 wk zwanger ben 😬

2 maanden geleden

Oooh dat heeft hier ook MAANDEN geduurd, zo vervelend. Wij gingen op een geen moment gewoon niet meer erheen, dat rekte het alleen maar uit. Sneu maar ja, wat moet je dan.. Ze doet het nog steeds soms, het enige wat helpt is als ze toevallig per ongeluk haar hele slaapje overslaat. We korten deze nu wel heel bewust in naar max 1,5 uur en sowieso niet na 15:00 uur, hoe laat ze ook ging slapen. Dan is de schade nog redelijk beperkt. Maar 't is nog steeds niet helemaal voorbij, helaas.