11 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg deze even. Helaas hetzelfde probleem..

3 jaar geleden

Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Bij mij komt het door bekkeninstabiliteit. Ik ga daarvoor naar een bekken therapeut..en slaap met een kussentje tussen mijn knieën.ook heb ik een oefenbal om op te zitten en een bekkenband voor overdag..Dat helpt wel een beetje.. Voor de rest is er weinig aan te doen.. Buik wordt zwaarder , bekken worden week , en als gevolg daarvan kun je veel pijn ervaren helaas..

3 jaar geleden

Hier nog een. Denk ook dat het door het toenemende gewicht komt. Wel erg vervelend maar vrees dat we ons erbij neer moeten leggen 😭

3 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem heel me linkerkant doet pijn, vooral heup voelt helemaal blauw.. Ook last van rug en stuit dus slapen wordt steeds slechter...

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem ik slaap dan op me rechterzij links lukt me al helemaal niet..maar ik denk ook dat het komt door die buik die groeit en dat je er vrij weinig aan kan doen.

3 jaar geleden

Hier ook last van een pijnlijke heup, ookal slaap ik met het voedingskussen tussen mijn benen. Vanacht kon ik nog even liggen door half op mijn buik te slapen. Dan lig ik niet meer recht op de heup en mijn been dat dan boven ligt leg ik over het kussen. Echt op de buik slapen is alweer een poosje geleden

3 jaar geleden

Een tip die ik eerder van een bekkenfysio heb gekregen is om je voedingskussen achter je in plaats van voor je te leggen (wanneer je op je zij ligt) zodat je daar iets schuiner op tegenaan kan liggen en dan het drukpunt wat kan verplaatsen. Eventueel kan het voedingskussen dan ook nog steeds tussen je benen als je dat prettig vindt.

3 jaar geleden

Oh ik heb precies hetzelfde! Morgen 35 weken.. Ik heb gisteravond 2 paracetamol ingenomen want die pijn met slapeloze nachten zijn echt geen pretje.. vannacht iets minder slecht geslapen daardoor 😅 heb ook bekkeninstabiliteit, loop bij de bekkenfysio, doe oefeningen enz enz, maar het wordt helaas niet meer beter.. we moeten nog even volhouden 💪🏻

3 jaar geleden

Hier ook zo’n en vandaag maar moeilijk te lopen en zitten

3 jaar geleden

Ik kan ook absoluut niet op mijn zij slapen, krijg dan overal last. Ik slaap dus gewoon op mijn rug. Mijn VK zegt dat het prima is.

3 jaar geleden

Los van dat “het er bij hoort”, is het ook verstandig je matras eens te checken. Ik draai mijn matras nog vaker dan anders en zie gewoon dat door toenemend gewicht rond heup/buikzone deze eerder weer “doorligt” (heb een bodem op lichaam afgesteld, dus lagere latten rond de heup en schouderzone). Het scheelt bij mij in ieder geval een hoop van de klachten. Overigens helpt het bij mij beter alleen een klein kussentje tussen mijn knie en onderbeen te leggen, dan een (voedings)kussen over de gehele lengte van mijn been. Merk dat ik dan snachts ga klemmen, wat me juist meer klachten opleverde.