7 Reacties

één jaar geleden

Volgens mij doe je het fantastisch 😊

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Volgens mij doe je het fantastisch 😊
Het is toch allemaal niet gemakkelijk 🙈 aan alle keuzes ga je zo twijfelen

één jaar geleden

Reactie op Jane94

Het is toch allemaal niet gemakkelijk 🙈 aan alle keuzes ga je zo twijfelen ...
Snap ik, herken ik ook. Maar volgensmij doe je het hartstikke goed 😊

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Snap ik, herken ik ook. Maar volgensmij doe je het hartstikke goed 😊
Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vind dat je dat zo zegt, bedankt! 😘

één jaar geleden

Ik sluit me helemaal bij HI_10 aan, volgens mij gaat het hartstikke lekker bij jullie deze 2 dagen. Hopelijk ervaar je dat zelf ook zo? Het is heus niet ongezond om even te jammeren, sommige kindjes hebben dat nodig, schijnt. Ons meisje van 17 maanden slaapt 's nachts prima (ong. 10 a 11 uur achtereen met soms 1 od 2 korte onderbrekingen) en overdag slaapt ze 1 á anderhalf uur rond het middaguur. Best kort, als ik het vergelijk met andere kindjes. 'Vroeger' deed ze ook vaak dutjes van 20 tot 40 minuten en binnen een slaapschema paste ze zeker niet. Ieder kindje is anders en jij weet wat bij jouw kindje past en dus wat het beste voor je kindje is. Lekker je hart volgen. Vind je toch dat 'ie te hard/te veel/te heftig huilt? Dan gewoon lekker heen gaan en knuffelen. Vind je het prima dat 'ie 5 minuten jammert? Dan lekker laten gaan. You go girl! 🙌

één jaar geleden

Wij houden meestal ook de 5 minuten regel aan. En je merkt zelf vaak ook aan de manier van huilen wel of je er misschien toch eerder heen moet. Of er echt wat aan de hand is of dat het gewoon even moeite is met de overgang naar de volgende slaapcyclus. Onze ervaring is dat hij vaak binnen die 5 minuten alweer rustig slaapt. Het blijft overigens altijd moeilijk hoor om je kindje te horen huilen. Of het zijn bij mij ook de hormonen want ben ook weer zwanger hahaha. Je doet het iig goed! Wat een leuke foto ook 😊

één jaar geleden

Hier ook een poosje gehad dat ie echt even moest ontprikkelen. We konden aan t huiltje/geluid precies horen: die valt zo in slaap of dit wordt echt huilen. Toevallig vanavond nog weer een paar jammertjes voor t slapen. Hij heeft vanmiddag bij opa&oma zn dutje niet gedaan (wel in bed gelegen, maar niet geslapen), dus hij was hartstikke moe. Je kent het zelf vast ook wel; na een drukke dag of als je echt kapot moe bent, kost het je wat meer moeite om uit te schakelen, lekker je plekje te vinden. Wij kunnen dat beredeneren/plaatsen en iets beter aan toegeven. Zo’n kleintje die is daar iets meer door overweldigd en kan daar met jammeren van “ontspannen”. Andere kindjes doen aan hoofdbonken of hebben een andere manier om te reguleren. Voel bij jezelf: kan ik dit aan en is dit goed voor mn kindje? Bij ons werkte het namelijk averechts om er op die jammer momentjes heen te gaan, omdat ie dan wel al in slaap aan het vallen was en wij hem juist weer wakker maakte. You do you! En dat gaat heel goed zo te zien! Geniet van de kleine man en van je zwangerschap 🤰