31 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou zeker voor Thijs gaan. Je krijgt spijt als je een naam kiest welke je eigenlijk niet mooi vindt.

3 jaar geleden

En wat als Rinus de 2e naam wordt? Technisch gezien vernoem je dan nog steeds..

3 jaar geleden

En wat als Rinus de 2e naam wordt? Technisch gezien vernoem je dan nog stee ...
Ooh wat fijn jullie snelle antwoorden 😊 Heb ik ook al voorgesteld… maar vond hij niks

3 jaar geleden

Ne gaat spijt krijgen als je niet voor een naam gaat waar je zelf niet achter staat.

3 jaar geleden

Ik vind niet dat jij je verplicht moet voelen om jullie zoontje te noemen naar een naam die jij niet mooi vind. Andersom ook natuurlijk, jullie moeten beide de naam mooi vinden. Een vernoeming is ook een tweede naam, zoals al genoemd werd. Is er niet iets leuks te maken van de namen die jullie beide graag willen? Of anders een 3e optie als eerste voornaam?

3 jaar geleden

Ik zou ook Thijs doen. Wij doen de 2e naam de naam van mijn partner. Mijn partner heet peter en dat vind ik geen leuke naam 😅 En ik vind dat de vrouw het recht heeft op de keuze van de 1e naam en de man mag de 2e naam uitkiezen hihi. Succes 🍀

3 jaar geleden

Thijs!

3 jaar geleden

Roepnaam Thijs en op het paspoort Thijs Rinus. Goeie keus Thijs, onze oudste zoon heet ook zo 😉

3 jaar geleden

Ik heb dezelfde discussie gehad met mijn partner (ging om andere naam). Ik heb ‘verloren’ al voelt het na wat tijd om te wennen niet als verliezen, en ben er tevreden mee. Uiteindelijk ga ik in het dagelijks leven de baby noemen met een afkorting van zijn paspoort naam. Dat zou jij ook kunnen doen misschien? En even wat random pogingen voor een vernoeming (ene leuker dan de andere): - Rian - Rino - Rieme - Rinus - Rientse - Rine - Rines/rinus - Ries - Riener - of een ander combi van zijn letters: Rein of Reinder? Of een dubbele naam met daarin Rien? Thijs vind ik ook leuk. Overigens vind ik de naam Rien ook heel leuk! Maar weet niet of dat gebruikelijk is in z’n familie, letterlijke vernoeming naar z’n vader. Dan heb je straks Rien senior en Junior.

3 jaar geleden

Rein !

3 jaar geleden

Ps. Ik denk niet dat je perse spijt krijgt als het niet jouw nummer 1 naam is… en een deel is ook gewenning. Maar dat is mijn mening.

3 jaar geleden

Of Marien?

3 jaar geleden

Oeh, ik zou echt niet gaan voor een naam waar jullie niet beide achter staan. En mag ik zeggen dat ik Rien/Rinus een heel lelijke naam vind? 🙈🤐

3 jaar geleden

Jeetje wat lastig! Rinus zou ik zelf ook niet zo blij van worden! Maar je bent niet de enige. Mijn man en ik weten het ook nog niet..

3 jaar geleden

Reni, Renie, Remi?

3 jaar geleden

Ik zou voor thijs gaan. Gewoon omdat t eigentijdser is en ik het mooier vind. En de tweede naam vernoemen. Of Thrinus. Combi ;) nee is een grapje haha. Rien is zelf niet zo erg maar rienUS doet t m voor mij. Marien kan wel? Rein Shit dat hij het vreselijk vindt als jullie m niet vernoemen maar dan zou ik toch echt de tweede naam doen of misschien marien of rein doen en een tweede mooie en m dus als roepnaam die mooiere geven. Rien komt van marinus wat weer komt van het latijnse Mas. Klinkt ook mooi! Dan is de betekenis hetzelfde maar de naam anders. Nog een andere poging: Marin Merijn Marijn Rean Rayn Ryen Reinier Rienald Rienout Rienco Rinko Rieno Thorien Neri Ik vind dat allemaal verwijzingen en je mag m wel eigentijdser maken toch? Rinie is ook geen Rien Dan heb je toch een verwijzing en gelijk een leuke verbastering die andere generaties ook ten goede komt 😜 Hier wilde vriendlief ook een verwijzing als het een jongetje is. Maar het is een meisje en uiteindelijk als je haar naam opzoekt is het ook een afgeleiden van blijkbaar. Wisten we niet. Dus hij heeft geluk 🍀 Misschien heeft zijn familie nog naam ideeën en misschien wijken die ook net iets af van het huidige waardoor je man wat meer ruimte voelt om er (eventueel lichtjes) van af te wijken? Kan me voorstellen dat er ook druk op staat van zijn kant en als dat wat lichter wordt gemaakt dan helpt het wellicht? Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

3 jaar geleden

Riense rienze rinze rinke. Goed.. lijkt allemaal niet op thijs 😬 Thies zodat je de ‘ie’ nog hebt van rien en de s van rienus. Ries dries..

3 jaar geleden

Reinier? Kan dat nog?

3 jaar geleden

Je kunt er ook voor kiezen om Rinus als tweede naam te gebruiken. Dan houdt je de traditie in ere en heb je toch een eigen eerste naam naar keuze. Dit doen wij namelijk ook. Wij geven Willem als tweede naam (dit wordt ook als traditie steeds doorgeven). Maar wel met een zelfgekozen eerste naam. Succes met je beslissing

3 jaar geleden

Als jullie allebei de naam niet willen kiezen, zou ik voor een derde optie gaan. Maak allebei een lijst van alternatieven die jullie wel mooi vinden en bekijk dan of er iets tussen zit dat jullie beiden ok vinden. Rinus vind ik persoonlijk wel heel mooi, is een naam dat terug super hip aan het worden is. Anderzijds zou ik niet gaan voor een naam dat maar 1 van jullie twee mooi vinden. Een naam dat misschien een compromis kan zijn is: Thijn of Tijn. Een samenvoeging van de twee namen vind ik ook een goede oplossing Thijs-Rinus. Mijn man en ik hebben ook heel verschillende namen in gedachte. Wij zijn voor een compromis gegaan. Niemand heeft zijn favoriete naam gekregen en we zijn nog altijd super blij met onze keuze. Een groot deel is inderdaad “gewenning”.