5 Reacties

3 maanden geleden

Mijn oudste heeft het meerdere keren gehad. Vond het doodeng. Bij ons waren de nachten het ergst. Overdag ging het meestal redelijk goed. Stomen en alle andere dingen hielpen bij ons niet. Het enige wat bij ons hielp was s'avonds /s'nachts met haar wandelen in de koele lucht. Wel een lange pyjama aan met een niet te dik dekentje (hing van de temperatuur buiten af). Meestal duurde het bij ons 2 tot 3 dagen voor het minder werd een het rustiger werd. Hield haar wel aantrof goed in de gaten en haar ademhaling en de kleur van haar lippen hield ook in de gaten. Heeft me echt meerdere keren slapeloze nachten bezorgd. Mijn jongste heeft het tot nu toe nog niet gehad.

3 maanden geleden

2 weken terug is mijn zoontje van 8 maanden met de ambu opgehaald uit het niets snachts enorme zeehonden hoest. Hap gebeld want ik durfde echt niet te slapen. Op dat moment was hij aan het neusvleugels en dat vond ze een reden om een ambu te laten komen. Zuurstof wad wat laag dus toch mee naar zkh. Vanaf dat de ambu er was heeft hij niet meer gehoest en was super vrolijk. Ik voelde me wel ongemakkelijk alsof ik voor niets belde.. ze hebben m dexametason gegeven en ook mee naar huis voor evt volgende aanval dat gebeurde de volgende nacht na de medicatie werd hij meteen rustiger . Nu is het rustig heeft nog wel lang gehoest( ' normaal')

3 maanden geleden

Het eerste bericht op mijn beeldscherm na een hele nacht vol aanvallen. Mijn zoontje heeft het voor de eerste keer op vakantie gekregen toen hij bijna 1,5 werd. Inmiddels ook een aantal keren teruggekomen en blijf het eng vinden. De paniek, de wanhoop en een schreeuw om hulp.. hartverscheurend. Ook de hele nacht kort en hard snurken. Vannacht was het ook weer drie keer raak. Inmiddels zelf wel kalmer eronder geworden in de weet dat het weer over gaat. Ik neem hem bij ons in bed, anders doe ik helemaal geen oog dicht. Altijd blij wanneer deze dagen en nachten voorbij zijn en hoop zo oprecht dat hij erover heen groeit. Sterkte mama. Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Dikke knuffel voor jullie!!

3 maanden geleden

Wat lief, dankjewel voor jullie reacties! Afgelopen nacht was er maar 1x paniek dus ik hoop dat hij vannacht rustig doorslaapt. Snurken doet hij wel, hij is nog wel benauwd. Maar iets ellendigsis het zeker. Ben vandaag 39 wkn zwanger, trek het al slecht als onze zoon ziek is maar door de combinatie een vergiet. Haha. Nou goed , het gaat weer over.. Wat weten jullie trouwens over besmettelijkheid? Qua baby op komst. Mijn ha zegt me geen zorgen maken maar sommige internet sites wat anders🙈

3 maanden geleden

Ons zoontje heeft ook al 3x een aanval gehad, hij is nu 2,5 jaar. Is heel eng, zeker die eerste keer. En duurt hier toch altijd verschillende dagen eer de benauwdheid volledig weg is. Frisse lucht helpt hier vaak beter dan stomen. En dagen nadien vaak ook nog aerosolen. Ik heb begrepen dat het een gevolg is van een virus. Maar ik denk niet dat elk kind persé pseudokroep daarvan krijgt. Het virus op zich is misschien wel besmettelijk, maar de klachten bij ieder wat anders