12 Reacties

één jaar geleden

Het kan altijd erger, misschien helpt dat. Die van mij is 16 maanden en kan op 1 hand tellen dat hij langer dan 3 uur achter elkaar heeft geslapen. Ik slaap met hem samen, het eerste gedeelte kan sinds kort in z’n eigen bed en daarna ga ik ook naar bed met hem. Hij heeft deze week voor het EERST een blok van 6 uur geslapen. In de nacht wordt hij wakker en soms valt hij aan de borst gelijk weer in slaap. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, ik moet er nog echt even niet aan denken met dit slaappatroon van die van mij. Vanuit mijn optiek zou ik zo tekenen voor de slaap van jouw kleine. Misschien heeft hij minder slaap behoefte. Is een latere bedtijd een optie? Die lange dutjes zijn echt geen must. Is hij vrolijk? Ontwikkelt hij zich goed? Dan is er niks vreemd en heb je gewoon pech 🥲

één jaar geleden

Slaapt hij de nachten beter als hij bij de opvang is geweest? Misschien eens proberen zijn bed te verzetten of naar zijn eigen kamer. Toen ik nl baby was heb ik dit ook gedaan als ik mijn ouders mag geloven. Later werd er aangegeven dat ik op een aardstraal lag? In elk geval: het hielp toen ze in alle wanhoop mij een keer een nacht in een andere slaapkamer te leggen 🤷‍♀️. Toen sliep ik ineens door

één jaar geleden

Ik herken het heel goed. Alleen slaapt mijn dochtertje van 15 maanden inmiddels nu wel bijna heel de nacht door. Maar niet in haar eigen bedje. Op de opvang slaapt ze wel uit zichzelf. Thuis is het in haar bedje hetzelfde als bij jou. Alleen doet ze er ook nog eens heel haar met haar hoofd tegen de spijlen aanbonken of tegen het hoofd of voet einde van haar bed bed. Ik heb alles geprobeerd, heb slaapcoaches gehad niks werkt hier. Dus ik heb het persoonlijk thuis opgegeven. Hopelijk heeft iemand tips voor je. Heel veel sterkte en succes

één jaar geleden

Dat overdag wakker worden hadden wij voorheen ook, ze kon toen niet zelfstandig in slaap vallen. Aangezien hun cyclus 30 min duurt, worden ze dus wakker en kunnen ze niet verder slapen. Ik heb toen echt tijd gestoken in haar te leren zelfstandig in slaap te vallen, ook zonder huilen. Het was niet makkelijk, maar is uiteindelijk wel gelukt. Toen ze dat eenmaal kon werden de dutjes langer en zodra de dutjes langer werden, begon ze met doorslapen. Ze is nog steeds niet de beste (in)slaper, maar voor het grootste deel wel prima. Ik ben begonnen door haar niet direct te wiegen, maar gewoon naast me neer te leggen in bed voor haar dutje. Daarbij hield ik rekening met wakkertijden en was ze dus wel echt toe aan slaap. Ik liet haar gewoon zelf wat rollen en draaien terwijl ik over haar buik, rug of hoofd aaide. In het begin duurde het even, maar door de combinatie van moe zijn+bij mij mogen liggen+aaien viel ze vanzelf in slaap. Toen ze dit onder de knie had, ben ik begonnen met haar direct in haar eigen bed te leggen en de rest hetzelfde. Uiteindelijk kon ik haar wakker in bed leggen en direct weglopen. Geen snelle oplossing helaas.

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-februari-2022/redenen-niet-kunnen-doorslapen-wkzGKg Hai! Tijdje geleden heb ik bovenstaand bericht aangemaakt. Misschien heb je er iets aan? Ik ben uiteindelijk met mijn zoon naar een kinesioloog geweest, want ik trok het niet meer (alleenstaande moeder). Deze heeft ons heel goed kunnen helpen met 2 behandelingen. Het werd niet vergoed door de zorgverzekering, maar ik vond het het geld meer dan waard. Ik zou als ik jou was het bedje eerst op een andere plek zetten omdat hij op de opvang wel goed slaapt. Succes🍀

