4 Reacties
4 maanden geleden
Met 2,5 kan een kind dat prima volhouden, aan de leeftijd ligt het niet. Er zijn immers kinderen van 2 jaar die ook vrijwel direct zindelijk zijn. Ik denk dat je dochtertje een paar ongelukjes gemaakt moet hebben om te weten wat er verwacht wordt en het gevoel van ‘oh de plas komt’, moet herkennen. Oefening baart kunst. Je dochter moet het dus zelf aangeven, ipv dat mama het aan haar vraagt of ze moet gaan plassen. Ik zou het een aantal dagen aankijken en als je merkt dat er geen vordering in komt, dan is je dochter er misschien op dit moment nog niet aan toe.
4 maanden geleden
Hier een zoontje van bijna 2,5 jaar. Hij durft ook zeker te plassen op de wc, maar qua timing lukt het nog niet goed. Oeps, juist te laat op de wc. Of inderdaad zeggen, ik moet niet plassen en een beetje later toch een natte pamper.
Een dag met enkel een onderbroek aan, leidde hier op 1 dag tot 7 natte onderbroeken. Nu toch een luierbroekje aan, en ik
Merk dat hij het steeds gemakkelijker begint aan te geven, of zegt dat jij moet gaan.
Hier doen we het gewoon rustig aan, komt wel goed toch ☺️.