24 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Wendy08
Onze kleine man is dol op gebakken aardappeltjes alleen maar de laatste tij ...
Oja gebakken aardappeltjes vindt die van ons ook lekker! Alleen qua groente erbij bijna niks😂
één jaar geleden
Reactie op mmaas
Hier at mijn dochter echt alles maar nu ineens alleen nog maar zoete aardap ...
Haha herkenbaar, maar geef je dat dan elke avond? Of 1 x per week en de andere avonden andere dingen(die ze laat staan)? En dat ze dan dus alleen yoghurt of iets eet? Ik vind het soms zo ‘zielig’ om haar zonder eten naar bed te laten gaan (wel yoghurt) , maar wil haar wel andere dingen qua avondeten aan blijven bieden…
één jaar geleden
Pompoen in reepjes/blokjes, beetje olijfolie en dan de oven in tot 't zacht is. Hij eet zo die hele pompoen als 't zou kunnen. Is ook dol op snijbonen gemengd met aardappel.
Ik doe soms wat appelmoes door z'n eten, dat helpt vaak als meneer bedenkt dat wat hij gister lustte, vandaag echt vergif is. De keer erop gewoon weer proberen zonder appelmoes.
één jaar geleden
Mijn zoontje eet werkelijk alles, heel luxe. Ik maak vaak (volkoren)pasta met groente voor hem. De groente laat ik een beetje bakken of stoven met ui of knoflook en een deel ervan pureer ik met wat kookwater van de pasta zodat het een sausje wordt. Misschien een optie voor lastige eters, omdat je de groente niet ziet? Grand Italia heeft kleine volkorenpenne die hij lekker met z’n handen kan eten.
Maar hij heeft ook wel eens een lastigere periode gehad en dan gaven we hem gewoon potjes, want dat wilde hij dan wel. Alles zit erin en de textuur is makkelijk, ook bijvoorbeeld bij doorkomende tandjes of andere ellende.
één jaar geleden
Stamppotten zijn hier een succes! Hutspot en andijvie. Lasagna ene keer een succes andere keer niet 😅
één jaar geleden
Onze veelvraat eet alles (behalve stukjes fruit, gepureerd of geprakt geen probleem 🤣). Hij krijgt ook nog wel potjes. Vindt hij ook prima gelukkig.
Mealtimewithmummy op Instagram heeft echt hele leuke en lekkere recepten! Zo heeft ze een pastasaus bomvol groenten. Dus die kun je prima geven met wat pasta en gehakt.
één jaar geleden
Pompoen linzen curry is ie gek op
Pompoen/rode linzen/tomatenpuree/kokosmelk en water/verse spinazie klein gesneden
Gebakken aardappeltjes is hier ook feest en dan vooral krieltjes
Met groente erbij
Hier nog niet echt gek van pasta of rijst maar blijf het gewoon aanbieden.
Zelfgemaakte broccoli burgers waren een succes
1 stronk gekookte broccoli geprakt/geraspte kaas/2 eieren/100 gr paneermeel en kruiden optioneel/30 min met keren in de oven
Courgetti spaghetti met avocado sausje
Bruine bonen/courgette/(ontvelde)tomaat
Aardappelpuree is ook een succes. Verstop ik vaak wat extra groente in zoals knolselderij of wortel
één jaar geleden
Reactie op Manon19966
Haha herkenbaar, maar geef je dat dan elke avond? Of 1 x per week en de and ...
Ik probeer wel steeds wat anders te geven maar als ze t niet lust heb ik wat zoete aardappel met wortel achter de hand. Als ze met honger naar bed gaat dan hebben we een rot nacht dus daar heb ik helemaal geen zin in. Dan maar steeds hetzelfde. Gaat vast wel weer over haha
één jaar geleden
Vandaag aten we allen hetzelfde. Goedkoop, makkelijk, maar niet het meest gezond: gebakken (Toscaanse) aardappelpartjes met vissticks uit de airfryer en witte bonen in tomatensaus. Om het iets minder ongezond te maken, zou je bonen in een zeefje kunnen doen, zodat de meeste de suikerrijke tomatensaus eruit is.
één jaar geleden
Gebakken aardappeltjes en dan zelf moeten eten!!
Verder is t ook vaak:dat wat wij hebben is t interessants. Hij kan niet altijd met ons mee eten, maar dan zorg ik dat t potje zoveel mogelijk op ons eten lijkt.
Verder maken we van t eten dat ie mee kan eten een prakje met de staafmixer. Stukjes zijn doorgaans geen succes.
De bonenschotels van Hak zijn ook groot favoriet!
één jaar geleden
Hier eet ze met het meeste gelukkig gewoon mee. Rijst nog niet altijd, maar dan koken we wat pasta oid voor haar. En als we wraps eten bijvoorbeeld (of iets dat ze nog niet zo makkelijk mee eet) dan maken we voor haar een aparte maaltijd (aardappels, vlees, groenten oid).
Potjes/prakjes wil ze niet meer en ze wil ook het liefst zelf eten, met dr handjes. Prima :-)
één jaar geleden
Hier lustte ze alles en is nu ineens aan het weigeren.
Dus heb ik er meerdere oplossing voor..
1. op mijn bord leggen ipv op haar bord want dan heeft ze er meer interesse in.
2. verborgen groente met pasta of rijst. En dan alles waat in de saus zit verwerkt 1 klein stukje apart geven.
3. Dipsaus maken bij de groenten op basis van yoghurt en of allee groenten een kruiden bijvoorbeeld:
- zelfgemaakte tomaten salsa/dipsaus.
- zelfgemaakte tzaziki
- yoghurt roomkaas tomaten dipsaus.
- Zelfgemaakt pindasaus
- zelfgemaakte tomaat paprika dip/spread.
Enzevoort😊
Voordeel van dit is dat je het ook op brood kan smeren.
Gebruikte het ook toen mijn oudste zo jong was.
En gebruiik het nu weer en nu smullen ze er beide van.
Zo krijgen ze toch genoeg binnen zonder dat er drama van de kinderen is🙈