Sinds na de geboorte van mijn eerste kind zijn er vele klachten ontstaan, die vergelijkbaar zijn met een vitamine b12 deficiëntie. Maar mij gevoel zei dat er meer aan de hand was met mijn lichaam.
Bij de huisarts zelf heb ik een uitstrijkje en een kweekje laten doen en daar krijg ik als goed is eind van de maand uitslag van ontvang. Dit kan goed of slecht zijn!
Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest en hierbij is uitgekomen dat ik al vanaf mijn jeugd 2 dingen heb waar al mijn klachten dus ook vandaan komen.
Gisteren heb ik mijn onderzoek gehad en daar kwam uit dat ik leidt aan polycysteuze eierstokken gecombineerd met adenomyose oftewel endometriose
Polycysteuze eierstokken leidt tot geen of moeilijke eisprong en adenomyose zijn weefsels in de spierlaag van mijn baarmoeder die er uiteindelijk voor zorgen dat zelfs mijn organen kunnen gaan verkleven (endometriose)
Dus alles bijelkaar ben ik dus moeilijk en uiteindelijk dus zelfs niet vruchtbaar naarmate het erger wordt en mag ik van geluk spreken dat we ons eerste kind hebben gekregen.
Ik heb me antwoorden gekregen waar al mijn klachten die ik nog steeds ervaar vandaan komen.
Het heeft me goed gedaan dat ik dat na al die jaren dus eindelijk te horen heb gekregen!
Maar aan de andere kant doet dit mij natuurlijk erg veel zeer en zit ik even in een domper.
1 positief puntje ze hebben me eisprong gezien op de echo dus wie weet krijgen wij opnieuw een wondertje. (Over 2 weken) Als dat niet zo is dan mag ik aan de hormonen (oestrogeen). Om ervoor te zorgen dat 2 oorzaken verminderen en de kans op vruchtbaarheid dus vergroten.
Hormonen hebben zo zijn nadelen ik kan nog erger in een dip belanden of kan juist nog meer klachten ervaren.
Ik kan dit moeilijk voor me houden en vindt het wel zo fijn dat ik het ergens kan delen.
Zijn er meer vrouwen die dit hebben en hoe gaan jullie ermee om?