14 Reacties
10 maanden geleden
Weet niet wat voor schoenen je wilt kopen, maar hier vaak dure schoenen dan koop ik een naatje groter, anders is ze er zo weer uit.
9 maanden geleden
Ik werk in een schoenenwinkel en Belangrijk is dat je kinder schoentjes niet te groot of te klein gaat kopen, kinder voetjes hebben nog niet alle botjes en bestaat nog voor een groot deel uit kraakbeen. Bij te grote of te kleine schoentjes kunnen de voetjes vergroeien en kan er later klachten ontstaan. Belangrijk is om stevige schoentjes te kopen. En om de 3 maand de schoenmaat van je kindje te checken. Het is per merk en model heel verschillend hoe het zit.
9 maanden geleden
Reactie op Scavola
Ik werk in een schoenenwinkel en Belangrijk is dat je kinder schoentjes nie ...
Ik ben het niet helemaal eens met de stevige schoentjes. Kindervoetjes zijn inderdaad nog volop in ontwikkeling en op blote voetjes lopen is het allerbeste voor de voeten. Maar niet handig met naar buiten gaan. Dan zijn juist schoenen met een brede neus goed zodat de voet alle ruimte heeft en de tenen niet worden samengedrukt. Veel volwassenen hebben nog steeds zo'n scheve grote teen door te stevige schoenen in de jeugd.
9 maanden geleden
Reactie op Knopje
Ik ben het niet helemaal eens met de stevige schoentjes. Kindervoetjes zijn ...
Veel kinderschoentjes worden ontwikkeld met een brede neus, lang niet allemaal dat klopt. En bij het ene voetje past het ene merk beter als het ander.
Daarnaast is er een hoop verschil tussen schoenen van synthetische materialen of (deels) leren schoenen, of de zool.
En klopt, blote voeten lopen is het beste. Maar dat geld ook voor de volwassene voet ☺️
9 maanden geleden
Reactie op Knopje
Ik ben het niet helemaal eens met de stevige schoentjes. Kindervoetjes zijn ...
Ho, dat zeg je verkeerd.
Een scheve teen ontstaat door verzakking in je voet. Dit is aangeboren. Speciale steunzolen vangen dit op.
Weet niet hoe het precies zat, maar een podoloog meet je hiervoor zooltjes aan.
9 maanden geleden
Ook heel goed voor de voetjes: Klompen. Daar wel echt de preciese maat in kopen.
Maar ik kom dan ook van het platteland.
9 maanden geleden
ik vraag meestal aan iemand die er rond loopt of de maat goed is aangezien dit echt per merk kan schillen.
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Ho, dat zeg je verkeerd.
Een scheve teen ontstaat door verzakking in je vo ...
Een scheve teen, oftewel hallux valgus, komt wel degelijk door schoenen met een te smalle neus.
Natuurlijk krijgt niet iedereen er last van maar dat is met alles. Bijv. Overgewicht geeft meer risico op hielspoor maar niet iedereen met overgewicht krijgt uiteraard hielspoor.
3 maanden geleden
Reactie op MirjamvG33
Een scheve teen, oftewel hallux valgus, komt wel degelijk door schoenen met ...
In Afrika hebben volkeren die op blote voeten lopen juist hele brede voeten omdat de voeten hier de ruimte voor hebben.
3 maanden geleden
Reactie op MirjamvG33
Een scheve teen, oftewel hallux valgus, komt wel degelijk door schoenen met ...
Heb jij hiervoor geleerd dan?
3 maanden geleden
Reactie op Knuffeltjeee
Heb jij hiervoor geleerd dan?
Ik ben fysio en we werken in onze praktijk intensief samen met een podotherapeut, dus via haar weet ik dat.