14 Reacties

4 jaar geleden

Ja maar dan wel als beide hier 100% achter staan. Ik heb t 15jr uit gehouden met max 1× p.j. maar er zat meer mis dan geen sex. Als relatie wel 100% goed was geweest wie weet had ik t dan wel blijven volhouden. Maar eerlijk blij nu relatie te hebben waarin wel vrije/sex hebben (al ligt t nu op zijn gat met mijn rauwe biefstuk tussen mijn benen😅). Maar ik ben wel van mening dat houden van belangrijker is dan sex. Maar ook dat dit alleen goed gaat als de relatie ook echt goed is

4 jaar geleden

Voor mij persoonlijk zou ik geen huwelijk zonder seks willen. Natuurlijk kun je liefde ook verbaal en op andere manieren fysiek uiten, maar het geeft me een prettig gevoel om intiem te zijn met mijn man. Ik kan me dus moeilijk voorstellen hoe dat voor anderen moet zijn. Maar er zijn inderdaad mensen die hier minder mee hebben of zelfs a-seksueel zijn.. dat kan en mag natuurlijk en dan is het belangrijk om er samen met je partner 100% achter te staan. Is wel lastig als je kinderen wilt ;)

4 jaar geleden

Kan wel, als beiden zich daar gelukkig bij voelen toch? Niets moet en je maakt je eigen regels in een huwelijk/relatie. Je kunt je liefde op vele manieren uiten en als dit genoeg is voor beiden dan lijkt me dat het kan. Zelf zou ik het niet willen en vind ik het een mooi en fijn intiem moment. Ik zou het wel missen. Maar als je helemaal verliefd bent op iemand en er zijn beperkingen waardoor seks niet lukt oid, dan is het weer een ander verhaal. Het gaat er in een relatie om, denk ik, dat beiden achter zulke beslissingen staan en er ook 100% gelukkig mee zijn. En niet dat eentje er mee in stemt maar toch verlangt naar meer.

4 jaar geleden

Kan wel, als beiden zich daar gelukkig bij voelen toch? Niets moet en je ma ...
Precies! Mooi verwoord. Man heeft er geen behoefte aan. Al langer dan een half jr geen seks gehad. Vroeger meerdere malen besproken, maar er veranderd niets. Ik heb het er niet meer over want er veranderd toch niets aan deze situatie. Ik vind t moeilijk en weet niet wat ik er mee moet. Respect is er, we houden van elkaar, doen leuke dingen samen, maar er is al zo lang geen intimiteit meer. Hiervoor wel eens 3/4 mnd geen seks gehad, dan 5 maanden… en nu langer als een half jaar. 😞 Gesprekken voeren helpt niet want krijg elke x dezelfde dingen tehoren: moe, als ik thuis ben wil ik op de bank liggen, als we naar bed gaan wil ik slapen etc etc…. Prima als beide partners er vrede mee hebben, maar in ons geval ben ik niet tevreden over de situatie😕

4 jaar geleden

Reactie op anneliesjansma

Precies! Mooi verwoord. Man heeft er geen behoefte aan. Al langer dan een h ...
Oh dat is lastig. En als je jezelf tussen door handje helpt? Ik had bij mijn ex speeltjes voor mezelf zodat ik toch aan mijn trekken kwam. Heel veel succes en sterkte

4 jaar geleden

Voor mij is seks in het huwelijk niet het belangrijkste, maar het versterkt de band met je partner wel. En ik vind het te lekker om het te moeten missen 🤪

4 jaar geleden

Reactie op Daniëlle 3

Voor mij is seks in het huwelijk niet het belangrijkste, maar het versterkt ...
Nou precies, het verstrekt idd de band…. En dat mis ik dus al heel lang..

4 jaar geleden

Nou precies, het verstrekt idd de band…. En dat mis ik dus al heel lang..
Ik heb dus een man die seks, jarenlang vrijgezel is geweest en voor hem was het totaal niet iets wat vaak hoeft te gebeuren. Wat ik heb gemerkt, is dat hij het totaal niet beseft dat het mij hoog zat dat hij bijna nooit wilde. Ik voelde me er gewoon totaal onaantrekkelijk door en niet gewaardeerd. En ik kon het blijven aangeven, maar hij luisterde of begreep het niet. Tot ik een seks spel kocht, hij was zo verbaasd dat hij me vroeg of ik de seks zo slecht vond, dat ik een spel kocht. Toen heb ik het nog een keer uitgelegd en vooral duidelijk gemaakt wat het met mij deed. Het spel is nog nooit gebruikt, maar mijn punt is, mannen zijn mannen. Als je ergens mee zit, moet je het duidelijk vertellen. Misschien helpt deze ervaring je 😉

4 jaar geleden

Voor mij persoonlijk zou het een red flag zijn als mijn partner zolang geen sex zou willen. Een relatie (huwelijk) betekent voor mij o.a. dat je intiem met elkaar bent, tenzij iemand bijvoorbeeld aseksueel is en dit van te voren duidelijk heeft aangegeven. Maar na een bepaalde tijd 'opeens' geen behoefte meer hebben.. vind ik raar. Denk je ook een beetje aan jezelf? Jouw behoeftes / gevoelens mogen er ook wezen..

4 jaar geleden

Voor mij persoonlijk zou het een red flag zijn als mijn partner zolang geen ...
Kan me geen ander voorstellen dan mn partner. Als ik eraan denk word ik verdrietig. Maar een huwelijk zonder intimiteit…. wil ik ook niet…. Ik mis die momenten gewoon erg…. Die verbondenheid met mn partner is er niet meer… dit doet wat met me… weet zo niet wat ik er mee moet doen….. ben bang dat onze huwelijk op deze manier niet loopt…… al moet ik zeggen dat er buiten de seks geen problemen zijn…. Maar ik denk dat ik op termijn steeds minder dingen van hem kan heb en ga irriteren en dat het kapot gaat… we will see….

4 jaar geleden

Misschien dat je kan voorstellen aan je man om samen naar een seksuoloog te gaan... dat is dan een veilige omgeving met een onpartijdige persoon die tips kan geven en hier in ervaren is. Want mijn ervaring is dat er thuis over praten soms druk legt op de man en die sluit zich dan nog meer af... sommige mannen kunnen hier niet goed mee om.

4 jaar geleden

Herkennen jullie de volgende signalen? Partner wil niet aangeraakt worden. Duwt mn hand weg als ik iets wil doen. 🥺

4 jaar geleden

Herkennen jullie de volgende signalen? Partner wil niet aangeraakt worden. ...
Ik zou vertellen hoe jij je erbij voelt. En kijken wat hij zegt en kijken of jullie tot een compromis kunnen komen. Vragen of hij je nog wel leuk vindt? Weet niet hoe lang jullie al samen zijn? Maar was dit al vanaf het begin zo of is dit sinds de zwangerschap?

4 jaar geleden

Reactie op Zwanger1995

Ik zou vertellen hoe jij je erbij voelt. En kijken wat hij zegt en kijken o ...
Sinds 2/3 jaar.. zijn 6 jr samen 🥺