42 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Vmss
Tip van de apotheek hier. Niet smeren nadat je de billen net schoongemaakt ...
Ja precies deze reactie zocht ik! Droog deppen is heel belangrijk.
Qua zalf moet je kijken wat werkt voor de huid van je kleintje, waar de één zweert bij Sudo, is de ander weer helemaal fan Leenarts. Iedere huis is anders, lekker gaan proberen (na het droog deppen 😉)
één jaar geleden
Sudocreme maakt het hier alleen maar erger, wij gebruiken dr. Leenarts. De barrière crème voor als het echt heel rood/kapot is en anders gebruiken we de billencreme.
één jaar geleden
Oh ja en wij poetsen niet met billendoekjes als ze echt zulke kapotte billen heeft. Gewoon een nat washandje en dan voorzichtig deppen en droogdeppen voor je een nieuwe luier aandoet.
één jaar geleden
Mijn zoontje had het een maand geleden. Was eigenlijk niet tegenaan te smeren met al die poepluiers. Sudo maakte het erger. Uiteindelijk bedacht dat tepelzalf wellicht werkt, omdat dat echt helend is. dus daarmee de wondjes ingesmeerd en dat afgedekt met een laag Neutral zinkzalf (=zonder parfum enzo) binnen een dag aanzienlijk minder en na 3 dagen weg.
één jaar geleden
Hebben wij hier ook gehad, denk in totaal 7 weken zoet mee geweest. Huisarts kwam alleen maar met bagger adviezen die ik al lang had geprobeerd, was zo sneu.
Uiteindelijk heeft het bij mijn dochter geholpen om er even helemaal niets aan te doen, behalve zo droog mogelijk houden. Iedere dag in bad en zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, ook met haar luier verschonen liet ik haar nog zeker een kwartier in d'r blote billen rondkruipen. Verder is het enige wat bij haar werkt om er nog wat Talkpoeder op haar billen te 'gooien'. Vooral niet aanraken want dat mocht ik echt niet. En omdat ik dacht dat ze misschien een schimmel had (van de maïzena wat eerder werd genoemd). Heb ik antischimmel in poeder vorm gebruikt. Met 3 dagen bijna niets meer te zien. Hopelijk ben je er snel van af!
één jaar geleden
Ik woon in Frankrijk en hier is het heel gebruikelijk om de billen schoon te maken met liniment en een doekje (wegwerp, soort van grote wattenschijf). Dit is veel verzorgender voor de billen dan de vochtige schoonmaakdoekjes. Dit zorgt ook al voor veel minder irritatie. De liniment zit in een pompje en dat doe je dan op het wegwerp doekje en maak je zo de billen schoon. Zoveel beter dan die vochtige doekjes.
één jaar geleden
Reactie op lifebyjoyz
Ik woon in Frankrijk en hier is het heel gebruikelijk om de billen schoon t ...
Heb je toevallig een merknaam of iets van die doekjes? Ben wel benieuwd! Wij gebruiken vaak een zacht hydrofiel washandje als hij alleen geplast heeft, maar met poepen moeten we wel eerst vochtige doekjes gebruiken. Dus hoor graag eventuele andere oplossingen!
één jaar geleden
Reactie op Alysske
Wij ook de calendula creme van weleda. Helpt hier heel goed
Ik vind die crème van weleda ook aangenaam. Wij hebben wasbare luiers en dat is ook een crème die ik durf gebruiken. De sudocreme enz verzadigen de wasbare luiers. Geen natte doekjes gebruiken maar gewoon natte washandjes, vodje maken van wat oude handdoeken of cheecky wipes... Gewoon al die geparfumeerde rommel vermijden.
één jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Heb je toevallig een merknaam of iets van die doekjes? Ben wel benieuwd! Wi ...
Ik gebruik cheecky wipes met druppeltje essentiële olie in de dozen, en liniment van weleda. Na 1 jaar zit ik pas aan tweede fles liniment dus echt geen dure oplossing 😁. Cheecky wipes kan je kopen of al starten met wat oude washandjes of dergelijke in een tupperware doos (nat). De dozen van cheecky wipes zijn wel handig maar geen noodzaak natuurlijk.
één jaar geleden
Toevallig vandaag exact voor dit de tip gekregen van de huisarts zinkolie zalf van dokter swab.
En als dit onvoldoende werkt dan eerst schimmel zalf en daaroverheen de zinkolie creme