één jaar geleden

Ik volg de slaapgids van sleeplikerosie. Als je googlet kun je een slaapgids downloaden. Deze vrouw is huisarts en slaapcoach. Sinds dag 1 dat wij de slaapgids volgden, slaapt onze zoon door. Ik zie dat je je zoontje niet wil laten huilen. Dat had ik eerst ook, in de slaapgids staan ook methoden zonder hem te laten huilen. Maar hou jezelf niet voor de gek: op de opvang laten ze hem gewoon huilen… ik merkte dat het huilen juist erger werd als ik de kamer binnenliep, alsof ik hem stoorde en hij daardoor niet zelf in slaap kon vallen. Dan werd het idd ook wiegen, eindeloos wiegen. En wat een hel is dat met dat gewicht, en als je zo druk gespeeld hebt met hem en zelf ook wat rust kan gebruiken. 1x heb ik hem 3 min laten huilen. Ik heb tegen hem gezegd voordat ik wegging: lieve schat, mama houdt van jou en ik weet zeker dat jij zelf lekker in slaap kan vallen. Je knuffeltje is bij je, mama is altijd in de buurt. Jij kunt dit zelf lieve jongen. Hij huilde 3 min en ik nog veel langer. Maar na die 3 min viel hij in slaap en sliep hij 2,5 uur aan een stuk. Dat was voorheen nog nooit gebeurd. Altijd na 45 min wakker en dan weer wiegen etc. Later las ik dat ze ook huilen omdat het ook een manier van communiceren is en het verwerken van de dag. Slaapcoach heeft geholpen bij waarom hij niet doorsliep in de nacht. Ons ochtenddutje bleek te lang. We hebben hem wakker gemaakt na 45 min (ook al zoiets waar ik tegen was) en sinds die eerste dag sliep hij door. Wat ik wil zeggen; ik had ook mijn principes (niet laten huilen, niet wakkermaken). Maar ik gaf het 1 kans en het werkte meteen. Sindsdien is mijn zoontje veel beter gehumeurd. En wij ook…

één jaar geleden

Het is heel pittig Mijn oudste dochter moest ik 6 tot 8 keer per nacht uit. Heel veel geprobeerd, dat late huilen werd ik zelf niet echt vrolijk van vooral omdat het vaak per nacht was en het werkte totaal niet. Heb toen ze 2 jaar was ( kost je wel je hele nacht rust) Bij huilen naar der kamer gelopen speen gegeven en gezegd dat ik er was. Bij weer piepen/ huilen zeggen dat ik er nog steeds sta maar elke keer steeds een paar stappen verder en zo der kamer uit. Bij de tweede nacht moest ik maar 2x wat zeggen en daarna niet meer Helaas wel altijd om 6 uur wakker

één jaar geleden

Doet hij nog een 2de dutje overdag? Mijn kindje doet 1 dutje overdag, dat gaat veel beter. Maar ik laat dr wel eventjes huilen. Het huilen werd alleen maar erger als ik het probeerde uit te leggen of als ik de kamer weer in liep. En in mijn bed laten slapen ben ik nooit aan begonnen, maar bij ons was het dan ook niet extreem.

één jaar geleden

Reactie op Mm1508

Doet hij nog een 2de dutje overdag? Mijn kindje doet 1 dutje overdag, dat ...
Als ik hem 1 dutje laat doen duurt die ook maar kort en is hij oververmoeid en zijn de nachten nog slechter.. dus 2 dutjes nog wel echt nodig...

één jaar geleden

Wat vreselijk! Kan me goed voorstellen dat het jullie opbreekt. Geen herkenning, maar ik wil wel delen hoe wij het hebben gedaan met onze zoon. Wie weet heb je er iets aan. Wij merkten met 7 maanden dat hij niet meer goed sliep bij ons in de slaapkamer. Onbewust maakten we elkaar wakker. Toen is hij gaan slapen in zijn eigen kamer. Eerst overdag en dit duurde echt lang voor hij in slaap kwam en toen dat goed ging, sliep hij daar ook in de nacht. Wij hielden het bedtijd ritueel kort en altijd hetzelfde. Dat hielp hem (hoop ik 😅) en hij wist daardoor wat hij kan verwachten. Dus: schone luier, slaapzak aan, kus/knuffel, in bed leggen, licht uit en in het donker hetzelfde slaaplied zingen. Daarna welterusten wensen en weggaan. Hopelijk gaat hij snel doorkrijgen hoe fijn slapen eigenlijk is en komen jullie ook weer aan je rust toe!

één jaar geleden

Nouu of ik het letterlijk zelf heb geschreven pffff. Ik lees mee

één jaar geleden

Ik herken het (gelukkig) niet, maar poeh wat moet dat zwaar zijn! Zelf zou ik denkik een slaapcoach ingeschakeld hebben, heb je dat al geprobeerd? Verder vooral veel sterkte gewenst 🤞🏻 het zal uiteindelijk goed komen☀️