5 Reacties

3 jaar geleden

Aanvulling: De enige manier om hem meteen stil is door hem aan de borst te leggen. Als mijn vriend hem pakt duurt het dus 2-3 minuten .

3 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook nadat ze erg overprikkeld en oververmoeid was na een dagje schoonfamilie. Is nu een halve week verder en word gelukkig steeds minder, maar nog niet weg. Troost haar maar elke keer. Is wel erg vermoeiend.

3 jaar geleden

Google eens op nacht angsten,night terror in Engels. Klinkt precies zoals dit, onze oudste heeft hier ook met fasen meer en minder last van. Wordt getriggerd inderdaad als ze meer prikkels te verwerken hebben of weinig slapen en moe zijn. Als het dit echt is, is het wel de komende jaren nog even doorbijten en echt goed letten op genoeg slaap en kans geven op prikkelverwerking. Als ze ongeveer 2 zijn en het nog steeds hebben, kun je ze steeds even wakker maken rond dezelfde tijd net daarvoor, zodat ze dat punt van overgang dan overslaan. Succes! Hopelijk is het toch nog iets anders! Hier is de fase van de jongste met 'gewone' nachtmerries weer aangebroken. Maar dat verschil is duidelijk want wordt rustig als we hem troosten en slaapt dan verder. Hij kan net tijgeren, zit al heel lang tegen kruipen aan, kan daar ook mee te maken hebben.

3 jaar geleden

Reactie op FML

Google eens op nacht angsten,night terror in Engels. Klinkt precies zoals d ...
Ja ik had het inderdaad gelezen… ik hoop dat het dat niet is😢😢 de buren vroegen al of hij krampjes had .. het hele huis is wakker door zijn gekrijs en het een huiltje wat ik nooit eerder heb gehoord..

3 jaar geleden

Mijn dochter deed dat ook 2 weken. Ze had 'gewoon' honger.. nu is ze sinds een paar nachten weer bezig met doorslapen. (Op afgelopen nacht na)