7 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter heeft het al een tijdje en eerst konden wij er ook om lachen nu niet meer. Niets is goed moet alles op haar manier, ze wilt ineens niet meer eten/ is kieskeurig geworden met wat ze wilt eten. Terwijl ze altijd een prullenbakje was hahah ze at alles nu eet ze alleen wanneer ze zin heeft. De woordenschat is idd ineens ook heel veel beter geworden, en ze geeft nu ineens aan wanneer ze plast of poepje heeft gedaan in de luier dan loopt ze naar de wc en blijft daar staan tot ze klaar is. We hebben nu maar een potje besteld ben benieuwd. Ze kan ineens uit ons bed klimmen en erop (slaapt bij ons in bed). Geeft aan dat ze wilt douchen of in bad. Jeetje weet niet of ik het leuk vindt, harstikke leuk dat ze zich zo goed ontwikkeld maar vind het wel erg moeilijk dat ze geen baby meer is

één jaar geleden

Oh ja hier is 't al een tijdje raak. Hij leert in rap tempo nieuwe woorden, kan ineens goed los lopen en wil alles zelf doen en zelf bepalen. Hij heeft een loopfietsje en wil daar buiten continu op. Prima, totdat hij deze week halverwege het wandelen niet meer wilde en gewoon midden op straat op de grond ging zitten. Wilde niet fietsen, niet lopen, niet gedragen worden en al heeeeelemaal niet in de buggy. Dusja, dat werd met een gillend kind onder de arm de route vervolgen 😂 Pittig! Ook leuk hoe hij ineens meer kletst, graag wil helpen en ook trots op zichzelf is als hij iets nieuws geleerd zijn. Maar heb ook nog een baby van 5 weken en die combi met slaaptekort is intensssss 😅

één jaar geleden

Oh ja!! Herkenbaar! Onze dochter is nu bijna 19 maanden. Het is bij vlagen echt een hysterisch draakje met driftbuien. Vooral thuis bij mij😳. Ineens roept ze allerlei woorden. Kan ook opeens allemaal dierengeluiden nadoen. Ze wil van alles uitproberen en en als het niet lukt of ze krijgt haar zin niet, dan wordt ze boos. Ze zit nu in de fase van eenkennigheid en verlatingsangst. De hele dag roept ze: papa/mama. En dat 100x. Ze is de laatste tijd ook onrustig geweest met slapen. Komt ‘s avonds moeilijk in slaap en wordt regelmatig wakker. Ze gaat 1 dag per week naar mijn ouders en is dan een stuk rustiger 😳Ook gaat ze 1 dag naar KDV. Daar is ze super lief en rustig, heel verlegen. Als de juf dat zegt kijk ik vol ongeloof naar mijn kleine draakje 🤪😇 ‘S avonds zit ik uitgeput op de bank. Ik vind het vooral lastig om met die driftbuien om te gaan. Ook het slaaptekort breekt mij en mijn man op. Ik kan daarnaast ook wel erg genieten van deze fase. Ik verbaas mij elke dag weer over de nieuwe dingen die ze doet. Ze heeft een eigen wil en snapt dingen al heel goed. Iedereen sterkte haha! En jullie weten het hè? Alles is een fase 🤣🤣

één jaar geleden

Zoooo herkenbaar! Ons bijnaampje voor onze zoon is nu dan ook “Temperament Smurf” 🤪

één jaar geleden

Herkenbaar! We hebben een super lief kind maar als meneer iets niet krijgt wat hij wel wil nou dan blijft hij heel lang in de drama hangen momenteel. En het gaat eigenlijn altijd om eten-zoetigheid. Slapen is ook ineens een probleem geworden. Heb hem nu de gehele middag opgehouden zodat hij op een normale babytijd naar bed gaat ipv 22 uur.

één jaar geleden

Reactie op StepGut

Oh ja!! Herkenbaar! Onze dochter is nu bijna 19 maanden. Het is bij vlagen ...
Ja echt dit!! Mijn zoontje is extreem op papa gericht en als ie snachts wakker is en ik m wil troosten kan ie ineens hysterisch worden omdat ik niet papa ben.. En vandaag wist ie zich dramatisch op de grond te gooien en nep te huilen met als doel dat papa m kwam troosten, zag er dan weer erg komisch uit😅 En dat uitproberen, vreselijk hoe vaak je nee moet zeggen en toch een krijsend kind krijgt 😭 Probeer idd maar op het positieve te focussen en hoop dat t snel voorbij is. Als dit buiten onze vakantie zou spelen weet ik niet of ik nog energie over zou hebben om te kunnen werken🫣

één jaar geleden

Herkenbaar, als iets niet op meneers manier gaat kan het drama zijn. Bijvoorbeeld omdat hij geen rozijnen als avondeten mag (20 minuten hysterisch janken) of omdat hij de trekker om de douche schoon te maken niet nat over het behang van andere muren mag gebruiken en de trekker dus wordt afgepakt. 🤣 Als je hem op tilt op zo'n moment maakt hij zich slap of worstelt zich los. Moeilijk af te leiden. Gillen, slaan, allemaal nieuwe dingen ineens. Aan een keukenkastje hangen en maar 'die die die' schreeuwen omdat ie koekjes wil.