3 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ja weet er alles van ik ging net ook even uit me dak was zo boos hele tijd dingen doen die niet mogen en nog gevaarlijk zijn ook gelukkig is me schoonvader er en heeft hij hem even mee genomen naar het speeltuintje. Ik voel me dan ook super schuldig maar aan de ene kant denk ik ook weer van ja je moet ook leren dat dingen niet mogen of niet altijd naar jou zin kan gaan ik vind het nog best lastig hoe dit aan te pakken

茅茅n jaar geleden

Hier gelukkig niet schoppen of slaan, maar wel enorm krijsen, gillen en huilen. Ong 3 weken gehad. Nu wordt het ietsje beter. Dus houd je daar aan vast; het wordt echt beter. Maar ik snap je helemaal. Ik werd er ook helemaal gestoord van. Ik probeerde even helemaal te relaxen als ze ging slapen. Maar ik heb ook met mn handen in het haar gezeten, en echt gehuild.

茅茅n jaar geleden

Het is echt heel zwaar maar kijk er eens met een andere bril naar, misschien kan je het dan iets rustiger bekijken. Je meisje is ineens grote zus geworden weet je hoe heftig dat ineens is? Al maanden maakt ze mee dat er iets nieuws staat te wachten en dat uit zich dan op deze manier want ze kan het nog niet echt vertellen. Probeer veel aandacht te geven waar dat mogelijk is en haar erbij te betrekken. Oh en vraag hulp! Als het ff niet gaat haal haar uit de situatie, ga zelf ff weg of laat haar ff ergens spelen of iets. Als dat mogelijk is uiteraard. Maar dat kan even de rust weer terug brengen. Het komt echt goed! Lekker veel knuffelen met elkaar. Oh en wat bij mij fout ging, ik gaf te veel toe en gaf te weinig grenzen aan probeer dat in balans te houden. Dat hielp hier enorm. Je gaat toch wat verzuimen in je grenzen omdat het of door de zwangerschap soms makkelijker was of juist om haar nu tevreden te houden maar eigenlijk werkt dat averechts is mijn ervaring.