10 Reacties
één jaar geleden
Hier hetzelfde hoor, hij praat ons soort van na, gebruikt dan exact dezelfde toon maar verder kunnen we er nog weinig van maken
Mama, papa, titi (onze hond teddy), daar, klaar en bah zijn de enige echt begrijpbare woorden
En net als bij jou, hij snapt letterlijk alles.. weet ook allerlei lichaamsdelen aan te wijzen en dansjes mee te doen
één jaar geleden
Hier ook alleen mama, die, nee, ja poging tot Kate (z’n zusje) en soort van trekker komt eruit haha als je zeg ‘zeg eens papa’ gaat hij alleen maar lachen 😂
Komt vast wel goed. Ze zijn het nu allemaal aan het opnemen en komt er straks in 1x allemaal uit denk ik
één jaar geleden
mijn dochter is ook 21 maanden en zegt heel veel, ook echt wel lange en moeilijkere woorden. Daarnaast spreek ze ook met 2 of 3 woorden dus echt bezig met zinnen. Ik heb een jongetje in mijn omgeving van 22 maanden en die zegt 3 woorden en verder gebrabbel. Werd aangegeven dat het vaker voorkomt dat jongetjes wat later gaan praten en dat dit geen probleem was.
Mijn dochter schijnt heel snel te gaan, vergelijken heeft dus echt geen zin! Dat hij dingen wel begrijpt is het belangrijkste!
één jaar geleden
Hier alleen mama, die, au, boeboe (hond heet Bommel) maar verder niks. Ook geen papa, soms maak ik mij ook zorgen maar vaak denk ik ook komt vanzelf wel goed. Ik blijf gewoon veel tegen hem praten in de hoop dat hij het oppakt..
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde met ook een zoontje. Wordt in januari 2! Ik maak me geen zorgen, komt goed😊
Als ze die woorden kunnen zeggen kunnen ze dus praten en komt de rest vanzelf☺️
één jaar geleden
Hier een tweeling, dus vergelijkingsmateriaal. De één kletst heel veel, praat je graag na en kent veel woordjes. De ander kletst veel minder, paar woordjes. Maar die laatste heeft wel een heel groot woordbegrip, die begrijpt heel veel van wat ik zeg of vraag.
De kletskop is trouwens motorisch weer trager dan de stille.
Als ik jouw verhaal klinkt dat voor mij als heel normaal rond die leeftijd.
één jaar geleden
Ik zal niet herhalen wat hierboven al gezegd is, maar ik wou aanvullen dat ouders geneigd zijn om de positieve mijlpalen te delen. Daarom hoor je relatief vaak hoe goed een kleintje al kan praten op jonge leeftijd. De dingen waarin op een gemiddeld of langzamer tempo wordt ontwikkeld, vallen je daardoor minder op bij kindjes van anderen.
één jaar geleden
Hier een meisje van 20 maanden. Ze praat al zinnen van 5 woorden soms.
Ik verbaas me er soms juist over dat die van ons al zo goed praat.
Dingen als “papa naar buiten, buiten bah” (papa is naar werk het regent)
“Nee mama, die van mij.” (Als ik haar vraag of haar knuffel van mij is)
Ik praat mega veel tegen/met haar. De hele dag door.
Ben zelf ook erg talig opgevoed, dus dat kan schelen hoor