5 Reacties
4 jaar geleden
Ik had een infectie in mijn baarmoeder en een bacterie in mijn vagina. Omdat antibioticapillen daar niet goed tegen werken werd ik opgenomen in het ziekenhuis voor een infuus met antibiotica. Binnen no time voelde ik me veel beter.. kreeg wel nog aparte pillen voor de bacterie en antibiotica pillenkuur ook nog afgemaakt. Maar kan alles weer!
4 jaar geleden
Hier ook gescheurd (subtotaal ruptuur) en na een paar dagen ontstoken wond. Nu bijna een maande na de bevalling nog steeds veel pijn, maar de wind word zichtbaar beter. Tips die ik heb gehad en die goed hebben gewerkt voor de infectie (die je nog niet zelf hebt genoemd):
1 of 2 keer per dag in een biotex badje gaan zitten (heisa, ik weet het maar dit werkt goed tegen infectie en de wond ging hierna echt vooruit!)
Spoelen met kamillethee
Honingzalf op de wond doen (doe je met een gaasje). De zalf kun je bij de apotheek krijgen.
Hierdoor is mijn wond in ieder geval een stuk opgeknapt, maar herstel zou nog wel langer duren door de infectie werd mij verteld.
Verder heb ik voornamelijk pijn aan mijn bekkenbodem. Dweilen moet ik niet eens aan denken 馃檲 wandelen max 10 minuten. Ik denk je lichaam de tijd geven om te herstellen hoe lastig dat ook is met zo'n kleintje die alle aandacht nodig heeft. 馃槈
4 jaar geleden
Een vuilniszak om je wc bril doen en daar badje in maken van soda en warm water en daar in gaan zitten馃挭
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad. Ook antibiotica. Als het niet beter gaat, weer langs het ziekenhuis gaan. Heb ik ook gedaan. Totaal 4x terug geweest. Biotex en soda wordt door mijn arts afgeraden. De wond moet juist drogen en niet verweken. Biotex is van vroeger, maar wordt nu niet meer geadviseerd. Ook kamillethee etc zijn huismiddeltjes. Ik zou adviseren bij geen afname pijn, terug naar ziekenhuis. Of vragen om sterkte pijnstiller om de eerste dagen te overbruggen (ik heb week dicolofenac geslikt). Niet zelf gaan dokteren :) beterschap. Daarbij adviseerde de arts mij om de wond zoveel
Mogelijk te luchten. Dus alleen maandverband te dragen als het niet anders kan. Dat wil zeggen snachts en op de bank op een zeiltje zitten.