17 Reacties
één jaar geleden
Hmm hier niet echt een heel andere aanpak. Als ze slaat zeg ik. "Zachtjes" op een rustige toon. Dan aait ze me, en doe ik zelf ook heel (beetje overdreven) lief terug. Dat maakt het voor haar misschien leuker om te aaien. Hier werkt het wel ok, maar ze slaat ook wel regelmatig. Verwacht niet dat dat heel snel anders word. Oh en haren trekken is ook zoiets... 🥴
één jaar geleden
Ons dochtertje deed dit toen ze een stuk jonger was. Ik kreeg toen de tip van iemand anders om dan te zeggen : "je mag aaien, want slaan doet pijn en mama vind jou wel lief/mama houd van jou". Dit heb ik toen een paar keer hoeven zeggen en het verdween. Geen idee of het nu nog steeds zou helpen😅. Hier het probleem dat ze zichzelf heel de dag in het gezicht slaat en dat krijg ik der echt niet afgeleerd, maar vind het zelf een heel raar gezicht
één jaar geleden
Hee, ja hier hetzelfde. Vooral als ze moe is of boos. We hebben dezelfde aanpak. Ik denk dat het wel over gaat als ze je beter begrijpen en ze meer empathie ontwikkelen, maar het is niet leuk… 🤷🏼♀️🙈
één jaar geleden
Die van ons doet dat ook, wij corrigeren door neutraal te zeggen aaien, zachtjes haar handje vast te pakken en voordoen.
Volhouden dit werkt.
Even voor je beeld sloeg en trok aan mijn haren. Nu probeert ze zelfs de 🐈⬛ te aaien en plukt ze aan mijn haren
één jaar geleden
Onze dochter van 13 maanden doet dit ook en ze bijt mij ook met regelmaat. Ook deze dingen allemaal al geprobeerd maar ze begint er inderdaad gewoon om te lachen.
En om eerlijk te zijn maak het me soms ook echt geïrriteerd omdat ze me dan echt pijn doet. Al meerdere keren met krassen in mijn gezicht gelopen..
één jaar geleden
Reactie op Naomi1812
Onze dochter van 13 maanden doet dit ook en ze bijt mij ook met regelmaat. ...
Ja ik snap wat je bedoeld! Ik raak soms ook geïrriteerd als ze me echt pijn doet en lachend door blijft gaan, vind het dan soms moeilijk om neutraal te reageren.. hier word het al ietsje minder dus ik blijf doorpakken en hopelijk stopt ze dan snel haha
één jaar geleden
Reactie op Naomi1812
Onze dochter van 13 maanden doet dit ook en ze bijt mij ook met regelmaat. ...
Dat bijten is echt een verschrikking! Hier ook, bijna 15 maanden en bijt als ‘ie ons lief vindt. Gemus noemen we dat in het indisch. Niets hielp er tegen. Oprecht, ik heb hem laatst twee keer terug gebeten en dat lijkt te helpen. En dan natuurlijk zachtjes maar wel zodat ‘ie voelde van hé dit voelt toch niet zo lekker.
Ja, pedagogisch onverantwoord. Maar wij zaten continue onder de rode plekken. En hij doet het soms onverwachtst. Liever dit dan uit onbewuste fysieke reactie hem echt een keer pijn doen.
één jaar geleden
Mijn zoontje doet dit ook, gelukkig niet vaak maar slaat dan opeens met de afstandbediening in je gezicht en hij vind t geweldig🥴. En ook het bijten gelukkig is dit nu echt minder maar hij vond het heeeel leuk om tedoen alsof hij een ‘kusje’ kon geven en ondertussen gewoon te bijten😂
Haren trekken was ook favoriet bij hem maar gelukkig is die hiermee gestopt🤕
één jaar geleden
Ik heb vast al gereageerd maar oh ik kreeg vandaag WEER een klap recht in mijn oog. En als ik dan mijn boze stem gebruik vind hij het maar wat grappig. Ik denk dat ik het de eerste keer dat een ander kindje hem slaat niet zo zielig vind..........
één jaar geleden
Reactie op Xmeens
Dat bijten is echt een verschrikking! Hier ook, bijna 15 maanden en bijt al ...
Pedagogisch verantwoord of niet.
Slaan is gewoon niet leuk!!
Hier heeft ze me 1 keer gebeten. Dat vond ik echt niet leuk. Als ze dat bleef doen had ik precies hetzelfde gedaan als jij! ;)